Naam van de Kleine Hummel

Discussie in 'Babynamen' gestart door Frida, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    wij hadden hier al namen in ons hoofd maar toch is het nu iets anders geworden :). ik wilde namelijk ashley voor een meisje en nu blijkt dat mijn nichtje die gister uitgerekend was haar meisje ook zo wilde noemen. nou oke dan pakken we maar een andere naam toch. nu wordt het alicia en dit was onze 2e optie.

    voor een jongen is het jesse
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Mijn man verzon een meisjesnaam en ik een jongensnaam. Natuurlijk moesten we het wel allebei van elkaar leuk vinden. Nu ze geboren is kregen we ook al zo'n opmerking van 'oh, dat dachten we al, die kiezen gewoon een naam die voor een jongen en een meisje kan', nou, ze had dus wel degelijk anders geheten als het een jongen zou zijn geweest. Maar wij waren er ook binnen een paar weken of dagen uit, geen namenboek ofzo. Moest meer een leuke naam zijn, die makkelijke te spellen is, want ze moet er tenslotte de rest van haar leven mee doen.
     
  3. Niet meer actief

    Wij hadden de jongensnaam al, zaten op een avond een film te kijken, en toen riep mijn vriend ineens: Dat wordt het! En ik was het er wel mee eens dus dat was meteen opgelost.
    Voor een meid was het veel lastiger, alles wat ik mooi vond vond mijn vriend niks en andersom.
    Uiteindelijk zijn we daar ook uit gekomen zonder boekjes of wat dan ook. We zijn gewoon met letters aan het puzzelen gegaan, en toen kwam er vanzelf een naam uit die we allebei leuk vonden.
    Al vind ik het nogsteeds jammer dat hij de naam Chenille voor een meisje niet leuk vond, maargoed, gaan we ook niet dood aan.

    Nu begint zowel de jongens- als meisjesnaam met een J.
    Dat heeft te maken met de familie van mijn vriend, want op mijn vriend en zijn broertje na, beginnen alle namen daar met een J.

    Groetjes
     
  4. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    O jeetje, wij vinden het zo moeilijk! Hebben een lijst met super veel namen die we "wel leuk" vinden. Maar geen 1tje nog die er voor ons echt uitspringt. Gelukkig hebben we nog ff!
     
  5. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    de jongensnaam hadden we zo Jesse.
    maar de meisjesnaam vonden we erg moeilijk.

    nikki, marit, eva,karlijn pfffffffffff

    maar het wordt een knul !
     
  6. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    Wij waren er al uit voor dat we zwanger waren...
    Ondertussen is die naam al wel verandert! :)
    Dus dat kan tegen dat het zover is bij jullie mss ook nog omslagen
     
  7. Marlous

    Marlous Niet meer actief

    Ik vind het ook onwijs moeilijk. Een meisjesnaam hebben we al enigszins, maar een jongensnaam vind ik zo moeilijk, ik heb er nog maar 1 die ik wel wat vind, maar wil meer keus! Ik vind de meeste niet zo leuk, of al zoveel gehoord.
     
  8. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben al een jongensnaam gevonden en die staat zeker vast bij ons.. En ik ben nog niet eens zwanger haha..
     
  9. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij komen er echt volledig niet uit.. Hahahahah. Heb al nachtmerries gehad over dat het kindje geboren was en wij gewoon echt geen naam wisten.

    Wij vinden best een aantal namen leuk, maar bij geen van alle namen hebben we het gevoel van: Yes, dit is hem..

    Begin me dus wel een beetje zorgen te maken.
     
  10. kira89skye

    19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    ik was al gelijk over de naam uit, de papa heeft nog een 2e naam bed8 en ik de 3e

    de naam word Skye Daisy Fay
     
  11. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    De Jongens naam wisten we ook eigenlijk al voor dat we wisten dat ik zwanger was, en voor de meisjes naam zijn we gaan kijken, wat er bij de jongens naam past en wat er bij de achternaam past.... Je kan niet een heel exotisch naam nemen als de achternaam de Vries, Jansen of Bakker is of zo.....
    Tenminste dat vind ik ;)
     
  12. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hadden de jongensnaam al voor we gestopt waren met de pil :D

    De meisjesnaam is de week na de positieve test bedacht.
    Eigenlijk zonder problemen.
    Schoot me ineens zo te binnen en mn mannetje was het er gelijk mee eens.
     
  13. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Meisjesnaam was zo gepiept. Ik had even gesurfd en daar kwamen 5 namen uit, ik heb ze voorgelegd aan mijn man en die vond 1 gelijk leuk.

    Jongensnaam was veel lastiger. Daar kwamen we echt niet uit. We hadden wel wat, maar dat was niet helemaal jevanhet.
    Maar omdat we die naam als 'werknaam' hebben gekozen zeg maar, ben ik 'm in m'n hoofd ook veel gaan gebruiken. En nu ben ik dus zo geconditioneerd dat ik die naam verbind aan MIJN kind. Kan mij het schelen dat het niet de mooiste naam van de wereld is dat gaat over mijn kind (als het een jongen is dan).


    Namen die er bij ons niet doorkwamen:
    Nora, Mirthe, Caithlin
    Lucas, Jasper (en daar balen we van, maar dat is in combinatie met de naam van mijn man gewoon niet handig).


    Linda
     
  14. Celinaaa

    Celinaaa Bekend lid

    8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    hoii..
    ik mocht het lekker zelf beslissen. Dus er kwamen geen discussies bij kijken. ik moet nog 31 dagen en hab al een jongens naam en 2 meisjes namen daartussen kan ik niet kiezen.. Voor een Jongen : Sil
    voor een Meisje : Angela , Lois
    dus dat valt nog mee
    xx Celina
     

Deel Deze Pagina