Als je werkt en de kinderen moeten naar school? Komt dit qua tijd goed uit? Heb je voorschoolse opvang? Gastouder? Kinderdagverblijf was al om 7:30 open, dus nooit problemen mee gehad tot nu toe... Vanaf maart gaan mijn kinderen naar school+nieuwe opvang. Hier kunnen ze pas vanaf 8:00+8:30 terecht. Ik moet echter al om 8:00/8:10 op mijn werk zijn! Alles is wel in dezelfde woonplaats.. Maar ben ik de enige die dit probleem heeft? Nu ben ik wel alleenstaand, maar ik kan me voorstellen dat tweeverdieners hier ook tegen aan kunnen lopen?
Ik ben straks degene die onze dochter naar school brengt en dan begin ik dus een uur later 's ochtends. Met mijn werk viel dit goed te regelen. Als dit voor jou niet mogelijk is, dan zou je voorschoolse opvang kunnen overwegen.
Nee, zelf onderwijs... Dus veel later kan ik echt niet aanwezig zijn. Zou het liefst al gewoon 8 uur er zijn. Nu kan de jongste 8 uur terecht en dan kan ik binnen 10 minuten wel op mijn werk zijn. Dus dat kan nog net. Oudste dan maar voorschoolse inderdaad... zo stom dat ik daar nu allemaal pas aan denk
Mijn man brengt ze op de dagen dat ik werk naar school omdat hij zijn werkdag altijd vanuit huis begint is dat wel fijn. Ik ben minder gaan werken zodat ik ze zelf uit school kan halen.
Ik breng onze dochter iedere dag naar school. De deur gaat open om 08.20 uur, ik moet om 08.45 uur op kantoor zijn (aan de andere kant van de stad). Moet zeggen dat ik dit net wel, net niet red (soms 5 minuten later). Maargoed, hier heb jij natuurlijk niets aan.
Oh...lastig. Hier gastouder. Werk zelf ook in het onderwijs. Ben er altijd om half acht. Man lief brengt op dat tijdstip de kids naar de gastouder en rijdt dan door naar eigen werk. Jouw situatie lijkt me lastig!!
Maar een gastouder zou dan maar voor een half uur/45 minuten zijn... Zijn daar gastouders voor te vinden?
Mijn man is militair en is 5 dagen per week van huus, daar heb ik door de week dus niks aan. Ik sta om 6u op, maak mezelf en de kids klaar, broodje eten en om galf 8 vertrekken we naar het kdv, die gelukkig ook vso heeft. Zou graag een gastouder willen, die zijn gewoon veel goedkoper. Helaas zit er hier niemand in de wijk die gastouder is. Een gastouder uit een andere wijk is niet praktisch omdat die dan 4 kids mee moet slepen om eentje naar school te brengen. Dat doen ze dus niet.
Ook ik ben alleenstaand maar heb gelukkig hulp van m'n ouders.mn zoontj gaat naar de opvang op dinsdag en donderdag.dan brengen mijn ouders hem.ik heb gewoon heel veel geluk dat zij het doen aangezien ik niet dichtbij huis werk!
Toen ik alleenstaand was had ik een gastouder. Daar ik zelf in de kinderopvang werk zat ik dus met de haal en brengtijden die hetzelfde waren als mijn werktijden. Mijn gastouder was flexibel en daar bracht ik mijn dochter dan vroeg heen. Ook at ze daar s'morgens een broodje zodat ze niet zo vroeg haar bed uit moest en s'avonds at ze daar warm als ik late dienst had.
Een gastouder voor drie kwartier is er vast niet...maar helemaal overstappen op een gastouder? Of wil je dat niet?
Ik breng mijn kinderen naar de voorschoolse opvang. Die is open vanaf 7.15u. Is het niet te regelen met familie, vrienden o.i.d.?
Maandag: ik ben vrij dus ik breng de kinderen naar school/speelzaal Dinsdag: ik ben 'sochtends vrij dus ik breng de kinderen weg, halverwege de dag komt Jan uit zn werk en ga ik naar mijn werk (hij werkt dan thuis) Woensdag: ik vrij dus ik breng Donderdag: Jan brengt M en T, ik wacht thuis met S op opa/oma. Nu een riant rooster, dus ze hoeven er pas rond half 9 te zijn. Vrijdag: Jan is vrij dus hij brengt Heel luxueus dus
Nee gastouder heb ik gehad, maar daar is het een en ander voorgevallen... Daar ben ik voorlopig even van genezen... Daarnaast gaat mijn jongste maar 3 ochtenden naar de opvang (voor-school), de rest wordt voorlopig opgevangen door mijn ex. Dus het gaat echt puur om die ochtenden.. Dan ga ik toch even van de week informeren naar de voorschoolse opvang in de buurt van de school. Dan breng ik de oudste 7:45/7:50, jongste er meteen achteraan en zou ik het dus net redden. Zou toch handiger zijn als deze 'brede school' nog net iets breder zou zijn en ze gewoon alle kinderen vanaf half 8 op zouden kunnen vangen!
Man brengt zoon 3-4 x per week naar school op eeg naar werk Ik breng dochter meestal naar het kdv en breng zoon naar school op de dagen dat man nog thuis is of juist vroeg weg moet. Ik haal 4 x in de week. Ik werk op dit moment niet
In jouw situatie zou ik niet voor opvang kiezen die pas zo laat open is. Zeker niet voor de kleinste. Is met de oudste niet iets anders mogelijk: 1. Deal met andere ouders en dus om-en-om naar school brengen 2. Ik heb zelf als puber opgepast op een kindje vanaf 7.45 en ik bracht hem dan naar school. Ik haalde hem ook op tot een uur of 18. Soms werd het later en dan at ik met hem.
1: School heeft kinderen uit heel veel verschillende wijken.. en er passen niet veel extra kinderen meer in mijn auto.. Zou veel gedoe geven. 2: Hoeft niet eens als gastouder natuurlijk, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Daar ga ik nog even naar kijken... is misschien wel een optie zoiets. Maar ja, ik woon dus zelf ook verder van de school, maakt het al wel weer iets lastiger, zou het bij iemand anders moeten.
Wij moeten straks ook gaan puzzelen. Voorschoolse opvang is recent door alle KDV's in de buurt afgeschaft ivm te weinig animo. Dat was wel even een verrassing voor ons want hier hadden we al rekening meegehouden. Ik moet dus nu op mijn werk gaan overleggen of ik weer een paar uur extra ouderschapsverlof mag gaan opnemen per week want ik red het anders niet qua werktijden. En mijn man zal proberen nog 1 dag te doen (naast zijn papadag op woensdag). Wel lastig voor hem want hij werkt niet in de buurt en gaat normaal al heel vroeg weg naar zijn werk (om files te vermijden).