Ik heb niet alles gelezen, dus ik weet niet of deze tip al voorbij is gekomen: Leg een blocnote klaar en schrijf daar elke keer als je post krijgt met de 'verkeerde' naam, even de naam (en eventueel gelijk het adres) van dat bedrijf of die instantie op. Ga er dan over een maand of 2 eens voor zitten om een standaardbriefje een paar keer uit te draaien en deze ineens naar al die bedrijven te sturen. Anders blijf je steeds bezig, Handtekening wijzigen is lastiger, als je dit doet dan combineren met het moment dat je een nieuw ID-bewijs krijgt en dan gelijk ook naar je bank om het daar aan te passen.
Dit dus...telefoon neem ik alleen met voornaam op als er bekende bellen en anders met mijn 'nieuwe' achternaam. Email en alles op internet heb ik direct mijn naam aangepast behalve het emailadres zelf.
Dat het 'mijn man' went, daar ga ik vanuit, maar we zijn ruim 13,5 jaar samen geweest zonder getrouwd te zijn. Dat maakt het denk ik vreemd Bedankt voor de tips!
Mijn partner krijgt mijn naam, ben benieuwt wat dat voor verwaring gaat zorgen. Mijn partner heeft de achternaam van zijn vader waarmee hij amper contact geeft en zijn broertje en zusje hebben bijde de achternaam van zijn moeder. Hij valt thuis dus al buiten het gezin met zijn naam. Verder is de naam voor Nederlanders moeilijk uitspreekbaar wat nog wel is voor lachertjes zorgt. Hij heet kac wat je uitspreekt als kotsch maar wij Hollanders zeggen kots of kak. deze naam heb ik de kinderen dus ook niet gegeven om de rede dat hij der niks mee heeft. Nu krijgen we als gezin toch allemaal dezelfde naam
Wilde na mijn trouwen ook naam van man aannemen (manlief wilde dit heeeeeeeel graag en mij maakt het niet uit), maar het moest toch erg wennen, na zoveel jaar dezelfde achternaam te hebben gehad. Daar komt bij dat ik mijn achternaam zelden of nooit gebruik, dus heb er denk ik wel een goede twee jaar over gedaan, voor ik er echt aan gewend was. Handtekeningen heb ik er niet voor veranderd, waarom zou ik? 't Is een praktisch onleesbaar ding. Instanties aanschrijven heb ik nooit gedaan. Bij een nieuw paspoort heb ik aangegeven dat er e/v kwam te staan. En bij nieuwe aanmeldingen / formulieren gewoon consequent achternaam van mijn man geprobeerd te gebruiken. En sommige instanties gebruiken weer heel consequent je meisjesnaam, dus het blijft soms even zoeken
Ik heb ook de achternaam van mijn man. Maar heb mijn bankrekening nog steeds op mijn meisjesnaam en ik ga deze week pas mijn idkaart vervangen. Zijn bijna 5 jaar getroud. Moest een nieuwe voor onze huwelijksreis. En vond het zonde om meteen weer een nieuwe te kopen. De tip die hier langskwam om te noteren waar je een bericht naar moet sturen is wel handig. Ook telefoon op nemen gaat wel wennen hoor! Ik was ook al 8 zijn vriendin voordat ik zijn vrouw werd en het is hier ook gelukt haha