Naam van jullie kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn twee knullen heten Mathias en Fabian!

2. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    M'n zoontje heet Dane, eerst zaten we een hele tijd met Dean ins ons hoofd. Totdat die naam ineens overal opdook en we toch iets anders wilden.
    m'n nu ex-vriend heeft er toen Dane van gemaakt.
    Z'n tweede naam is de naam van z'n enige oom, 3de naam is de naam van mijn overleden opa.
    Voluit: Dane Rijendell Pieter

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Wij hadden nog geen naam toen ik zwanger was want ik wou dat pas met me verlof doen omdat ik me anders zou verspreken.
    Nou werd Zoey met 34 weken geboren en dat was de eerste naam die door me heen schoot .
    Vond ik altijd een mooie naam en wat blijkt het betekend leven.
    En dat deed ze en ze ging zo goed in het ziekenhuis dat die naam dus ook echt bij haar past.

4. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ons dochtertje heeft Naomi Aimee

We hadden 2 meisjes namen gevonden die we mooi vonden, Lynn & Naomi, en op den duur vonden we Naomi toch de mooiste. Maar waar ik nou precies de naam vandaan heb, gehoord heb, of gezien heb.. Geen idee meer ;)
    Aimee is vernoemd naar mijn overleden oma.

5. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ons zoontje heet Mylan dit kwamen wij tegen in een tijdschrift maar dan met een I.
    Wij wilden net iets anders dus is het een Y geworden.

Later zagen we pas dat onze namen allemaal eindigen op AN.
    Toeval dus

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo komt weg van de acteur 'Viggo Mortensen' alleen hebben wij voor 1 'g' gekozen zodat je echt 'vi-go' krijgt en geen 'vig-go'. Vinden wij mooier klinken...
    Vigo heet voluit Vigo Liam Matthew. Die andere nemen zitten er gewoon bij omdat we die mooi vinden :D
    Voor we de naam Vigo hadden, hadden we eerst de naam Shawn, maar hier hebben we toch maar niet voor gekozen omdat we bang waren dat mensen het uit zouden spreken als sjaan ofzo :p

De naam Milan ben ik hier tegengekomen :D Best een populaire naam, maar dat boeit niet vinden wij. Het is gewoon een mooie naam, en ik krijg hier (in almelo) best vaak complimenten over de naam. Blijkbaar komt hij hier toch niet zo heel vaak voor?

Milan heet voluit Milan Michael Elian. Michael komt weg van Michael Jackson (mijn wens) en Elian ook gewoon omdat we dat mooi vinden. Voor de rest geen betekenis dus.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Onze dochter heet Ayla. Ik heb de naam uit het boek "De Stam van de Holebeer". Ayla is de hoofdpersonage in dit boek. Ze is een mooie, sterke en slimme vrouw en ze sprak me zo aan dat ik altijd heb gezegd "als ik ooit een dochter krijg noem ik haar Ayla". Mijn man vond het gelukkig ook een hele mooie naam. Tweede naam is Olivia. Daar zit verder geen speciale betekenis achter. Ik had als optie voor de 2e naam Ophelia (gehoord in Pan's Labyrinth) en Olivia. Mijn man vond Ophelia echt helemaal niks (zeg maar: spuuglelijk ;)) en Olivia vond hij wel heel mooi, dus zodoende is de 2e naam Olivia geworden.

Voor ons aankomende zoontje heb ik de naam eens gehoord in een aflevering van Wheeler Dealers :). Ik had 'm nog nooit gehoord en vond (en vind natuurlijk) 'm rete-stoer, mijn man denkt er hetzelfde over, dus zo zijn we op zijn naam gekomen.

8. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Onze zoon heet Gerodi (uitgesproken als djeroodie)
    Mijn vriend is half Italiaans en wij wilde dus graag een Italiaanse naam. Nou had ik nogal wat wensen (hoezo hormonen??)
    Ik wilde geen mode naam, geen vrouwelijke naam (Michelle, Andrea en Simone zijn ook mannennamen in Italie) en niet een hele lange naam. Ik kwam in 1e instantie op Mauro, maar dat vond mn vriend wel leuk, maar niet DE naam. Toen vond ik Gerodi, wat held betekend. En dat vond ik ook een hele mooie betekenis.
    Mijn vriend is voor de andere helft Fries en wilde graag zijn opa vernoemen. Gerodi heet nu dus voluit: Gerodi Mauro Jeep.
    Ook al zullen mensen het een hele rare combi vinden, voor ons heeft het een betekenis.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn kinderen heten Jelle en Jitte. Lekker simpel, maar ook namen die je niet al te vaak hoort. Hier in de buurt in elk geval niet. Jelle hebben we uit een namenboekje en Jitte heb ik gestolen van een medeforummer... :D Ik weet niet meer wie, maar het stond in haar banner.

Volgens de lijst van het SVB waren er in 2007 iets van 250 jelle's geboren en in 2009 8 Jitte's.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Thnx! :)

11. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Mijn dochtertje heet chayenna, ik vond de naam cheyenne altijd erg mooi, alleen ik hoorde het erg veel om me heen en dat vond ik niet leuk, toen zag ik ergens chayenna staan, en die komt niet heel veel voor !

En mijn zoontje heet mitch, ik vond mitchell altijd erg mooi maar mijn vriend vond dat er op zijn naam lijken (michel) dus zei hij zullen we dan mitch doen! en dat vond ik ook super stoer! Hoor je ook niet vaak meer, ken wel genoeg van mijn leeftijd die mitch heten maar niet meer van deze tijd !

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn zoon heet Noah, die naam had ik al in mijn hoofd toen ik 16 was. Gelukkig was m'n vriend het ermee eens en anders had hij mooi pech gehad :p

13. bereke

bereke Niet meer actief

Oh hier krijg ik kippenvel van :).

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    De naam van mijn zoon is in 2010 maar één keer in Nederland gegeven (in deze spelling, in totaal zo'n 5 keer) dus ik noem m liever niet op internet.

Ik ben eigenlijk helemaal niet van aparte namen, maar deze naam werd door mn schoonvader geopperd en hoewel we eerst allebei riepen dat we het helemaal niets vonden, kwam de naam toch telkens op onze namenlijstjes voor. Het was de enige naam die telkens terugkwam en we raakten er aan gewend.

Het is een oud-Arabische naam die nu nog veel in Afghanistan en Irak voorkomt. Niet in Marokko, waar mn man vandaan komt. En het is afgeleid van een oud-Romeinse naam. Die combi van oud-Romeins (=Europees) en Arabisch is ook de combi van mn man en ik... daarom vond ik t erg toepasselijk.

En daarbij is het ook een korte, krachtige en stoere naam die lijkt op de naam van m'n vader, dus toch ook een beetje vernoemd :)

Als ik nu mn zoontje zie, vind ik die naam ook zó bij hem passen! En de andere namen die de revue hebben gepasseerd helemaal niet! Maar dat zullen jullie ook allemaal vinden van jullie kindjes denk ik :)

15. danip

danip Niet meer actief

Oei nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar de naam. Ik houdt namelijk wel van apart :D

Mooie namen ben ik al tegen gekomen in dit topic! Heb er een paar bij het namen word bestandje gezet :) Ja ietwat voorbarig, maar je zult de perfecte naam maar vergeten ;) Deze namen komen hoog in ons lijstje: Rivka en Kjeld. Maar misschien is dat tegen die tijd weer heel wat anders ;)

16. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    Mijn oudste dochter heet Kelsey, en die naam kwam ik ergens tegen op een aftitelling.
    En vond hem meteen mooi.
    Kyomi haar naam is verzonnen door haar oudste halfzus.
    Die wist dat ik voor Kyomi een ietswat aziatische naam wilde omdat Kyomi haar vader een indo is.
    Ze had deze naam gevonden en ik vond hem meteen apart.
    Het is nu blijkt later een veel voorkomende japanse naam.
    Haar tweede naam is Dharma, en dat is afgeleid van Karma.
    Omdat ik daar in geloof.
    Ik ben nu zwanger van dochter nummer 3, en haar naam is verzonnen door Kyomi.
    Kyomi had een naam gevonden die op die van haar leek, en ja ML en ik vonden het ook meteen bij elkaar passen.
    De kleine zal ook nog vernoemd worden met haar tweede naam naar mijn mans moeder die afgelopen September is overleden.

17. foofur

foofur Lid

18 jun 2008
    10
    0
    0
    heb al erg veel mooie namen voorbij zien komen. Mijn dochtertjes heten
    Isis Anna
    Amy Hilde

Ze zijn beide in de tweede naam vernoemd.

18. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Onze dochter heet Dewi
    Hij is voor jongens en voor meisjes,

Betekenis die ik later opzocht: Dewi is een koosnaam afgeleid van Dayfyda. Vorm van David ( huh ) de geliefde en mijn vriend.
    In Indonesïe is bekend het de godin van de vruchtbaarheid én
    In Maleis bekend het het licht.

Zelf had ik ooit een vakantievriendinnetje met deze naam en is blijven hangen en toen we een meisjesnaam moesten kiezen vonden we deze allebei heel mooi en stoer.
    Er deed ook iemand van Idols mee met de naam Dewi, misschien dat de naam wel blijven hangen is.

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Vica sorry maar had je zelf überhaupt nog wel wat te zeggen over de namen van je eigen kinderen ?

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier heten onze kindjes Julen (spreek je uit als Djulen) en Jaeda.
    Vond Pepijn ook een super mooie jongensnaam, maar vond dat niet matchen met onze achternaam en dat het halfbloed kindjes zijn.

edit: oja Julen is een baskische naam dus officieel spreek je het uit als Goelèn..
    En manlief heeft de naam ontdekt tijdens kijken naar MTV Cribs. Zoon van Johan Cruijff heeft zijn zoontje deze naam gegeven..

Deel Deze Pagina