dat is de reden dat ik er deemyen van maak word het echt zo uit gesproken en past wel bij me dochtertje Amaryllis , dan deemyen en moest het een meisje zijn yanaika of Quilla
Dat is tegen het googlen geloof ik, hoewel google die punt gewoon negeert en de resultaten als nog zou weergeven.. Zie het wel vaak op het forum de laatste tijd!
andere zoon heet Malik (arabisch voor Koning) zo op Mirza gekomen (arabisch voor Prins)... M&M Koning&Prins 2 broers, vonden we erg leuk
Ja mooi, die terugkerende Y! Ik ben zelf van de 'E' klanken in jongensnamen.. Een volgende zou hier wel Aiden of Jayden of iets in die richting mogen heten.. Of Thim, dat is dan weer heel iets anders Ach, eerst maar eens zien of ik weer zwanger mag raken, dan heb ik nog 9 maanden om over de naam na te denken!
dat denk ik ook alleen voor de tweede en derde naam dan mijn dochtertje heet voluit Amaryllis Emanuella clint dus vind dat men andere kindjes evenveel namen moeten hebben
Mijn zoontje heet (ook) Aiden, tweede naam Isaiah. Toen ik een jaar of elf was las ik zag ik een film over Koning Arthur en de tovenaar Merlijn. Merlijn had een vogel, een valk, met zilveren vleugels. Die heete Aiden! Ik was helemaal verzot op die film en heb altijd gezegd dat als ik ooit een kindje zou krijgen, jongen of meisje, dan zou ik die Aiden noemen. En dat heb ik dus gedaan . Zijn tweede naam heb ik een keer gezien bij een tv programma, ging over probleem jongeren. Super mooie naam, zelden gehoord. Gelukkig kon mijn vriend die namen ook waarderen
Halverwege de zwangerschap kwam mijn man iemand tegen waarvan zijn zoon Lenn heet.. Dus hij kwam thuis en riep: En Lenn gaat het worden Dikke grijns erbij en was op slag verliefd op de naam. Kort, krachtig en je hoort het niet dagelijks.. Zijn tweede naam is Ché.. Puur omdat dat de tweede naam is van mijn man.. Zo kunnen we de naam toch een beetje doorgeven.. Voor een meisje hadden we Lynn en waarschijnlijk als tweede naam Ernesta
Een aantal jaar geleden volgende ik een online reisverslag van een gezin dat samen een zeilreis rond de wereld maakte.. (Later uitgebracht als boek: Thomas Siffer - Land in zicht) Schitterend vond ik hun reis... regelmatig kwamen kennissen, vrienden, familie een stukje meereizen. Een bevriend koppel met hun dochters Oona en Iznel ook... Toen was ik dus opslag verliefd op de naam Oona.. Mijn vriend was nog niet overtuigd.. zeker toen er ook nog een Oona in So You Think You Can Dance zat terwijk ik zwanger was... Maar nadat zij uit het programma weg was begon bij hem die naam ook te groeien.. en zonder dat we echt de knoop doorgehakt hebben bleven we ons buikmeisje steeds Oona noemen.. Haar tweede naam is een vernoeming naar mijn Oom Martien.. Helaas veel te jong overleden..... voor mijn moeder, opa en oma dus een enorme verrassing deze vernoeming.. ook echt voor hun gedaan.. (en omdat we Marthe een heel mooie naam vonden sowieso)
Wij wilden graag een klassieke, elegante naam voor onze dochter. Op een site kwamen we de naam Louise tegen. Het grappige is dat mijn nicht de hele stamboom op een internetsite verwerkt heeft en daar ontzettend veel Louise's in voorkwamen bij onze voorouders. Dus stiekem is ze toch vernoemd. De naam Tygo bleef hangen nadat we bij een vriendin op verjaardag waren geweest. Haar buuf van een paar huizen verder was er ook met haar zoontje Tygo. Het was zo'n leuk ventje en de naam vonden we ook super. Daarna nog wel verder gekeken maar we bleven hierop terugkomen er was geen enkele andere naam die zo mooi was als deze dus toen was het wel duidelijk.
De oudste heet Tijn Thomas. Mijn collega heeft een buurjongetje Tijn en daar vertelde ze veel over. Ik vond het gelijk een leuke naam. Thomas omdat we het leuk vonden als hij 2 dezelfde voorletters zou hebben Zijn broertje heet Naut Nemo. Ook 2 dezelfde voorletters dus en ik heb vooral gezocht naar een naam die mooi paste bij zijn broer. Naam voor de derde heb ik ook al een jaar in mijn hoofd ( nu nog even een 3e kindje maken )
We hadden in eerste instantie de naam Miguel. Maar ik vooral was bang dat hij hier verkeerd zou worden uitgesproken (ben half portugese) en ik wilde niet dat hij op zn spaans zoals Migwel zou worden uitgesproken... Toen kwam mn man met de naam Quinten en die vond ik ook wel erg mooi en hoor je ook niet zo vaak. Ik noem hem ook vaak Quin wat ik ook leuk vind, maar de naam Miguel blijft wel kriebelen, misschien ooit nog bij een 2e....
1. het betekent overwinning in het Sanskriet...vonden we erg mooi, aangezien hij half Hindoestaans is. 2. het is de bijnaam van mijn vriend. 3. alle letters uit de naam zitten weer in onze eigen namen. 4. het is een lekkere korte, stoere naam die past bij een donker jongetje, en tegelijkertijd is het een internationale naam, en voor iedereen makkelijk uit te spreken.
onze zoon heet senna collin. mijn man wilde graag dat ons eerste kind dezelfde begin letters van de namen zou krijgen als zijn overleden vader. de s en de c dus. omdat we namen zoals sem en sven te vaak hoorden en niet van simon en sander houden, kwam mijn man met senna. ik moest er eerst wel aan wennen omdat het ook voor meisjes gebruikt wordt. en collin vonden we gewoon een mooie naam. onze dochter heet yara elyse. toen we een paar jaar geleden in spanje waren hadden we een buurmeisje die jara heette. we hadden toen zoiets van als we ooit nog een dochter mogen krijgen vinden we dat wel een mooie naam. uiteindelijk is het yara geworden omdat we dat net iets mooier vonden en elyse is van de namen van beide oma's.
Lianna is vernoemd naar mijn moeder Lia. Yosyp is vernoemd naar mijn schoonvader Sjef (Yosyp is de Oekraïnse variant van Josephus). Jorja is vernoemd naar Jorja Fox (actrice) en achteraf gezien lijkt het ook wel op mijn nickname.