Zo snap ik meteen ook je nickname. Mooie namen, vooral Senna vind ik erg mooi! Zat vroeger bij een jongen in de klas die 'Senne' heette, waar ik een beetje een crush op had, dus Senne en Senna vind ik er mooi. (sorry, gigantisch offtopic!)
Mijn dochtertje heet Yara. Ongeveer twintig jaar geleden hoorde ik deze naam toen ik op tenerife op vakantie was en heb al die jaren gezegd dat als ik ooit een dochter zou krijgen, ik haar die naam zou geven
Ik ben Italiaans en ik wilde graag iets Italiaans hebben. Isabella is vernoemd naar Elisabeth ( bij ons in de familie) en een Italiaanse/spaanse naam. Julian van Julius ( Romeins) Hun beide tweede namen is vernoeming.
Onze dochter heet Rienke. Vernoemd naar de overleden moeder van mijn man. Hier in Brabant korte ze namen vaak af, het eerste stukje van de namen komen dus overeen..
Leuke toppic! Sinds wij samen zijn wisten we van elkaar dat we graag kinderen willen en fantaseerden over namen. We houden beiden van korte, stoere, niet veel voorkomende namen. Ooit hoorden wij de naam Flinn en we waren eigenlijk al gelijk verkocht. Mochten wij een zoon krijgen zou hij Flinn gaan heten. Het grappige was later dat ik inderdaad in verwachting was van een zoon wij via google erachter kwamen dat deze naam roodharige zoon/zoon van roodharige man betekend in het Iers en laat mijn man nou net rood haar hebben... Beter kon niet haha De tweede naam is J.ulian. vernoemd naar mijn overleden schoonvader. Dus voluit: F.linn J.ulian
Haha inderdaad, zo zit mijn nickname in elkaar. Ik had eerst een andere naam, gewoon mijn eigen naam. Maar die naam komt in heel NL niet meer dan 18 keer voor dus tsja...daardoor was ik wel een beetje heel erg herkenbaar (niet altijd handig als je in het onderwijs werkt en alle kinderen weten hoe google werkt ) Dus die heb ik even laten veranderen...Maar wel leuk om te horen dat de namen mooi vindt!
Daelesia, zelf verzonnen bestaat als het goed is ook nog niet kan em namelijk NERGENS vinden (ja op google kom je hier opt forum uit dat ben ik en een spel en dat is mn vriend) ook (nog) niet in andere schrijfwijzes tegengekomen.. Derena, was een naam tegengekomen iets andere spelling maar heb dit ervan gemaakt (ook nog nergens anders tegengekomen) achteraf gezien zijn het ook nog delen van vriend en mijn naam. Denis Renate Adriella vernoemt naar mn vader Adriaan( en mijn 3e naam Adriana)
Nee ik snap dat je niet wilt dat de kids weten dat je op Zwpagina zit en wat je hier allemaal vertelt. Ik heb wel m'n echte naam maar ach,...'t is niet dat ik hier zoveel roddel ofzo en heb ook geen representatieve functie dus dat zit wel goed.
Mijn kinderen heten zie banner Arun zijn naam kwam ik tegen op een poster voor dat ik zwanger raakte en vond die naam meteen al leuk. Vol uit heet hij Arun-Ramon Dochter na hindoenamenlijsten bekeken te hebben had hem ooit al eens gehoord bij een kindje bij me zoon op school en vond het toen al een mooie naam. Ze heet Karishma-Geertruida. Geertruida van haar oma(mijn moeder) bijde kinderen hebben een hindoenaam en een westersenaam.
dankje ik vind ze zelf ook super het leuke vind ik ook dat dus eigenlijk niet opvalt dat er zo mee geknutseld is en ook zo lekker hollands klinken alleen bij dochter heb ik de J die je uitspreekt maar wel uit de spelling gehaald, vond de schrijfwijze zonder de J mooier ben benieuwd hoe jou meisje gaat heten zometeen schiet ook al aardig op zeg, zie nog zo op je hyves staat dat je zwanger bent en zo ben je alweer bijna op het eind :d
Wij konden het maar niet eens worden over hoe onze zoon zou gaan heten. Wat mijn vriend mooi vond, vond ik niets en andersom. Een beetje gefrustreerd heb ik toen maar een namenlijst opgezocht op internet en zijn we bij iedere letter van het alfabet uitgebreid gaan kijken. Toen kwamen we bij de M en zagen we Milan staan. Ik vond het een mooie naam en mijn vriend ook, maar dat wisten we dus niet van elkaar. We waren er eigenlijk meteen over uit. Wel nog verder gekeken van N t/m Z, maar we bleven allebei bij Milan. Dus werd het Milan.
Uhhmm ff poging tot Deejleesjhia, alleen de laatste I hoor je bijna niet, Dae op zn amerikaans uitgesproken soort van.. Je wil niet weten watvoor creaties ik al wel niet voorbij heb horen komen in zkh cb de vk, mn ouders hebben dr moeite mee en mn vriend ook nog wel
Ach gut, dat vind ik nou zielig dat je ze zo hebt genoemd Lucia, ik roddel in principe ook niet echt hier maar vertel bijvoorbeeld wel dingen over mijn bevalling, mijn eigen tekortkomingen, soms wat dingen uit het verleden. Geen grote geheimen, maar ook geen dingen waarover "mijn" kinderen uit groep 8 opeens over hoeven te beginnen in de klas Hahaha...vandaar!
@Rnate; het is ook niet echt een gemakkelijke naam als ik dat mag zeggen. Maar wel supermooi! @Senais; ik snap het volledig meid! Bvallen lijkt me idd niet echt een geweldig gespreksonderwerp op die leeftijd.
Ken je de doornvogels? Dat is een serie uit de jaren 80 gaat over een priester en een vrouw die verliefd worden. Jaren later bevalt ze van een jongen en die heet juist Dane. En werd ook priester. Hij overleid wel helaas en dan komt de priester er pas achter dat het zijn zoon was dat had ze verzwegen omdat hij trouw wilden blijven aan de kerk als Kardinaal.