Naam van jullie kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Pepijn : Die naam heb ik al jaren voor de geboorte gekozen, ik zei altijd: Als ik een zoon krijg, heet hij Pepijn. Echter in eerste instantie vond vriendlief het niet echt geweldig. Ondertussen ook een 2e jongensnaam bedacht, daar was hij wel wild van. Dus toen we de echo hadden en we 1 jongen zouden krijgen en 1 meid, ging ik er vanuit dat hij die andere naam wilde hebben. Maar nee, hij zei : Onze zoon heet Pepijn dus vandaar...

Florine: Was een stuk moeilijker een meisjesnaam. Ik wilde een niet te vaak voorkomende naam, maar wel een hollandse. Plus een naam waarvan ik niemand in het echt ken die zo heet. (Was trouwens bij Pepijn ook zo ;)) Het moest bij Pepijn passen. Nou ja toen keken we Echte Gooische meisjes, daarin zit een Florien. Dat vonden we een leuke naam. Maar ik vond het niet zo mooi. Toen kwam ik ergens Florine tegen, dat vond ik prachtig en we waren het meteen eens :)

2. tulip

tulip Niet meer actief

onze dochter heet mare. Die naam heb ik in het eerste seizoen van 'het blok'' gehoord en ben die nooit meer vergeten. Mijn vriend was er gelukkig ook helemaal weg van. Haar tweede naam is Lyin, die is samen gesteld uit de laatste 2 letters van mn moeder en van mn schoonvader.

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

#83 zogezegend, 31 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2018
    I.v.m. privacy bericht verwijderd.

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Mijn dochter heet Lydia, (naam uit de Bijbel) Haar volledige namen zijn Willemina Geertruida, vernoemd naar mijn (inmiddels overleden) oma, mijn moeder en naar mijzelf. (wij heten allemaal volledig Willemina Geertruida, maar allemaal weer een andere roepnaam)

Onze zoon heet Luca.
    Vriendlief en ik zijn beide fan van Italie, en vriendlief kwam met de naam Luca.
    De betekenis daarvan is: Licht.
    Ook is het een stad in Italie.
    Voluit heet ons zoontje Luca Romano. (ik kwam met Romano)
    Romano komt van Romein, wat weer staat voor Kracht.
    Dus volledig betekenen zijn namen: Kracht van het Licht.
    Luca Romano is ook een Italiaanse zanger/acteur.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Thorn_Birds_(TV_miniseries)

In Nederland word het de doornvogels genoemd in het engels zie boven.

Bij bol kan je wel denk met doornvogels een eindje komen de nederlandse wiki heeft geen info over de doornvogels wel de engelse zie link..

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    #86 Delight, 31 mei 2011
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
    Onze baby gaat C olin heten.
    Wat verder nog niemand weet..maar jullie houden wel jullie mond hé haha.

Mijn vriend vond het een hele mooie naam.. en het is engels/frans.. ik wil misschien nog wel naar het buitenland verhuizen (frankrijk/franstalig belgie) en dan is een Gerrit ook niet heel makkelijk.

Verder is het vernoemd naar mijn opa die Nicolaas heet.

En het past ook nog bij de naam van mijn vriend's oudste zoon.. ;)

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Mejojo..
    Daar wordt ik wel heel nieuwschierig van :D

@ Zo Gezegend..
    Mooie namen zeg!

@ Tulip...
    Die naam vind ik ook helemaal geweldig :D

@ All.
    Wat ontzettend leuk om zo te lezen waar alle namen vandaan komen!

8. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    onze dochter heet joëlle heb ik gehoord toen ik een jaar of 8 was,altijd is deze naam in gedachten geweest.
    Uitspraak is hoe je het schrijft dus niet djoëlle
    Haar 2de naam is Robin vonden we een mooie stoere naam voor haar.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Onze dochter heet Irem Şerife.

Irem (spreek uit Ierèm) omdat het een mooie naam is die zowel in Turkije als in Nederland goed uitspreekbaar/op te schrijven is, kort, fris en met een mooie betekenis (hemeltuin)

Şerife (spreek uit Sjèriefè) vernoemd naar de oma van mijn man die heel veel voor hem betekend heeft en betekent. En natuurlijk omdat het een mooie naam is, betekenis: eervol

10. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

dat spellen komt me bekend voor hihi leuke naam onze dochter heet ook esmay;) omdat we esmee met streep meer voorbij zagen komen dan met ay

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier Gijs... had deze naam al heeeeeeeeeeel lang in gedachten! Vind hem nog steeds super leuk, net iets anders dan thijs ofzo (die je vaker hoort)
    betekend, stralende pijl (niet echt bijzonder ;))

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Amy
    Kwam mijn man mee. Vond het direct een mooie naam en we hebben nooit meer verder gekeken.

Lizzy
    Vond zelf eigenlijk Izzy nog mooier, maar man vond Lizzy mooier, dus toch Lizzy geworden.

Hierna zou wel een mooie Desi (of Daisy) passen. Maar misschien ga ik wel voor iets heel anders zoals Madelief ofzo, of Roos. 1. mocht het ons gegund zijn en 2. als het weer een meiske is dan.
    Als het een jongen wordt, dan heb ik echt een probleem.... Maar voorlopig nog even aan de pil...

13. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    We hadden bij de geboorte van de jongens nog geen namen voor ze (we kwamen niet verder dan meisjesnamen:().

Ik had Julian al vaker genoemd maar dat vond mijn vriend niks,maar typisch: toen hij terug kwam van de jongens naar de high care afdeling brengen zei hij: Is julian niks? Vinden de naam dus gewoon leuk.

Thomas omdat dat veel in de stamboom van mijn vriend's familie voorkomt, we het een leuke naam vinden en het betekent: tweelingbroer.

Madelief: Tijdens mijn eerste moederdag (jongens lagen nog in ziekenhuis) kreeg ik van de jongens een foto van ze met rondom Madeliefjes getekend en er stond op: voor Ma(de)liefste. We hebben die dag ook nog Madeliefjes geplukt, vroeger maakte ik altijd bloemenkransjes met madeliefjes, i denk dat dit alles onbewust een rol in de naamkeuze heeft gespeeld. Daarnaast vinden we het gewoon een naam voor een lieve maar stoere meid!

14. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Dominique Demy.
    Dominique vonden we beide een mooie naam.. ik vond en vind Deborah nog steeds een mooie naam en peter Selenah.
    Demy is een mix van de namen van de oma's.
    Bij een zoon, wordt de 2e naam een mix van de opa's

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ben echt al een hele tijd helemaal weg van de naam Irem,zooo mooi! Het zal helaas nooit de naam worden bij ons want ten eerste vind mijn vriend het niks en ten tweede is het wel een échte Turkse naam dus niet geweldig voor een Oer-Hollands kindje..

Maar..ik blijf het zeggen: fantastische naam!! :)

16. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wij zijn best wel 'ouderwets' en hebben onze vier kinderen vernoemd.
    Onze oudste, Sara, is vernoemd naar mijn moeder, die heet van haar doopnaam Sara.
    Onze tweede, Anne, is vernoemd naar mijn schoonmoeder, die heet van haar doopnaam Johanna.
    Onze derde, Bastian, is vernoemd naar mijn schoonvader en man en is ook, net als mijn man, de 'stamhouder van de familie. Mijn man is enigste zoon en mijn zoontje ook.
    Onze jongste, Carlijn, is vernoemd naar mijn enige zus en naar mij zelf (Doopnamen Cornelia Elizabeth)

Wij vinden het mooi om het als traditie te doen. Het is nooit opgelegd, maar de opa, oma's en tante vinden het toch ook wel heel leuk. Gelukkig waren het niet hele rare namen, wel een beetje ouderwets, maar we hebben er toch leuke (vinden wij den..) namen van kunnen maken.

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

you've got mail ;)

18. MHMW

MHMW Niet meer actief

Onze zoon heet Tijn. Toen ik 16 was had ik een collega die ook zo heette. Ik vond het meteen een leuke naam. Heeft verder geen betekenis voor ons.

19. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Bijzonder dat je op deze manier de namen van je kinderen hebt gevormd, mag ik ze ook weten?

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Danique en Noa :) gewoon tegengekomen en mooi gevonden.

Deel Deze Pagina