Naam van jullie kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Anthony (engelse uitspraak) vond ik al lang een mooie naam die je niet zo vaak hoort hier in nl.
    Toen ik wist dat het een jongen werd en naar de betekenis ging kijken kwam ook antonius naar voren en laat dat nou net de naam van mijn (overleden)opa en vader zijn.
    Nathan is 2de naam wel op nl uitgesproken vond ik gewoon leuk :)
    Pieter vernoemd naar mijn andere overleden opa
    Niet bij de initialen stil gestaan dus nu zie je overal a.n.p op de brieven staan net als het nieuws haha.

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    onze zoon heet E.van M.anuel
    Evan omdat we dit een mooie naam vinden en om de betekenis (God is Gracious)
    en Manuel ook om de betekenis.

vind manuel een hele mooie spaanse naam , maar wij vonden het niet bij ons passen als roepnaam.

vandaar Evan als roepnaam en manuel als 2e naam!

3. lea

lea Fanatiek lid

#143 lea, 1 jun 2011
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
    ivm privacy toch maar de namen weer weggehaald, naam van 1 dochter komt maar 1 keer voor... ( wat een muts ben ik ) Wel leuk om te zien dat iedereen toch weer een andere smaak heeft en er echt veel verschillende namen zijn!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zat er niet iets tussen bij het namen topic? Meen me te herinneren dat je daar een vraag had gesteld?

Enne: Kick en Pom? Geweldig. Maar dat wist je al.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn dochters voornaam is Charity (sjeritie), gewoon omdat we dat een erg mooie naam vonden. Het betekend overigens liefdadigheid. Veel mensen spreken het alleen helaas op zn engels uit en als ze t op zn nederlands doen maken ze er sjeretie van, terwijl je het echt uit moet spreken als sjeritie. Haar 2e naam is Simone, vernoemd naar mijn zus. En haar 3e naam is Johanna, vernoemd naar mij en haar beide oma's.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.221
    35.996
    113
    IK zou het ook uitspreken als tsjerety, maar dat is toch niet zo raar omdat de ch klank zo uitgesproken wordt? En het is toch ook een engelse naam, dus vind het niet verwonderlijk dat mensen het op zijn engels uitspreken moet ik zeggen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.221
    35.996
    113
    Hier J. esper en E. lise J.asmijn

8. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Wij hadden voor onze dochter in eerste instantie Isatou (spreek je uit als isatoe) in gedachten en als ze en jongetjes zou zijn Alseny. Maarrrr eenmaal zwanger vond ik Isatou toch echt maar niets het moest Alicia zijn. Ali zijn de eerste letters van mijn man zijn naam en cia de laatse letters van mijn naam. Ik was een beetje bang dat mijn man het geen mooie naam zou vinden omdat hij zijn andere kindjes naar zijn broertje en zusje heeft vernoemd maar na de uitleg vond ie het heel mooi en nu strijk hij met de eer ;) maar dat is niet erg.
    Als 2e naam had ik Bhirowe (bie-ro-wè) gekozen, naar zijn jongste zusje, dat vond ik dan wel weer een mooie naam. Om de cultuur van mijn man te eren zeg maar.
    maar iedereen hier heeft een beetje moeite met het uitspreken daarvan vandaar als 2e naam. Dus hier in NL wordt ze meestal Alicia genoemd en in het land waar mijn man vandaan komt wordt ze Bhirowe genoemd omdat het daar gebruikelijk is om iemand met de 2e naam aan te spreken. (volgen jullie het een beetje ;) )

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    onze zoon heet Johannes Bernardus :p met als roepnaam John, hij is vernoemt naar beide opa's, maar Johan doet me aan m'n ex denken en ik wou een stoere korte naam, dus is het John geworden

10. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mijn dochtertje heet Isa Maud. Ik vond het vooral een stoere naam en het komt van Isa Hoes af. Isa vind ik net even pittiger dan Lisa. Maud omdat bij een stoere naam ook een krachtige naam hoort.

Mijn zoontje heet Sem Boaz. Sem vonden we allebei al heel erg leuk, Isa had ook Sem geheten als ze een jongetje was geweest. Boaz heb ik een beetje hier van het forum "gepikt" omdat ik daarbij echt een lekker blond stoer knulletje zag. En het past uitstekend bij hem, hij is lekker blond en hartstikke stoer! :)

Mocht er ooit nog een 3e kindje komen, dan moet ik op zoek naar een voornaam met 3 letters en een 2e naam met 4 letters, net zoals bij de grote zus en broer!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ons dochtertje heet Mira Naz. Ik wou haar roepnaam zo kort en internationaal mogelijk, maar ook een naam die in onze cultuur voorkomt zonder dat ie standaard is. Manlief had haar naam op internet gevonden en ik was op slag verliefd toen hij het aan me vertelde. Het was precies zoals ik het wou! Ze hoeft op school niets te spellen, wat ik ook heel belangrijk vond. Haar tweede naam Naz komt van het woord 'Nazlim'. Dat is een koosnaam in het Turks en zo noemt mijn man mij altijd, dus hebben we het verkort naar Naz. Zo is haar naam ontstaan :D

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn zoontje Isa, heb ik in mijn droom gezien, dat ik een zoontje zou krijgen en Isa heette.en vond hem ook mooi..

En dochter Sara had ik al toen ik voor mijn zoon zwanger was en von dhem ook heel erg mooi..

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.

Nou, mijn dochter is (helaas) echt niet de eerste en vooral niet de enige die Charity heet. Tegenwoordig hoor je die naam echt wel vaker. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn kind heel letterlijk lief dadigheid/goed doel zal noemen en het dus dan ook op die manier zal uitspreken. Zal wel heel raar zijn, vindt ik zelf. Maargoed, als je het de eerste keer dan verkeerd uitspreekt is niet raar en kan gebeuren. Maar helaas zijn er veel mensen die het na 10x uitleg nóg op de engelse manier uitspreken en dan heb je volgends mij echt iets niet begrepen.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Onze dochter heet C.harlotte. Ik had hem weleens gehoord maar toen ik zwanger was, nog niet echt aan gedacht om deze eventueel te gebruiken. Totdat mijn man op een dag thuis kwam, hij had de naam die dag weer eens gehoord en zei: dat vind ik echt een prachtige naam voor ons meisje (was toen 20 weken, we wisten net een paar dagen dat we een dochter zouden krijgen).
    We zijn er ook nooit meer vanaf gestapt, nooit meer getwijfeld en hoor nog regelmatig van mensen: wat een mooie naam :) dus nooit spijt gekregen.
    Hij past ook perfect bij de namen die we zelf hebben, was dus ook nog een mooie toevoeging.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Toen wij op namenjacht gingen waren we het er snel over eens dat we de keltische namen qua klanken gewoon het mooiste vonden klinken.

Dus werd het K.ylian, dat betekend man van de kerk en is toevallig ook een soort bier wat Heineken ooit gebrouwen heeft.

Tja en daar moest dus een leuke naam bij komen en dat werd

K.inley, dat betekend blonde viking en is toevallig een merk tonic (wordt bij de Hema verkocht en vond ik leuk klinken, even googlen en het bleek ook nog eens een oud keltische voornaam te zijn)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #156 Nikki88, 1 jun 2011
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
    ...

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nando. kwam papa ineens mee. hij heet ferdi en wilde daar iets mee doen. als snel kwam fernando maar vond dit ouderwets en dus bleef nando over :) was even wennen maar vidn het nu wel een leuke naam

Alicia zo heet onze dochter. wilde eerst ashley maar mijn nichtje was net voor me bevallen en koos deze naam. alicia was onze 2e optie maar achteraf zijn we er erg blij mee. vidn alicia zoveel mooier en beter bij mijn dochter passen

onze kids hebben voor elke letter in hun naam een voorletter (net als ik en meer mensen in mijn familie)
    zo heet me dochter voluit: alicia, lincey, ilana, caitlyn, ivanna ashley
    mijn zoon heet voluit: Nando, Angelo, Nathan, Dylan, Owen
    wij hebben trouwens nooit discussie gehad over de naam. werd het een zoon was het aan pa om een naam te bedenken en een meid was voor mijn bestemd :).

hun roepnaam is hun 1e naam, en voorletters vormen dus ook hun voornaam

18. emje

emje Niet meer actief

ons dochtertje heet voluit:

Emily Carolina Riana

Emily vonden we beiden een erg mooie naam. We hoorde de naam op tv en we dachten beiden van dat word het!

Carolina en Riana zijn de namen van haar oma's :)

19. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Onze dondersteen heet Thije.

We wilden graag een korte, heldere naam, het liefst met een "ij" erin. De namen Stijn, Thijs, Thijmen etc vonden we mooi, maar die kwamen we best heel vaak tegen. Wij wilden eerlijk gezegd iets anders...
    Dat bleek nog een heel gezoek zeg....Een meisjesnaam waren we snel uit en we dachten tot de pretecho anders uitwees, ook echt dat we een meisje zouden krijgen....

En toen, leve zp, kwam ik hier de naam Thije tegen en we waren meteen verliefd op die naam! Dus eigenlijk "goed gejat" van iemand van hier!

En Thije is ook een echte Thije, hahaha. Klinkt wellicht heel raar, maar wij kunnen nog steeds heel ontroerd raken als we iemand anders zijn naam horen uitspreken (hoezo sentimenteel :):p).

20. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ben trouwens echt heel mooie namen tegengekomen in dit topic (ook mindere, maar gelukkig valt over smaak niet te twisten :D), maar de namen Irem, Jenthe, en Lenthe zijn echt prachtig!!! Als we ooit nog eens een meisje krijgen....Nu manlief nog overtuigen ;)

Deel Deze Pagina