Na heeeel lang denken vinden wij Dewi de leukste naam. Het enige bezwaar is (van mijn man) dat Dewi een aziatische naam is en dat vind hij niet super leuk. Ik ben dus overtuigd, maar hem moet ik nog overtuigen nu! Haar zusje heet in ieder geval Veerle. Nu zijn dit wel twee heel verschillende namen en passen ze misschien niet echt bij elkaar, maar dat hoeft ook niet perse vind ik. Vinden jullie het wel klinken? Of hebben jullie leukere opties misschien? Eerst hadden we Veerle en Lieke, maar Lieke is nu zo populair en dat vind ik niet zo leuk. Inmiddels vind ik Dewi toch al veel leuker, dus dat is niet zo erg meer. Groetjes!
Ik vind het nog best bij elkaar passen hoor, klinkt allebei nederlands, allebei 2 lettergrepen... Misschien is Demi nog een optie?
Ik vind het niet super bij elkaar passen, maar ik weet niet of je daar rekening mee houden. Het belangrijkste is dat je een naam vind, die bij je dochter past. Wat ik zelf leuke namen vind en er wel bij vind passen: Merel, Eva, Roos (Rosalie). Maar daar moet je van houden.
Dewi komt idd uit een heel andere hoek vergeleken met Veerle. Het is niet zo dat het misstaat, maar ik vind het wat minder passend... Evt. een paar andere suggesties die ik zelf goed bij Veerle (mooie naam trouwens) vind passen, Hanna(h) Amber Cloé Elisa Julie
Veerle en Dewi zijn, net als mamamuts zegt, wel heel verschillende type namen, maar qua klank vind ik het wel klinken, hoor. En Dewi aziatisch? Dat had ik nooit bedacht. Ik associeer het met Demi en dat klinkt ook niet echt aziatisch. Nog even een brainstorm: Veerle en Kathleen (op z'n Nederlands uitgesproken) Veerle en Anna Veerle en Lilian Veerle en Nina Veerle en Maud
Nu vind ik Dewi geen echt leuke naam en ik vind ook dat Veerle en Dewi niet lekker bij elkaar passen. Ik vond Lieke echt leuker. Veerle is naar mijn idee een naam die ook in Vlaanderen meer voorkomt dan in NL dus ik zou het meer in die hoek zoeken.
Veerle vind ik idd ook eerder echt Nederlands/Vlaams klinken en Dewi is dan wat te 'hip'. Wel mooie namen, maar voor de combi zou ik het niet doen. Er zijn al mooie opties genoemd, maar vooral Roos vind ik er ook mooi bij staan.
Ik vind het ook wel leuk bij elkaar hoor. Dewi aziatisch had ik trouwens ook nooit opgekomen. Maakt toch ook niet echt uit waar de naam oorspronkelijk vandaan komt?