Volg je gevoel... En die is wel duidelijk he? Mijn collegaatje heeft een zoon Floor . Ik ben er helemaal aan gewend. Er zijn iets meer jongens die Floor heten, dan die Dagmar heten, maar als je het vergelijkt met het aantal meiden, is de verhouding hetzelfde (op namenteller) . Ik denk dus dat het gewenning is en een naam bij een kindje gaat horen. Verder had ik vroeger in een werkgroepje ook een jongetje Dagmar -dus voor mij was het in eerste instantie altijd een jongensnaam. Tot ik een vriendin kreeg, Dagmar. Maar oke, conclusie blijft toch wel, dat als het niet goed voelt (vooral door de continue stroom aan reacties) dat je dan lekker je gevoel moet volgen. Hoewel het jammer is anderzijds, dat de omgeving zo'n invloed heeft.
ik zou de namen dan laten omdraaien... Nout is wel een stoere naam hoor leuk! ik ken ook wel een Dagmar en dat is ook een meisje.... wat vervelend ofniet! als je denkt er echt zo'n last mee te krijgen zou ik een verzoek voor naamswijziging indienen....
Ik vind Dagmar ook een echte meisjesnaam, ik ben ook bang dat dit later op school e.d. wel problemen op zal leveren (als in pesten enzo). Ik zou het dus ook omdraaien. Nu kan het nog!
Lastig, ik zou het denk ik wel veranderen. Of iniedergeval de 2e naam gebruiken. Heb nog nooit gehoord van een jongen die Dagmar heet en dacht dus ook meteen aan een meisje. Nout vind ik wel erg leuk!!
tjah bij dagmar denk ik ook meteen aan een meisje sorrie... ik denk ook dat hij zeker op school gepest zal gaan worden. dus ik zou inderdaad zijn naam laten veranderen nu hij nog klein is. je kan hem zelf anders noemen of als je dat liever hebt het proberen via het kanton gerecht of dat gaat weet ik niet maar informeren staat vrij.
Wat vervelend voor jullie! Maar in de toekomst denk ik ook vervelender voor jullie zoontje die daar dus ook reacties op gaat krijgen....Ik zou nu nog veranderen voordat het dadelijk moeilijker word en net zoals ze hier zeggen Nout gewoon zijn roepnaam maken en niet officieel veranderen...Net als ik hier lees heeft mijn man een roepnaam die nergens officieel terug te vinden is!
Ik ken geen meisjes die Dagmar heten. Ik vind het ook een rare naam voor een meid, omdat ik alleen jongens zo ken.
Ik zou mijn gevoel volgen. Als het je zo dwars zit en er verdrietig van wordt dan zou ik hem vanaf nu Nout gaan noemen. Binnen korte tijd zal iedereen eraan gewend zijn. Leuke naam trouwens, Nout.
Ik zat nog te denken dat als jullie het gaan veranderen, dat je er dan bijvoorbeeld een klein 'feestje' van maakt, ook voor jullie 2 meiden omdat het natuurlijk even anders/wennen zal zijn! Gewoon lekker met een taartje erbij en even stilstaan bij de nieuwe naam (en afscheid nemen van de oude naam).
Denk inderdaad dat jullie je gevoel moeten volgen, Nout is een superleuke naam en als je gewoon toch spijt hebt.. dan lijkt het me nu het beste tijdstip om aan een nieuwe naam te wennen! Zal voor veel mensen even wennen zijn, maar uiteindelijk voelen jullie je er beter onder. Ik ken de naam als jongens- en meisjesnaam, vind het allebei prima kunnen, maar het is een stuk praktischer en prettiger misschien voor je kindje later om hem Nout te noemen. Het lijkt me overigens zelf wel heeeeel raar de eerste dagen dat je besluit om te gaan wisselen. Wat een maf idee! Maar wel leuk
Ik dacht eigenlijk dat Dagmar een jongensnaam was, ben nog nooit iemand tegengekomen die zo heette (geen jongens maar ook geen meisjes). Maar als de naam jullie nu begint tegen te staan zou ik inderdaad Nout als roepnaam gaan gebruiken. Lijkt me wel heel gek, als je opeens een andere naam gaat gebruiken.
Toen ik Dagmar zag staan moest ik eerlijk gezegd ook gelijk denken aan een meisje. Dat komt omdat ik met de SPW een Dagmar (meisje) in de klas had zitten en er woonde vroeger een Dagmar (meisje) op ons plein. Maar ik vind het wel echt heel sneu voor jullie. Dat jullie echt in de veronderstelling waren dat dit wel kon voor een jongetje en dat jullie je er nu rot onder voelen. Ik zou ook gewoon zeggen: Nout bij de voornaam noemen en Dagmar als tweede naam. Dan hoef je ook niks bij de gemeente te veranderen...
Ja het is ook heel gek om hem ineens Nout te gaan noemen, ik zeg het af en toe wel tegen hem en dan moet ik er zelf ook erg aan wennen natuurlijk. We hebben nog niets tegen de meiden gezegd en ik denk dat we het maar gewoon uit moeten leggen ofzo? Zij hebben ook al regelmatig de vraag gekregen of ze een zusje hadden. We weten nog niet of we het inderdaad een beetje 'in willen luiden' dat het is veranderd of dat we het gewoon 'doen' en dan de reakties maar afwachten... Ik vind het zelf eerlijk gezegd ook heel raar om je kind ineens anders te gaan noemen. Maar ja, zal toch wel weer snel gewend zijn?
Mijn buurjongen heet Dagmar, dus voor mij in eerste instantie een jongensnaam. Vond het raar toen ik een meisje leerde kennen met die naam... Lees hier vaak de naam "Daan" of "Daantje" voor een meisje, terwijl dit voor mij toch ook echt een jongensnaam is... Doe waar je je goed bij voelt - en als Nout een aanvaardbaar compromis is, doe je maar! Trouwens, in het begin zou het wennen zijn, maar wij hadden iemand in de familie die haar naam beu was en een andere roepnaam wilde. Na een tijdje was iedereen het gewoon, en ze was toch al een jaar of 30...
ik vond het al zo vreemd, jouw onderschrift! want alle Dagmars die ik ken zijn meisjes. wat een moeilijke beslissing zeg, maar ik zou het denk ik wel doen, gewoon zonder iets te veranderen.
wij zitten als Ties ooit een broertje krijgt ook aan Floor te denken, maar we kennen een man die Floor heet dus we zijn eraan gewend. maar misschien krijgen we dan wel hetzelfde als TS.
Ik zou kijken naar wat JULLIE gevoel zegt en niet die van iemand anders. Over een tijdje is Dagmar geen baby meer en kun je duidelijk zien dat hij een jongetje is, dan krijg je die vragen ook niet meer Er zijn ook meiden die, Rene heten, of Daan enz. enz. Bij Dagmar denk ik niet aan een meid trouwens. Het is maar net wat mensen gewend zijn, kennen ze jullie zoontje al langer als Dagmar, dan weten ze niet beter dan dat het ook voor jongens gebruikt wordt, dat maak ik ook op uit sommige reactie's hier Maar wil je het echt veranderen, dan is nu de beste tijd ervoor
Ik vind persoonlijk Dagmar echt een meiden naam. Nout vind ik echt een leuke stoere naam! Ik zou ook voor wijzigen gaan, je ervaart het nu al als niet leuk en prettig en het zou heel jammer zijn al jullie zoon later veel gepest zou worden om zijn naam. Volg je gevoel en het zou even wennen zijn ,maar dat komt vast ook helemaal goed