Naam, verliefd of gewenning?

Discussie in 'Babynamen' gestart door cjpt, 21 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sidei

    Sidei Actief lid

    26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Toen we al naar het ziekenhuis gingen, hadden we nog steeds geen naam voor een meisje hoewel die van een jongetje stond al lang vast (we wisten het geslacht van ons baby'tje niet). We konden gewoon niet uitkomen! En toen zei ik "Het wordt *****, toch?''. Manlief was met me eens. 12 uur later beviel ik van een prachtige dochter en toen ik naar haar keek, wist ik meteen wat haar naam was. En het was een andere naam, niet dezelfde die we onderweg bedacht hadden :)

    Maar tja, hier is het anders, want na de geboorte van je kindje heb je nog 3 maanden om te beslissen hoe je hem/haar gaat noemen (mocht je geen naam bedacht hebben tijdens je zwangershap), dus veel haast hadden we niet. Maar ik ben blij dat ons prinsesje heeft haar naam gelijk na haar geboorte "meegebracht" ;)
     
  2. Inkiewinkie

    Inkiewinkie Actief lid

    5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Voor een meisje hadden we al een naam voordat ik zwanger werd. We waren er meteen verliefd op. We moesten dus nog een jongensnaam bedenken. Na ik weet niet hoeveel namenboekjes hebben we in een fantasyboek de perfecte jongensnaam gevonden. Zo perfect dat de meisjesnaam helemaal verbleekte.
    De verliefdheid voor een naam kan dus ook weer overgaan. :)
     
  3. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    We zijn echt verliefd geworden op de meisjesnaam die we hadden, daar ook nog twee prachtige voornamen bij gevonden en die drie namen samen liepen als een klok, heel mooi. Die ligt dus nog op de plank als we oooooooooit nog voor een tweede gaan.

    Jongensnaam was veel moeilijker, wat ik mooi vond, vond mijn vriend niets en andersom. Uiteindelijk overeen gekomen over Elian, met tweede naam Alvin. Begin moeten wennen maar nu vinden we het allebei een prachtige naam! Ons ventje is ook echt Elianneke!
     
  4. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    op de naam Belle waren wij meteen verliefd

    bij Romy moesten we eerst een poos wennen maar
    nu ons meisje er is vinden we de naam echt bij haar passen
     
  5. meertje

    meertje Bekend lid

    12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hadden de namen al voordat ik zwanger raakte.
    Wist gewoon dat het de juiste namen waren en het klopt ook gewoon allemaal.
    Mijn zoontje is een echte Dean hahaha.

    HEEEEE Chantal!!
     
  6. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Wij waren meteen verliefd op de naam Bodhi en de betekenis. Allebei. Met Babette kwam mijn vriend. Ik moest er even aan wennen, maar vond 'm wel meteen mooi. Met 24 weken stond het zo ongeveer vast. Past ook precies bij haar en ik vond de namen voor een tweeling ook heel mooi bij elkaar. Het klopt gewoon.
     
  7. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn vriend was meteen gek op de naam Jayro, ik moest echt wennen en dat duurde zelfs nog even tot na de bevalling.
    Nu ben ik superblij met zn naam, het klopt gewoon.
    Afgelopen week zelfs een tattoo laten zetten met z'n naam, nou dat had ik dus nooit van mezelf verwacht ;)
    En z'n 2e en 3e naam komen meer van mij, maar zijn vernoemd... en ja.. z'n totale naam klopt ook. (Al was het de bedoeling Bastiaan en is het per ongeluk officieel Bastiaantje geworden, maar dat vind ik wel grappig)
     
  8. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    namen wist ik al heel lang maar de meisjes naam is zonder weten gekozen door mijn stiefbroer en de jongensnaam door mijn beste vriendin. die wist het ook niet
     
  9. Bobbie77

    Bobbie77 Lid

    2 aug 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Toen wij net wisten dat ik zwanger was vroeg ik aan hubbie hoe hij Jaron vond, dat vond hij een hele leuke naam, ik dus ook dus daar waren we snel uit. Ook de roepnaam voor een meisje was snel besloten, ik noemde wat ik mooi vond, hubbie heeft het 3x hardop gezegd en was toen ook "om".
    Wij willen onze kinderen een 2e naam geven, voor een meisje weten we het al voor een jongetje zoeken we nog naar een mooie tweede naam maar ik heb er alle vertrouwen in dat wij "de mooiste tweede naam van de wereld" vinden ;)
     
  10. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.918
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Toen ik 15 was wist ik ook al hoe ik mijn kinderen zou willen noemen,het waren namen die ik in 1x mooi vond en dat is zo gebleven.
     
  11. Jannes

    Jannes VIP lid

    6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Wij hadden al jaren een meisjesnaam, maar toen ik eenmaal zwanger was, is deze toch afgevallen. Ze voelde niet zo.

    We hebben lijstjes gemaakt, geschapt en er 3 overgehouden. Sara stond eigenlijk meteen bovenaan. We zijn haar toen al zo gaan noemen en dan weet je na een tijdje eigenlijk niet anders meer.
     
  12. Diddlmouses

    Diddlmouses Fanatiek lid

    Ik lees dat veel een meisjesnaam makkelijker vinden, ik juist niet.
    Jongensnaam was ik bij de 1e al gelijk uit en nu zou het nogsteeds die naam geworden zijn.

    Toen we wisten dat het een meisje zou worden zei mn vriend gelijk "Lisa". Ik moest er even aan wennen en had zelf nog een andere naam op het oog.
    Nu met de 2e is het nog moelijker, vriendlief kwam weer met een naam aanzetten en in gedachte (en vaak ook bijna hardop ;) ) noem ik dr nu al zo, dus ben het al helemaal gewend.
     

Deel Deze Pagina