Oke ivm herkenbaarheid wil ik niet de namen van mijn kinderen noemen. Maar het zijn amerikaanse namen die beide einidgen op de ie klank. Nu zwanger van de 3e. En nu rijst de vraag: weer een naam eindigend op de ie klank? Of juist niet? Of.. of..... ik weet het niet!!wat vinden jullie?
Als er een y inzit en die uitgesproken word als ie zou ik denk bij de 3e een y in de naam doen maar niet op het eind. Je mag mij pben geen idee welke namen en hoe het klinkt.
Niks moet natuurlijk, als jullie een naam vinden die jullie geweldig vinden en die toevallig ook met een ie klank eindigd zou ik het gewoon doen
Als het een leuke naam is, waarom niet? Dan passen de namen bij elkaar en hebben ze allemaal iets gemeen. Ik vind dat juist leuk.
Ik zou zeggen: als je eerste twee toch al diezelfde eindklank hebben, kan een derde er ook nog wel bij. Ken zelf trouwens ook iemand met 3 meiden alledrie eindigend op de -ie klank en vind dat niet vreemd staan. Zou wel proberen een andere schrijfwijze te pakken. Dus ipv. dat ze alledrie letterlijk eindigen op -ie, zou ik bijv. de ene op -ie laten eindigen, de ander op -y en de derde op -ee ofzo (er zijn genoeg namen waarbij het dan tóch met de -ie klank eindigd, denk aan bijv. Rosie, Maddy en Kaylee). Ik doe je even een PB.
Ik zou het niet doen. Hier toevallig 2 namen met dezelfde beginletter, maar ik wilde daardoor wel perse een andere beginletter bij de 3e