Ezra

Discussie in 'Babynamen' gestart door Novastar, 21 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    In februari verwachten wij onze tweede zoon. De naam staat eigenlijk al een tijdje vast maar ergens zit nog een beetje twijfel. We hebben gekozen voor Ezra. Ik vind het een prachtige naam en hij voldoet aan alle criteria: klassiek maar niet ouderwets, internationaal goed uit te spreken en hij komt niet al te vaak voor. Hoewel het echt een jongensnaam is wordt hij ook wel eens aan meisjes gegeven. Ik heb dan wel mijn argumenten klaar (Ezra is een Hebreeuwse jongensnaam, Esra is een Turkse meisjesnaam. Er zijn mensen die hun dochter Ezra noemen maar dan geven ze haar een jongensnaam) maar ik zou het niet leuk vinden als mijn zoon straks steeds voor een meisje wordt aangezien. Vooral eigenlijk ook door de verwarring met Esra. Hetzelfde had ik al in mindere mate met onze eerste zoon (hij heet Jonah) maar dat is helemaal goed gekomen. Ik heb behalve de verpleegkundige vlak na zijn geboorte niemand meer horen vragen of hij een jongen of een meisje is. Ik vind beide namen overigens absoluut geen uniseks namen. Zal ik toch voor de prachtige naam Ezra gaan of nog even verder kijken?

2. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Ga er voor! Schitterende naam voor een jongen!
    Staat hier ook op t lijstje, mochten we ooit een zoon krijgen.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ezra, zoooooo mooi!! Ik ben er fan van. En ik vind het zelf wel echt een jongensnaam.

4. MamaJH

MamaJH Lid

23 okt 2016
    43
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Super mooie naam!! Zeker doen als jullie er helemaal verliefd op zijn! Stond ook op mijn lijstje maar toch voor een andere bijbelse naam gekozen! Maar vind hem ook erg mooi passen bij de naam van je eerste zoon!

5. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind Ezra al jaaaaaren de mooiste jongensnaam.

Beetje gek dat mijn zoon anders heet.

Staat trouwens prachtig bij Jonah!
    Doen!

6. K00

K00 Niet meer actief

Als het de naam is gewoon doen

7. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik vind het een hele mooie, stoere jongensnaam. Een vriendin van me heeft een zoontje dat Jona heet en daar moest ik wel heel erg aan wennen, ook al ken ik verschillende mannen die zo heten.

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik denk wel aan een meisje inderdaad. En de uitspraak vind ik erg hard. Verder zoeken, zou ik zeggen als je echt geen twijfel over geslacht wil.

9. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Wauw die is mooi! Ik dacht ook meteen aan een jongensnaam toen ik hem las. Maar mss ook wel omdat ik de bijbel ken

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Heel mooi!!

11. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Mooi! Ik dacht gelijk aan een jongen idd. Lekker doen!

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Doen!

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bedankt dames! Overwegend positief en overwegend een jongensnaam dus. Smaken blijven natuurlijk verschillen maar de twijfel wordt al iets minder.

14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Bij het zien van je topic titel was mijn eerste gedachte dat ik hoopte dat het om een jongensnaam ging, want ik moet eerlijk zeggen dat ik de meisjes-variant erg verwarrend vind. Nu begrijp ik dat het om een Turkse variant gaat, dat wist ik niet, maar ik vind het echt een jongensnaam en voor een meisje dus niet leuk.
    Voor een jongen absoluut wel, doen dus!

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Mooie naam! Ik dacht gelijk aan een jongensnaam.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Prachtig! Doen!
    Ik ken alleen jongens met de naam ezra :)

17. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Mooi! Stond bij mij op de lijst voor jongensnamen.
    Heb zelf een naam die aan de andere kant van de wereld door miljoenen mannen wordt gebruikt, vind het geen probleem ;)

18. Kes

Kes Actief lid

1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Schitterende naam! Ik kende het tot voor kort ook alleen als jongensnaam tot ik een vrouwelijke Esra tegenkwam en daar moest ik echt aan wennen. Ik zie het echt als een jongensnaam en zou ervoor gaan!

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mooie naam, ik dacht eerlijk gezegd wel gelijk aan een meisje bij het zien van de topictitel

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn nummer 1 naam voor onze zoon :D helaas denkt mijn vriend daar anders over :confused:

Deel Deze Pagina