In februari verwachten wij onze tweede zoon. De naam staat eigenlijk al een tijdje vast maar ergens zit nog een beetje twijfel. We hebben gekozen voor Ezra. Ik vind het een prachtige naam en hij voldoet aan alle criteria: klassiek maar niet ouderwets, internationaal goed uit te spreken en hij komt niet al te vaak voor. Hoewel het echt een jongensnaam is wordt hij ook wel eens aan meisjes gegeven. Ik heb dan wel mijn argumenten klaar (Ezra is een Hebreeuwse jongensnaam, Esra is een Turkse meisjesnaam. Er zijn mensen die hun dochter Ezra noemen maar dan geven ze haar een jongensnaam) maar ik zou het niet leuk vinden als mijn zoon straks steeds voor een meisje wordt aangezien. Vooral eigenlijk ook door de verwarring met Esra. Hetzelfde had ik al in mindere mate met onze eerste zoon (hij heet Jonah) maar dat is helemaal goed gekomen. Ik heb behalve de verpleegkundige vlak na zijn geboorte niemand meer horen vragen of hij een jongen of een meisje is. Ik vind beide namen overigens absoluut geen uniseks namen. Zal ik toch voor de prachtige naam Ezra gaan of nog even verder kijken?
Ga er voor! Schitterende naam voor een jongen! Staat hier ook op t lijstje, mochten we ooit een zoon krijgen.
Super mooie naam!! Zeker doen als jullie er helemaal verliefd op zijn! Stond ook op mijn lijstje maar toch voor een andere bijbelse naam gekozen! Maar vind hem ook erg mooi passen bij de naam van je eerste zoon!
Ik vind Ezra al jaaaaaren de mooiste jongensnaam. Beetje gek dat mijn zoon anders heet. Staat trouwens prachtig bij Jonah! Doen!
Ik vind het een hele mooie, stoere jongensnaam. Een vriendin van me heeft een zoontje dat Jona heet en daar moest ik wel heel erg aan wennen, ook al ken ik verschillende mannen die zo heten.
Ik denk wel aan een meisje inderdaad. En de uitspraak vind ik erg hard. Verder zoeken, zou ik zeggen als je echt geen twijfel over geslacht wil.
Wauw die is mooi! Ik dacht ook meteen aan een jongensnaam toen ik hem las. Maar mss ook wel omdat ik de bijbel ken
Bedankt dames! Overwegend positief en overwegend een jongensnaam dus. Smaken blijven natuurlijk verschillen maar de twijfel wordt al iets minder.
Bij het zien van je topic titel was mijn eerste gedachte dat ik hoopte dat het om een jongensnaam ging, want ik moet eerlijk zeggen dat ik de meisjes-variant erg verwarrend vind. Nu begrijp ik dat het om een Turkse variant gaat, dat wist ik niet, maar ik vind het echt een jongensnaam en voor een meisje dus niet leuk. Voor een jongen absoluut wel, doen dus!
Mooi! Stond bij mij op de lijst voor jongensnamen. Heb zelf een naam die aan de andere kant van de wereld door miljoenen mannen wordt gebruikt, vind het geen probleem
Schitterende naam! Ik kende het tot voor kort ook alleen als jongensnaam tot ik een vrouwelijke Esra tegenkwam en daar moest ik echt aan wennen. Ik zie het echt als een jongensnaam en zou ervoor gaan!