Weet iemand een leuke verklein naam, of afkorting voor de naam Christopher? Chris vind ik niet zo. We vinden het een prachtige, maar vrij volwassen naam en zoeken eigenlijk een wat lievere versie voor als zoonlief nog klein is. Suggesties?
Jammer, dat je Chris niet mooi vind, ik vind dat namelijk een hele leuke naam. Ik weet niet of je deze mooi vind : Stoffer Tof Fer Kit : maar dat is meer een Engelse / Amerikaanse afkorting van Christopher Chip : idem als bij Kit
Hmm..stoffer vind ik n btje gek.. dan moet ik denken aan swiffer oid. Chris is idd nog de mooiste verkleinnaam vind ik..maar die valt af.. Fer is idd wel een leuke optie evt?
Waarom wacht je niet gewoon tot de kleine er is en je dan vanzelf op een koosnaampje komt?! Als je toch christopher als naam mee gaat geve die verkleining komt vanzelf wel. Persoonlijk denk ik altijd dat je moeilijk van die verkleining weer af komt en dus ook later veel zult gebruiken.
Ik zou denk ik Christoph of Christian doen. Chris vind ik ook best mooi. Degene die Stoffer als suggestie gaf...; en dan het broertje later Blik noemen? Sorry... Moest het even zeggen..
Grappig, maar zó voorspelbaar Stoffer is al een hele oude naam en een gebruikelijke Nederlandse afkorting voor de naam Christoffer, waar Christopher van afgeleid is.
eens! Beetje jammer om zo'n mooie naam te willen verkleinen. Wanneer je dat nu al gaat doen, doet iedereen mee, en wanneer hij dan volwassen is, gebruikt iedereen nog steeds de verkleining.