hallo allemaal, Ik ben in blijde verwachting van een dochtertje. Over de eerste naam waren mijn man en ik het al vrij snel eens. Nu zijn wij op zoek naar een tweede naam, waarbij we graag een verwijzing naar onze moeders willen maken. Het lukt ons echter niet om een naam te bedenken waarin delen van Henny en Teresia (of trees) terugkomen. Misschien zijn jullie creatiever? Ik hoop dat jullie kunnen helpen! Alvast bedankt!!
Wat fijn tord, dat je zo snel reageert! Ik ga het vanavond maar eens voorleggen aan mijn man. Nog meer suggesties?
Henny en Teresia (Trees) Dacht ook meteen aan Trac(e)y, zoals maartje 1. Minder duidelijk afgeleid misschien: Hester Heather Ennia/Enia/Enya Sianne
Reny/Renie Hera Hetty/Hettie of inderdaad kiezen voor 2 namen: Ik weet niet of Henny een afkorting is van Henriette? (zoals hierboven genoemd), dan zou ik voor Jette Trees gaan als 2e namen. of Hanne Tessa (als je geen "ouderwetse" namen wilt)
Ik vind vernoemen pas vernoemen als je de namen die je vernoemt ook duidelijk kunt herkennen. Dus Henny Theresia of Henriette Theresia. Als je toch graag knutselt: Henthe
Bedankt voor al jullie reacties! Er zitten zeker bruikbare namen tussen. We gaan ze allemaal nig eens rustig overwegen. Nogmaals bedankt!