Dag allemaal, Wie weet hebben jullie een idee. De vader van mijn vriend heet Jan, maar is al 8 jaar geleden overleden. Daarom lijkt het mij heel mooi om hier iets mee te doen voor de tweede naam van ons kindje. Alleen vind ik Jan geen mooie naam. Ik heb ook al zitten denken aan Janno, Jannick, etc... maar spreekt me ook niet echt aan. het hoeft ook niet perse te beginnen met Jan... de eerste naam wordt bij een meisje waarschijnlijk Lena en bij een jongen denken we aan Max. Alvast bedankt!
meisje: janna jantje marjan marianne alja jannie/janny jongen: johan arjan harjan gerjan gertjan dirkjan klaasjan zoiets? ik ga even voor je op zoek voor nog meer..
meisje: Janaya (sjanaaja) Jane Janet Janette janice Janien/janine Janika Janina Janinka Janique Janita Jannai Jannamarieke Janneke Jannelies Jannemieke Jannerieke Jantien Jantiena Jantiene Januska mirjan lian rianne lilian/lilianne vivian/vivianne jongen: Jannes Jannis Janno Janos Jans Jansie Janson harmjan jurriejan/jurjan fabijan/fabian brian damian jorian julian jurian kristian/christian hoop dat je hier eerst genoeg aan hebt haha :LOL: als je iets leuks ziet, laat het dan even weten, dan weten we hoe we verder moeten zoeken, en weten we ook als je al iets hebt
Zo je hebt even flink je best gedaan! bedankt alvast. Voor een meisje spreekt me Janna het meest aan als tweede naam, denk ik. Voor een jongen vind ik Julian erg mooi..., maar mijn vriend heeft nogal een negatieve associatie met die naam, i.v.m. een patient die zo heet (in de kliniek waar hij werkt). Ik weet nog niet of ik die naam er door krijg... Groetjes, Anna
Is het een idee om bij een jongen de naam Jan uit een andere taal te halen.. Dus een naam die in dat land eigenlijk Jan is... Zweden - Sven Engeland - John
Wat een origineel idee om te kijken welke naam in andere landen Jan betekent. Ik zal zelf eens gaan zoeken op google. Bedankt!
Ik hou niet zo van namen met een dj-klank zoals Jane. Wel vind ik voor een meisje Jana leuk, maar dit lijkt wel erg op Lena (waarcshijnlijk eerste naam). Voor een jongen mischien Jani, ach ja het is maar een tweede naam, we denken er nog even over na. Ian is volgens mij Iers/Schots, niet helemaal mijn ding....