Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb me vandaag aangemeld om toch eens te vragen wat jullie vinden van de naam X.am of X.amm voor een jongetje? En op welke manier geschreven? We hebben al een zoontje waarvan de naam eindigt op een dubbele/zelfde letter. De meisjesnaam hebben we al, maar over een jongensnaam zijn we nog niet helemaal uit, dus ben benieuwd naar jullie reacties!
Xamm vind ik raar . Xam.. mwah.. maar beter dan Xamm. Het blijft moeilijk uit te spreken, dat vind ik ook van Xander - of sowieso namen die met een X beginnen.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo leuk, zeker niet met dubbel n. Gewoon Sam vind ik veel mooier.
Ik vind Sam vele malen leuker! Maar als Xam voor jullie de naam is! Gewoon doen! Het is opzich niet heel raar ofzo, gewoon anders (Sam is daarentegen wel erg populair)
ik vind de normale spelling Sam veel mooier, ik houd helemaal niet van die creatieve spellingen. En ik vind Xamm dus nog erger dan Xam.
Jullie vinden de naam in elk geval minder leuk dan ik verwacht had! We weten nog niet of het DE naam is, we zijn er eigenlijk nog niet echt uit! We houden van korte, stoere, maar wel een beetje aparte namen. Die goed uit te spreken zijn als je hem leest. Misschien hebben jullie meer ideeën?
Ik hou niet zo van namen die met een X beginnen, en Xam(m) vind ik een erg vreemde naam. Maar ik weet zéker dat er mensen zijn die de namen van mijn kinderen ook niet mooi vinden, en dat heeft me er niet van weerhouden om die toch aan ze te geven. Die mensen draaien wel bij als ze hen leren kennen; zúlke leuke kinderen zijn het (en zó leuk zal jouw zoon toch ook worden)
ik vind Xam wel leuk!! lekker stoer, Vind alleen wel de uitspraak lastig... zeker als hij het zelf moet zeggen als klein jongetje zijnde.... Sam is ook leuk, maar idd wel erg veel voorkomend. laatst werd hier ergens op het forum Mex voorgesteld, vond het zelf wel erg leuk. verder misschien: Senn Kick Mik Mas Jon Cas
maar met sam heb je weer dat er 3 van in de klas zitten en dat er altijd een achternaam bij genoemd wordt.