Gratis website ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden voor gratis websites en kom nu jouwweb.nl tegen. Is er iemand die hier ervaringen mee heeft?

Eventueel andere ervaringen met andere gratis sites zijn ook welkom.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb met Pasen een website via webklik.nl opgezet en dat was zo simpel als wat. Goede service - prima instructies, perfecte mogelijkheden en volop dingen die je zelf kunt aanpassen en neerzetten. Het is wel afhankelijk met wat je op die site wilt gaan zetten.

Als jij gebruik wilt maken van een eigen lay-out of zelf vanaf de grond je site op wilt bouwen met CSS en dergelijke, dan zou ik zelf een domeinnaam aanvragen en een servertje opzetten.

Maar anders zijn de gratis websites gewoon echt prima. Ik ben bij webklik op maandagochtend begonnen en dinsdagmiddag was hij af. 18 pagina's, 2 onzichtbaar, fotoalbum, gastenboek, mailcontact, formulieren en een homepage die ook werkt op je mobiel... Nou ja, dat was alles wat ik wilde.

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Krijg je daar dan later geen extra kosten aan? Er zijn gratis websites, die dan ineens na een maand door de proefperiode zijn en dan kun je kiezen; wegwezen of betalen. Welke was dat toch ook alweer?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb geen idee welke website dat was; ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk :) Maar ik bouw ook niet zo vaak websites. Ik heb er nog maar zes in de lucht; bij drie verschillende gratis diensten en die hebben het alle drie niet. Ik doe niet aan extra kosten.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben altijd wel tevreden geweest over wix

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hangt er vanaf wat het doel van de website is. Klanten werven/klanten informeren, of familie/vrienden op de hoogte houden/hobby website etc.

Voor een bedrijf vind ik het absoluut niet kunnen. Voor een hobby, prima! :)
    Webklik is daarbij makkelijk en leuk.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Je kan een website ook gewoon doorlinken naar een .nl de wix site die ik. Toen had was niet te onderscheiden van professioneel

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Voor iemand met verstand van computers is het wel degelijk goed te onderscheiden ;) Je kunt hem wel doorlinken, maar de url is wel degelijk zichtbaar.

Ik zou zelf persoonlijk geen zaken doen met iemand die niet eens 'eventjes' 70 euro investeert om een professionele site de lucht in krijgt... Maar goed, er zijn zat mensen die dat wel doen natuurlijk.

Maar het is te zien :)

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad zeker te zien, en ook al die webwinkels van mijnwebwinkel, ik vind dat er 9 van de 10 keer zo knullig uitzien:cool:

Weet van veel mensen dat ze die zoveelste mijnwebwinkel sites voorbij laten gaan.

Zelfde geld voor die gratis sites, zonde als je daar je verdiensten vandaan moet halen:)

10. minon

minon Niet meer actief

Ik denk niet dat je met zn site een beetje lekker bovenaan in google gaat komen als het voor een bedrijf is. Ik zie het direct en zou niets bij je kopen.

Als het voor jezelf is als blog of weet ik wat lijkt me prima. Zou wel goed de privacy etc nakijken.

11. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ja echt? Ook als ze het product willen hebben dat daar wordt verkocht? Wat vind je mis met Mijnwebwinkel om daar niet te kopen? Ben erg benieuwd, want daar heb ik ook een webwinkel ;)

12. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ontopic, waar wil je deze gratis site voor gebruiken? Hobby of proffessioneel?

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als je de goede zoektermenen gebruikt wel..
    Ik stond met mijn taart bedrijfje toen bovenaan hier in de omgeving en er zaten er nog veel meer in de omgeving toch kwam ik bovenaan door de zoektermen die ik intikte bij wix kan je dat toevoegen

14. minon

minon Niet meer actief

Iemand die een taart zoekt zal snel intikken taart amsterdam bijvoorbeeld. Je koopt tenslotte geen taart 40 km verderop. Daardoor is het heel makkelijk om bovenaan te komen omdat je een doelgroep hebt die gericht gaat zoeken. Als je meer een landelijke doelgroep hebt is het heel moeilijk en niet zelf voor elkaar te krijgen. Of je moet er een studie voor hebben gevolgd. Als het zo makkelijk was waren die seo bedrijven er ook niet. Als je bijvoorbeeld vakantiehuisjes verhuurt of kinderkleding verkoopt zijn de gerichte zoektermen bijvoorbeeld vakantiehuisje amsterdam, of kinderkleding amsterdam redelijk makkelijk, maar de term vakantiehuisje huren of kinderkleding is al veel moeilijker. Snap je beetje wat ik bedoel? Er zijn tig anderen die dat ook doen (huisjes verhuren en kleding verkopen) en geld in seo steken en dus voor jou bovenaan staan. Als je op de tweede pagina van google staat sta je eigenlijk al te ver voor zoiets. Al is de kans dat je verder als pagina 10 staat heel groot. Als ts dus een website wil voor een bedrijfje kan het prima werken, maar afhankelijk wat ze verkoopt.

15. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het niet eens zozeer qua vindbaarheid is wat niet werkt maar eerder hoe het over komt.
    Mijn vriendin trouwt volgende maand en die heeft in de omgeving heel wat bedrijfjes opgezocht die taarten maakten voor de bruiloft. Ze heeft echter allereerst geselecteerd op website. Wie is serieus aan de slag geweest met de website en heeft geïnvesteerd?
    En pas daarna tussen die bedrijven een keus gemaakt.

Wat betreft mijnwebwinkel winkeltjes zijn er zoooveel van. Ze ploppen met 100 per dag uit de grond en bij de meeste moet je mazzel hebben als je ooit wat toegestuurd krijgt. Ze staan niet zo best bekend omdat het wordt gezien als gemakzuchtig beginnetje en vele zich niet eens aan de wet houden wat betreft retourneren en betalen en kwijtraken van zendingen.
    Ik zelf sla zulke winkels dus ook over. Ook als ze daar het product hebben die ik zoek.
    Want de concurrent met een unieke en betrouwbaardere site heeft het product vast ook.
    Want als je echt een geweldig en uniek product op de markt brengt dan zorg je ook voor een website die dit uitstraalt. Dus ik denk niet snel dat een mijnwebwinkel shop een product heeft dat ik nergens anders vind tenzij het een handgemaakt iets is.

Mijnwebwinkel shopjes worden vaak gezien als shops voor mensen die wel een webshop willen maar eigenlijk geen zin hebben om daar veel werk voor te moeten doen. Soortemet hobbyspeeltje wat na 2 maanden niet meer leuk is.

Nu wil ik uiteraard niet zeggen dat jouw website zo standaard is en niet serieus is maar er zit een bepaald imago aan vast die niet serieuze concurrenten hebben bezorgd.
    Er zijn immers ook wel succesvolle mijnwebwinkel verhalen. Maar de meeste succesverhalen stappen uiteindelijk toch weer over op een andere software :)

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik zag ondertussen een vraag voorbijkomen. Het gaat niet echt een hobby site worden, maar ook niet direct zakelijk. Het moet er wel serieus uitzien. Niet veel reclame bijvoorbeeld.

17. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik snap het Catmommy. Ik ga waarschijnlijk ook overstappen omdat ik graag een kaarteditor wil, maar Mijnwebwinkel is een goede start vind ik om het uit te proberen. Maar goed om dit te weten!

Is het niet zo dat er op gratis websites reclame staat? Ik heb helaas geen ervaring met gratis websites om je iets aan te kunnen bevelen, ts! Maar misschien kun je een paar offertes opvragen van websitebouwers?
    Ik ken trouwens wel zakelijke Wordpress sites die er best goed uitzien.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Voor niet teveel geld kan je al een simpele website hebben, een eigen domein en webhosting eventueel met eigen beheer.

Stuur me maar even een pb.

19. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Niet vergeten dit topic, er kwamen alleen wat zaken tussendoor. Ik heb fijne tips voorbij zien komen en ik ga alles eens rustig op me in laten werken. Dank jullie wel allemaal!

Deel Deze Pagina