Ik kom er niet uit!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Fratello di deb, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Een jongen.. we krijgen een jongen en laat ik daar nou net niet op gerekend hebben :D

De meisjesnaam hadden we al klaar. Onze eerste dochter heet Anouska en ik vind vooral namen met 'ou' erg mooi. Als het tweede kindje een meisje was geweest zou ze Louana gaan heten.

Nu is het dus een jongen en mijn man is absoluut niet van de echte buitenlandse namen (Keano, Jayden, Diego etc).
    Toch wil ik eigenlijk wel minimaal 2 lettergrepen omdat ik dat mooier vindt bij Anouska. We komen op Youri, en dat vind ik ook wel een mooie en stoere naam wat goed bij onze dochter past.

Probleem is de schrijfwijze... Youri zou het meest logisch zijn. Joeri vind ik eigenlijk mooier, maar dan heb ik geen ou en die vind ik juist zo mooi. Dan kent mijn man iemand die heet Jouri en vond het niet eens onaardig tot dat ik op internet eigenlijk niemand met die naam tegenkwam.

Wat het nog ingewikkelder maakt is dat mijn eigen naam ook met Y begint. Alleen gebruik je de IE klank, hoe leg ik mijn kinderen uit dat mijn Y een IE is en de Y van Yourie een J klank. Of denk ik dan echt teveel na....?

Youri, Joeri, Jouri, Joury :( help!! ;)

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Boudan
    Rouwan

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    ja je denkt teveel na. :D
    Ik zou dan ook gewoon voor Youri gaan.
    Past ook leuk bij Anouska! :)

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Youri kan toch prima! :D

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Je denkt teveel na ;) de kinderen snappen vanzelf wel de spraakwijze over de Y=ie Y=J ;) zou me daar niet druk over maken,
    Doe je dat toch zou ik Joeri doen
    Maar voorkeur gaat uit naar de Y vorm :D

6. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind Youri de mooiste schrijfwijze (of Yuri maar die staat er niet tussen en dan mis je ook de ou) en vind het een heel goede match met Anouska.

Uitleg over de spelling zou ik echt niet over vallen... de eerste jaren is een klank gewoon een klank voor ze... en tegen de tijd dat ze gaan schrijven moeten ze nog wel meer leren: c is soms een s en soms een k. Waarom schrijf je hond en niet hont etc...

7. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Youri, helemaal mooi!

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik had een Yuri in de klas.... spreek uit: Joerie

9. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dank voor jullie reactie!
    Yuri zou ik zelf eerder echt met een uu-klank uitspreken dus die valt af. Hoe vaker ik nu Youri lees, hoe meer ik het echt bij Anouska vind passen!

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Youri! :)

11. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik zou ook voor de schrijfwijze Youri kiezen.

Bij Youri Mulder, de voetbalanalyticus bij Studio Sport, schrijf je het ook zo.

Deel Deze Pagina