Afkorten...

Discussie in 'Babynamen' gestart door VioletRose, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik begin de naam Christopher erg leuk te vinden! Hij stond al hoog op het lijstje van jongensnamen.

Mijn enige twijfels waren en zijn, dat zijn naam standaard zal worden afgekort naar Chris! En nu wil het zo zijn dat ik Chris echt niet leuk vind!!! :D

Mijn broertje heet Thomas en die wordt eigenlijk nooit Thom genoemd. Nu vroeg ik me af of er dames zijn die ervaring hebben met de naam Christopher (of andere langere namen)? Valt de afkorting te vermijden of moet je er echt rekening mee houden dat hij straks als Chris door het leven zal gaan?

Thanx!

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn dochtertje noemt Amaryllis ook niet bepaald kort dus en hier geen afkortingen ze is wel nog maar 4maand maar niemand kort het af naar ama of yllis ofzoiets gewoon heel duidelijk zijn dat je dat niet wilt dat hij niet chris noemt maar christopher :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zolang je het zelf ook stug bij die versie gebruikt, gaat het vast wel goed. Mensen gebruiken toch vaak de naam die de ouders ook gebruiken. Combi-namen als jan-diederik of willem-stijn, worden ook meestal volledig uitgesproken, tenzij de ouders dus een andere roepnaam gebruiken.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    bij sommige namen zou ik niet snel afkorten, maar Christopher is denk ik wel een "afkortingsgevoelige" naam. Ik vind zelf Chris ook niet mooi, maar ik kan me heel goed voorstellen dat, als ik bijv zijn collega of zijn vriendin zou zijn, ik op den duur Chris zou zeggen.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik denk dat het risico voor "Chris" erg groot is bij Christopher. Zou ook kunnen dat hij zichzelf zo gaat noemen... Als je Chris echt niet leuk vind, zou ik het niet doen...

6. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt denk ik aan de naam én wat je zelf doet. Als jij zelf Christopher nooit Chris noemt en de anderen er attent op maakt dat je dat niet kan appreciëren dan zullen ze het niet zo snel doen, maar de kans zit er zeker in dat ze hem Chris gaan noemen.

7. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ja ik snap wat je bedoelt dat ik namelijk ook metde naam Elizabeth noemen ze meestal ook Eliza .( mijn nicht heet zo ) Ik zou inderdaag er heel duidelijk in zijn .!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind het afkortrisico (wat een woord ;)) ook erg groot.

9. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Geweldige naam! :D Al ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld..
    Wij hebben dat probleem hier niet zo, maar we hebben er tijdens de zwangerschap ook over nagedacht. Wij noemen hem nooit Chris, dus daarom doen anderen dat ook niet. En àls iemand hem Chris noemt, zegt hij zelf dat dat zijn naam niet is ;). Zolang je de afkorting zelf niet gebruikt, is de kans volgens mij ook vrij klein dat anderen hem gaan gebruiken. Het enige koosnaampje dat wel eens voor hem gebruikt wordt is Lenn, maar dat vind ik niet erg :).

Ik ben wel benieuwd welke jongensnamen er nog meer op je lijstje staan ;).

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Als jullie gewoon Christopher gebruiken zullen andere mensen het, zolang hij nog klein is, het niet zo snel afkorten, denk ik. Zodra hij naar school gaat en vriendjes krijgt gaat dat daar ongetwijfeld wel gebeuren. Ik heet zelf Eva, en wordt door familie altijd gewoon Eva genoemd, maar vriendinnen en mijn man houden het vaak bij een "Eef". Zo gaan die dingen :)

11. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik kort mijn dochters naam af van niscaya naar caya..

12. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Bedankt meiden! Super dat jullie zo meedenken. Ja ik blijf het een prachtige naam vinden die inderdaad afkortingsgevoelig is! :D Lastig hoor!

Nou ik kom er vast op terug zodra ik/wij (hopelijk) in verwachting zullen zijn!

Deel Deze Pagina