Afgelopen dinsdag hebben we te horen gekregen dat wij een prinsesje verwachten. Had al een hele tijd de naam, hier ook al eens geplaatst en gevraagd naar de schrijfwijze. We vinden de naam zo mooi dat ik voor 99% zeker weet dat dit de naam zal zijn die ze krijgt (die 1% laat ik als reserve staan, mochten mijn hormonen op het laatst gaan opspelen). Wij gaan voor: Elaysa (uitgesproken zoals je het leest, e-lai-sa)
Mooie naam! Ik vind de schrijfwijze niet zo mooi en zou persoonlijk voor de klassieke Eliza/Elisa gaan en de Engelse uitspraak kiezen. (e-lij=za) (e-lij-sa) Maar ik snap dat deze schrijfwijze wat makkelijker is om de correcte uitspraak te krijgen.
Kan me hier helemaal in vinden! Bij de variant die jij neerzette dacht ik eerder aan de uitspraak ee-lee-sa terwijl je ee-lai-sa wilt. Komt denk ik doordat ik 'ay' associeer met Jay, Fay, Ray etc en dan is het 'ee'. Zou als je niet wilt kiezen voor Elisa/Eliza met Engelse uitspraak dan eerder kiezen voor Elaisa om duidelijker te zijn in je uitspraak. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon de naam een keer duidelijk zeggen en veel mensen zullen het dan echt wel onthouden!
ik vind de schrijfwijze ook niet mooi, als ik kijk naar de jongensnaam Elaijah, zal ik het schrijven met een ij dus: Elaijsah. Dat vind ik de mooiste schrijfwijze, gefeliciteerd met jullie dochter!