binnenkort openen mijn man en ik onze eigen eettent. Het is een soort luxe frituur om het zo maar te noemen. Nu zijn wij hard op zoek naar een naam vor onze frituur maar waar moet je zoal op letten ? We willen uit verschillende landen iets op de kaart zetten dus het moet iets werelds zijn Ik zelf dacht aan Continental foods maar die schijnt al in gebruik te zijn iemand anders een goed idee of tips waar we op moeten letten en wat aanspreekt??
Je moet er goed op letten dat de naam al niet gebruikt is. Kijk eens op de website van het benelux merkenbureau
Ik vind iets met "food" erin zo afgezaagd. Komt op mij onpersoonlijk over ook. Ik zou dat in elk geval níet kiezen.
ik zou ook opletten waar je zaak staat en hoe het dorp is. bv sta je op een hoek dan kan je snack-corner oid doen. of misschien was je pand vroeger iets anders en kan je daar iets mee doen?
Hou het vooral simpel, makkelijk te spellen en kijk ook zeker of het al in gebruik is want anders kan je er een hoop problemen mee krijgen. Bedenk ook goed of je in de toekomst misschien uit wil breiden (qua eten) dus probeer het een beetje ruim/breed te houden. Zit je in een dorp...probeer dan niet 'te stads' over te komen, daar houden ze niet van in een dorp. Maarrr wat ik het aller aller belangrijkste vind....sta er zelf achter! Ik heb 2 jaar geleden zelf een nagelsalon geopend en het is wel spannend hoor. Suc6 met jullie zaak en dat het snel mag gaan lopen.
Nog een tip, neem een beginletter uit het alfabet, zodat je bovenaan staat in het telefoonboek, de gouden gids etc. Ik heb ook mijn eigen zaak gehad en er zijn genoeg mensen die als ze op zoek gaan het eerste nummer bellen wat bovenaan staat. Tenminste, ik vroeg altijd aan klanten hoe ze aan mijn adres kwamen en ik kreeg dat regelmatig als antwoord. Ik stond ook bovenaan de lijst. Verder, net als hierboven al gezegd, hou het simpel en uitspreekbaar, ook voor bejaarden enzo. Succes met jullie zaak!
meiden allemaal bedankt voor de tips nog meer tips zijn uiteraard welkom. Onze zaak staat in een grote stad dus we moeten het best opnemen tegen concurentie. Ik ben heel beieuwd hoe het allemaal gaat lopen, vind het erg spannend.
Bij een naam moet je er als eerste op letten dat het niet in gebruik is daarna moet het een pakkende naam zijn die iedereen makkelijk kan onthouden, die lekker in het gehoor ligt. Ik kan je alleen helaas geen voorbeelden geven maar ik ga erover na denken
food around around food between food food palace snack-de-luxe pack-a-snack town food food town place to be vette bek Yelice Place Yelice Plekje Eettent Yelice Brasserie Yelice