Okay, volgens mijn belastingadviseur zijn ze door het toenemende aantal zzpers een stuk strenger geworden en moet je hier echt wel rekening mee houden, ze kunnen je anders weigeren als ondernemer te zien waardoor je geen aftrek krijgt maar gezien word als iemand met bijverdiensten, maw dan betaal je volledig belasting over je verdiensten.
Je moet een administratie bijhouden waarin oa precies staat welke data je gewerkt hebt, makkelijk terug te zoeken dus als je controle krijgt. Daarnaast kunnen ze deze uren naast je facturen (naar ouders toe) leggen om te kijken of het aantal uur wat je opgeeft overeenkomt met het aantal uur wat je gefactureerd hebt.
de uren die je aan de administratie besteed of aan cursussen enzo mogen ook meegenomen worden in de urenadministratie
Ik werk 5 dgn als gastouder flexibel heb 3 gezinnen.. ze hebben mij ook al gezegd dat ik t beste zelfstandig kan worden... ik vind het op zich zo wel makkelijk maar moet er toch eens over na gaan denken wat zijn precies de voordelen?
Ik ben ook gastouder, maar zonder kvk nummer. Maar inschrijven bij een gastouderbureau moet sowieso, willen je ouders tegemoetkoming van de belastingdienst krijgen. Voor mijn gewerkte uren heb ik een aparte agenda. Heel overzichtelijk dus.
Veel belastingaftrek e.d. maar laat je een keer goed voorlichten door een belastingadviseur/ accountant.
Ik ga misschien binnenkort ook boven die 1225 uur per jaar uitkomen. Maar wel op 3 dagen. Kan ik dat ook doen? Heeft het niet heel veel haken en ogen? Wat moet je dan precies allemaal doen daarvoor? Inschrijven kvk Gewerkte uren bijhouden Uren doorgeven (elke 3 maand)? Btw nummer hebben en hanteren? Wie kan het me uitgebreid vertellen?
Beide afgezaagd. Ik zou voor iets echt origineels gaan. Iets met je straatnaam, je eigen naam oid. Misschien kun je hierover wat meer info geven? Misschien eerst een logo bedenken. Bijvoorbeeld een grappig beest...en daar een naam aan koppelen. Ik moet bijv denken aan de merknaam 'viegeltje'...dat vind ik dan origineel.
Waarom kiest iedereen een zogenaamd mega hippe naam? Je kan toch gewoon je naam of straat gebruiken? Daar brengen ze hun kinderen toch. De rest zegt toch niks over jou of je bureau
Nou dat wordt in mijn geval al lastig gezien mijn naam in mijn generatie een paar 1000 keer voorkomt...dus gastouder ....... is echt niet origineel. In de kvk lijst komt dat al meer dan 10 keer voor. De straatnaam is helaas ook geen unieke.
humpie dumpie of alles kids vind ik ook niet echt orgineel. Ik weet niet hoe je heet, bijvoorbeeld Linda, is "bijLinda" leuk. Of "bijSuzanne" aan elkaar dus. Die komt vast minder vaak voor zo. Maar dan met je eigen naam. Vind ik persoonlijk ook een stuk leuker dan "het hummeltje" oid. Maar ik hou gewoon niet van: "joepie doepie poeliewoepsie"-babytaal. Brrrr...
Ik vind ze ook allebei niet echt leuk.. Ik hou ook van de 'simpelere' namen, ik zou toch ook voor een verbastering van je naam gaan. Vind het hierboven genoemde: Bij en dan de naam, een leuk idee. Heel veel succes met je bedrijfje en het kiezen van de naam. Laat je weten wat het geworden is?
Misschien kan je kiezen voor een aantal kernwaarden waar jij voor staat en dat afkorten tot een bedrijfsnaam, zoiets als warm, avontuurlijk, uniek, welkom: Wauw!