naam voor gastouderopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welke naam?

1. gastouderopvang alles kidzz

2. gastouderopvang humpie dumpie

3. anders:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Okay, volgens mijn belastingadviseur zijn ze door het toenemende aantal zzpers een stuk strenger geworden en moet je hier echt wel rekening mee houden, ze kunnen je anders weigeren als ondernemer te zien waardoor je geen aftrek krijgt maar gezien word als iemand met bijverdiensten, maw dan betaal je volledig belasting over je verdiensten.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Je moet een administratie bijhouden waarin oa precies staat welke data je gewerkt hebt, makkelijk terug te zoeken dus als je controle krijgt.
    Daarnaast kunnen ze deze uren naast je facturen (naar ouders toe) leggen om te kijken of het aantal uur wat je opgeeft overeenkomt met het aantal uur wat je gefactureerd hebt.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Pfff wat een gedoe zeg!

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Humpi dumpi zou ik niet doen. Ik zou verder zoeken na een andere naam.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kiekeboe vind ik zelf wel een leuke naam :)

6. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    de uren die je aan de administratie besteed of aan cursussen enzo mogen ook meegenomen worden in de urenadministratie

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Er word helemaal niet streng meer gecontroleerd op uren criterium hoor door de belastingdienst

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik werk 5 dgn als gastouder flexibel heb 3 gezinnen.. ze hebben mij ook al gezegd dat ik t beste zelfstandig kan worden... ik vind het op zich zo wel makkelijk maar moet er toch eens over na gaan denken

wat zijn precies de voordelen?

9. misa

misa Niet meer actief

Eigenwijs
    De boomhut

10. misa

misa Niet meer actief

Ik ben ook gastouder, maar zonder kvk nummer.
    Maar inschrijven bij een gastouderbureau moet sowieso, willen je ouders tegemoetkoming van de belastingdienst krijgen.

Voor mijn gewerkte uren heb ik een aparte agenda. Heel overzichtelijk dus.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Veel belastingaftrek e.d. maar laat je een keer goed voorlichten door een belastingadviseur/ accountant.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik ga misschien binnenkort ook boven die 1225 uur per jaar uitkomen. Maar wel op 3 dagen. Kan ik dat ook doen? Heeft het niet heel veel haken en ogen?

Wat moet je dan precies allemaal doen daarvoor?
    Inschrijven kvk
    Gewerkte uren bijhouden
    Uren doorgeven (elke 3 maand)?
    Btw nummer hebben en hanteren?
    Wie kan het me uitgebreid vertellen?

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Beide afgezaagd.
    Ik zou voor iets echt origineels gaan.
    Iets met je straatnaam, je eigen naam oid.
    Misschien kun je hierover wat meer info geven?

Misschien eerst een logo bedenken. Bijvoorbeeld een grappig beest...en daar een naam aan koppelen. Ik moet bijv denken aan de merknaam 'viegeltje'...dat vind ik dan origineel.

14. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Waarom kiest iedereen een zogenaamd mega hippe naam?
    Je kan toch gewoon je naam of straat gebruiken? Daar brengen ze hun kinderen toch. De rest zegt toch niks over jou of je bureau

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat wordt in mijn geval al lastig gezien mijn naam in mijn generatie een paar 1000 keer voorkomt...dus gastouder ....... is echt niet origineel. In de kvk lijst komt dat al meer dan 10 keer voor. De straatnaam is helaas ook geen unieke.

16. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    humpie dumpie of alles kids vind ik ook niet echt orgineel. Ik weet niet hoe je heet, bijvoorbeeld Linda, is "bijLinda" leuk. Of "bijSuzanne" aan elkaar dus. Die komt vast minder vaak voor zo. Maar dan met je eigen naam. Vind ik persoonlijk ook een stuk leuker dan "het hummeltje" oid. Maar ik hou gewoon niet van: "joepie doepie poeliewoepsie"-babytaal. Brrrr...

17. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik vind ze ook allebei niet echt leuk..
    Ik hou ook van de 'simpelere' namen, ik zou toch ook voor een verbastering van je naam gaan. Vind het hierboven genoemde: Bij en dan de naam, een leuk idee.

Heel veel succes met je bedrijfje en het kiezen van de naam. Laat je weten wat het geworden is?

18. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Misschien kan je kiezen voor een aantal kernwaarden waar jij voor staat en dat afkorten tot een bedrijfsnaam, zoiets als warm, avontuurlijk, uniek, welkom: Wauw!

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat een leuk idee zeg!
    En orgineel!

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685