hoe noemen jullie de grootouders? die langs mijn man zijn kant noemen oma en bobo. Maar mijn ouders weten het nog niet. wie heeft er ideetjes?
mijn moeder heeft al geroepen dat ze omi zo leuk vond...... dus omi en opi.... mijn oma noem ik trouwens nu grootje, klinkt ook wel lief....
Mijn vader en stiefmoeder zijn (gelukkig) gewoon opa en oma, m'n stiefpa wil "bonpa" genoemd worden en ik verwacht dat m'n moeder "bonma" genoemd wil gaan worden. Maar zij is er nog niet uit... "grootje" vind ik trouwens leuk!
ja mijn moeder vond omi ook leuk! ik vind het nog een beetje raar klinken! vind het altijd wel grappig als kinderen hun opa of oma bij de woonplaats noemen..uhh voorbeeld: oma amsterdam of oma haarlem haha...zo had ik vroeger ook een oma amsterdam!
Mijn neefjes en nichtjes van een oom die hadden oma met bruine ogen en oma met blauwe ogen (indische en nederlandse) Van mijn kant wordt het omi en opa of opi, Van vriendlief zijn kant gewoon oma en opa...Pake en beppe zijn namelijk de grootouders van mijn vriend. (en zij willen geloof ik ook niet pake en beppe genoemd worden hihi)
Opa's worden gewoon opa's en de moeder van mijn moeder is omi. *echte* omas krijgt dit kindje helaas niet, maar de vader van mijn lief heeft een heel goede vriendin en dat wordt dan Oma Ely. (naam erachter dus)
hihi, hier drie overgrootouders, drie oma's en drie opa's, mijn ouders zijn gescheiden en hebben een nieuwe partner allebei........denk dat partners van mijn ouders maar bij hun naam genoemd worden (zijn nog niet sinds heel lang bij elkaar) mijn ouders "opa" en "oma", mijn "opa roelie", alias "oop" en "omi" zoals ik ze noem. De ouders van mijn vriendje zijn Frans, dus dat wordt "papi" en "mami" en zijn oma misschien "mémé", zo noemen wij haar ook. pff, ingewikkeld hè? Succes ermee!
Yep, inderdaad. Misschien ook Frans maar dat weet ik niet zeker. M'n stiefpa is iig een echte Bourgondiër, bonpa past ook veel beter bij hem dan iets als opa...
wij wilde niet dat hij opa's en oma's bij voornaam zou noemen bv oma petra. Ik mag mijn moeder nniet eens bij voornaam noemen dus werd gewoon opa en oma. Maar hij heeft er zelf een draai aan gegeven, kleine oma, grote opa, grote oma, opa en oma vissen en opa chocola.
Mijn ouders willen absoluut geen opa en oma genoemd worden.....als ik mijn moeder bel en ik zeg: hey oma! Dan hangt ze gewoon de telefoon weer op Ze zijn ook nog maar 43 en 44....dus kan me er wel wat bij voorstellen. Dus het wordt gewoon bij de voornaam denk ik.
Hmm ik noem zedlf mijn opa als liefkozing altijd opi verder is het gewoon "oma en opa" in het ene geval.. en in het adnere was het altijd "oma" somehow ging dat altijd gewoon goed ben er nog niet uit wat wij gaan doen vrees dat het ook gewoon opa en oma gaat worden
Mijn moeder wil oma genoemd worden en mijn vader wil gewoon henk. Ik heb zelf ook nooit papa mogen zeggen, dus verwacht ook niet dat die kleine dat mag! Mn schoonouders weet ik niet, daar zullen we wel inrollen. Voorlopig gewoon opa en oma.
gewoon opa en oma. Maar bijn mijn docher was dat lastig. Die had ook nog eens drie overgrootomas en twee overgrootopas. die noemde ze ook opa en oma. Dus soms was er wt verwarring. Bedoel je jouw moeder of jou oma vraagt ze soms
WIj wisten niet goed hoe we ze gingen noemen. Nu noemen we opa, opa Jan en oma, oma Trijn.Gewoon bij de voornaam dus. Mijn eigen oma noemt mijn zoon oude oma. Zit er al zo in gestampt.