Ik heb een aantal turkse meisje in de klas: Hatice (spreek je uit als hatisju) Gizem of Senae (spreek je uit als Senna) succes ermee
Haha, dat wilde ik ook net zeggen Mijn vader is Turks en mijn moeder is Nederlands. Zelf heb ik een oerhollandse naam Ik ben ook helemaal Nederlands opgevoed, hoewel ik de Turkse cultuur wel begrijp, doordat we vaak naar Turkije op vakantie gingen en ook veel Turkse vrienden en kennissen op bezoek kregen, of waar we dan heen gingen. Natuurlijk heb ik daar onbewust wel een aantal dingen van opgepikt, maar wij doen bijvoorbeeld niet aan de Ramadan of bayram De oma van mijn man is Russisch en de rest Nederlands, maar uitgerekend hij kwam met twee Turkse namen aanzetten voor onze kleine! Ik vond ze allebei meteen heel mooi! De meisjesnaam die hij voorstelde was Dilara. Wij krijgen nu een jongetje, maar als we hierna een meisje krijgen, gaat ze waarschijnlijk zo heten.
Wij verwachten ook een mixje... Favoriete Turkse-maar-wel-in-Nederland-uitspreekbare-meisjesnamen van mij zijn onder andere: Eslem Esra Esrin Eylem Fahriye Feyruz Fehime Meltem Nalan Nevin Neyir Saniye Seden Seren Yeliz Yasemin
Ik vind Eylem ook supermooi (zie mijn nick ) maar mijn man wil dat absoluut niet omdat het een communistische naam is (betekent revolutie of opstand of iets dergelijks). Helaas.... Zelfde voor Yeliz, vind ik ook erg mooi, maar dat is een ex van mijn man, zucht.
Ik zou gaan voor Ezra of Ayla. Ik ken ook een turks meisje die Nural heet (spreek uit als Noeral). Dat vind ik ook mooi.
Ik weet niet of het een turkse naam is maar van vind je van Imane? Dat vind ik zon prachtige naam voor een kindje met donkere kijkers. En vind Suna ook een erg mooie naam, die is zeker weten wel turks.