Goedemorgen dames, we hadden gehoopt tijdens onze vakantie dé meisjesnaam voor onze dochter te 'vinden' maar het lijkt alsof we steeds verder verdwaald raken in het namen bos. Omdat hier zo veel dames zijn met verschillende smaken en meningen dit topic. We zoeken dé naam voor ons meisje maar hebben nogal wat 'eisen'. Als tweede naam denken we aan Sophie, daar moet het bijpassen en verder: - Twee lettergrepen - Stoere naam maar met lieve klank/schrijfwijze - Moet passen bij Nederlandse achternaam - Liefst een beetje unieke naam (geen vereiste). Wie helpt ons ?!
Ik probeer het eens : Caja Sophie : bet. 'madeliefje Elva Sophie Ilva Sophie : bet. 'in alles beschermend' Isha Sophie : bet. 'vrouw' Jirza Sophie Nia Sophie Nona Sophie Thysa Sophie Yinka Sophie Zenna Sophie Jente Sophie Marée Sophie Minthe Sophie Ninthe Sophie Tanne Sophie Yinthe Sophie Julin Sophie Lauren Sophie Lenoor Sophie Marin Sophie Milot Sophie Milijn Sophie
Pippa Lova Jolie Flore Nine Dana Lily Feline Suzet Lilou Ziva Flora Nikee Eden Veerle Vera Vieve Cara Chloe Danique
- Twee lettergrepen - Stoere naam maar met lieve klank/schrijfwijze - Moet passen bij Nederlandse achternaam - Liefst een beetje unieke naam (geen vereiste) Hier waar ik dan aan denk Biene Ella , Elle Elsa , Else Fiene Finne Ieve Inci Indy Irva Iscah / Isca / Iska Ise / Ize Isha / Ischa / Icha Ivka Jade Jescha / Jesha Jinne Jula Liene , Lina Lieze Lilou Linde Liva Lizze Lora , Lore Loua Louve Lune Maira , Maire Mara , Mare Maren Marle Maya / Maia Mea / Méa Meia / Meija Meije / Meie Merel Merle Mia Mira / Myra Mirle Mirre Nieke Ninthe Nola Nore Philou Rana Rosa Veerle Vieve / Fieve Yinte / Yinthe
Wij hadden dezelfde wensenlijst en vonden de naam Sophie, die we al jaren voor een dochter in gedachten hadden, voor ons gevoel opeens te lief voor het eigenwijze drukke ukkie in mijn buik. Uiteindelijk hebben we haar Ninthe genoemd.
Ik vind namen eindigend op -e altijd wel stoer klinken, stoerder dan eindigend op -a. Lene Lijne Nine Emme Succes met zoeken!
Wow bedankt dames! Ik lees namen die ik nog niet eerder tegengekomen ben in onze zoektocht, gaaf! Ook een paar namen die we zelf ook al hadden, maar dat is goed Dan is de boodschap duidelijk Datzelfde heb ik dus ook, de naam die we eigenlijk al jaren hebben vinden we nu te lief. Hopelijk komen we uiteindelijk met een leuke stoere en toch een beetje lieve naam voor ons meisje Ideeën blijven zeer welkom!