doopnaam zoontje

Discussie in 'Babynamen' gestart door wonderbaby1, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    dames, ik heb een moeilijke vraag :D

ons eerste zoontje heet G.elani H.enricus A.ntonius
    (henricus naar beide opa's en antonius naar papa)

nu wil ik dat dit jongetje naar mij gaat heten, nou komt het, ik heet dus H.ayke.. heb geen doopnamen of niks!! hoe kunnen we dit doen?! nu vind ik dus hayko ofzoiets verschrikkelijk ;)

hoop dat jullie ideeen hebben!

de naam zelf hebben we al maar die ga ik niet verklappen ;) alleen de doopnaam nog dus

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

waarom naar jezelf vernoemen
    als je je eigen naam verschikkelijk vind? :)
    schrijwijze Heiko? ik vind het niet lelijk hoor. Het gaat om de tweede naam toch?

de naam Henricus of Antonius heb je ook niet gekozen omdat ze zo hip zijn denk ik?

Misschien kan je de naam Hayke combineren met de namen van de oma's?

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Nee dat zijn doop namen!

Ik heb niet gezegd dat in mijn naam verschrikkelijk vind?!?! Waar lees je dat?!!

Ik wil mijn zoontje naar mij vernoemen omdat ons eerste zoontje naar papa is vernoemd

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.182
    8.907
    113
    Ik vind Hayke ook best gaan voor een jongen...ik bedoel, Jesse, Hidde, Jelle, Lasse, Sverre, Rune, enz. zijn tenslotte ook allemaal jongensnamen. En anders zou ik het geloof ik toch op Hayko houden (want ook hier: het is 'maar' een doopnaam), omdat het anders toch een stuk minder duidelijk wordt dat het een vernoeming is.

5. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ohnee sorry, Hayko vond je niets.

Doopnamen en 2e/3e namen zijn toch hetzelfde? Ik bedoelde, dat de namen Henricus en Antonius ook doopnamen/2e en 3e namen zijn en niet uit de top 100 namen. Die namen zijn wel origineel gebleven?

Dan zou ik de naam Hayko als doopnaam gebruiken. Anders weet ik ook niet welke je kunt gebruiken, wil je de naam Hayke nog kunnen herkennen. (behalve friese namen als Haaie/ Haye, Harko, Harke, Hylke, maar dan zou je die ook niet mooi vinden??)

Deel Deze Pagina