Wie wil er met mij (ons ) meedenken? Voor beide geslachten weet ik het niet. Ik ben op zoek naar wat langere Nederlandse namen. Namen wat ik mooi vind voor een meisje zijn bijvoorbeeld: Carmen Charlotte, Annabel, Isabelle, Madelief, Jennifer. Voor een jongen: Floris, Diederik, Lodewijk, Marijn, Julius, Berend. Echter al deze namen zijn het net niet. Ik zoek mij suf, maar de naam springt er gewoonweg niet uit. Door al die namensites zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb hele lijsten gemaakt, maar elke keer kras ik weer en vind een naam ineens niets meer of er wordt ineens een kindje in mijn omgeving zo genoemd. Dan is voor mij "lol" er een beetje af. Snappen jullie wat ik bedoel? Wie heeft er een beetje inspiratie of wil er met mij meedenken?
Herkenbaar. Hoe ver ben je? Maw hoe lang heb je nog? Ik vind je namen erg mooi hoor. Even wat uit de losse pols Madeleine Liesette Babette Lieselot Merlijn Jelte Jurrian Pfffff, lastig hoor. Ff wat bedemken
Wat kan helpen is de betekenis van namen uitzoeken. Zodra je er meer over leest ben je misschien meer overtuigd om wel of niet voor een naam te gaan. Vind ze allemaal wel mooi namelijk. Carmen vooral voor een meisje en voor je jongen Floris.
Leuke lijstjes! Staan namen tussen die ik zelf ook in gedachten had tijdens mijn zwangerschap. Even met je meedenken: Lidewij Celine Olivia Hanna Bernard Leander Hugo Victor Succes met de zoektocht!
Dames bedankt! Dotje, ohw, daar kan ik wat mee!!! Mooie toevoeging! Vooral Lieselot en Babette, die neem ik gelijk even mee! Merlijn vindt mijn vriend een prachtige naam voor een jongen maar ken een meisje dat zo heet!! Novaa: bedankt, dat kan ik idd gaan doen. Had ik zelf niet over nagedacht, vind het een mooie gedchtengang. Carmen vind ikzelf erg mooi, echter collega heeft haar dochter zo genoemd Ros84 en Inneminne, die neem ik ook mee. Zou ik nooit opkomen! Ik ben 15 weken zwanger, maar dit wil ik even goed voorbereid hebben. Ik zie het namelijk gebeuren dat vriendlief, als hij het kind moet aangeven, eerst op naam onbekend moet zetten omdat wij te laat begonnen met namen bedenken
Voor wat inspiratie: Elianne Florine Annelot Susanne Marjolein Danieke Of voor een jongensnaam: Matthias Laurens Reinder Benjamin
Olivia en Leander, prachtig! Dank je Aylen! Had dit eerder moeten doen, een topic, ipv nacht en ontij namensites uitpluizen omdat ik bang ben nooit de naam te kunnen bedenken en er niet van slaap. (hormonen denk ik, slaap altijd goed namelijk)
Juline Marlou Noralie Linde Meie / Meije Flore Caró Iva Nore Vieve Vianne Irja Jula Evelien Annelin Hannelore Bine / Biene Feline Marre Vere Lova Mirre Lilia Saar Elsa, Else Ieve Lenne Lelia Iselin, Isalin Camilla Lune Maren Loïse Veerle Veroniek Caroline Ingelin Hilde Ine Mille Marit, Marrit Nieke Elin Eva, Eef Leanne Hannah Noralin
Merijn Lukas Jorian Levijn Albin Victor Linus Jesper Thomas William Samuel Daniël Andreas Benjamin Simon Arjen Frederik Ingmar Laurens Jakob Arthur Manuel Henrik Joren Jelte Tim Emiel Melle Esben Leander Sten Lars Camiel Julian Julius Axel Leo Koen Arne Magnus Niek Sander Thom Erik Adam Lennart Mattias Aron Felix Filip Teun Karsten Torben Laurits Marcus Marius Dieter Walter Wilhelm Jarne Ewoud Waldemar Severijn Ruben Stian Finn Bo Elias Noah Lode Jens Moos Sam Loek Ben Jonathan Rink / Rinck Sebastian Christopher Leonard Casper Olaf Niels Sven Tobias Silvijn David Oscar Jonas Jurrijn
Je namen van het lijstje hou ik wel van. Behalve Carmen maar misschien komt het omdat ik een Carmen ken en dat is echt een trut Voor een jongen vind ik Roderik / Roderick leuk en voor een meisje Anne-Fleur Juliette of Aimee
Ik vind bijna al je namen mooi! Behalve Madelief en Diederik. Dat vind ik dan weer helemaal niks.. Verder zat ik te denken aan: *Lauren *Samantha *Jaëlla *Emmaly En hou je ook van dubbele namen? Zoals: *Esther Anna *Anne Sophie (Vind ik erg mooi) Voor jongens vind ik het lastig.. *Manuel *Constantijn *Valentijn ?