Hier heb je waarschijnlijk niks aan, maar vind het gewoon grappig dat de 3 namen die je noemde zo goed bij onze dochter haar roepnaam past. Zij heet namelijk A.linda. Haar doopnamen zijn Ada linda ook puur uit vernoeming. Ik vind Linda en Janna ook leuk bij Abby maar ik denk zelf niet dat dat je smaak is als ik het zo lees. Maar miss heb je er wel wat aan haha
We waren nog niet enthousiast. Hebben het nu op een hele andere boeg gegooid. Hebben het vernoemen wat los gelaten en nu meer gekozen om namen te kiezen die afgeleid zijn en die we gewoon echt mooi vinden. A.bby J.ane M.aeve Oma Alberdina is afgeleid van adelbert. De korte variant is Abe en klinkt als Abby. En roepnaam van oma is Diny en heeft ook 4 letters en eindigt ook op y. Misschien wat vergezocht haha maar wij keuren hem goed. Oma Johanna is afgeleid van Johannes, Jane is een verkorte vernoeming naar Johannes. Mijn man was nog niet zo dol op de naam L.iva. De naam M.aeve stond ook op het lijstje en vinden we wel beide mooi dus deze eraan toegevoegd. Qua lettergrepen nog steeds niet zoals we graag zouden willen maar vinden de namen wel heel mooi. De achternaam bestaat trouwens wel uit 2 lettergrepen. Vinden deze combi allebei erg leuk in ieder geval! Ook grappig, man zijn naam begint met JA(ne) en mijn naam met MA(eve). En vinden de initialen ook mooi A.J.M. Van de ene oma zijn de initialen J.A.M. Allemaal toeval maar maakt wel dat het qua gevoel ook klopt.
Ik hou van dit soort (in vele anderen hun ogen vergezochte) dingen. Ik zeg DOEN! Overigens vind ik het met de lettergrepen prima kunnen hoor! 2-1-1 (en achternaam 2). Hier 2-2-3 (achternaam 1) en 2-3-3. Alleen 1-3 of 1-4 zou ik zelf niet zo gauw doen. Vind dat gat te groot. Dan is het voor mijn gevoel niet vloeiend genoeg.