Hallo allemaal, Wij twijfelen al vanaf dag 1 over de naam, willen jullie ons helpen? Belangrijk voor ons is dat het een echte Friese naam is die niet veel voorkomt. Als je de namen niet leuk vindt, niet stemmen aub, heeft dan weinig zin Dus: Gjalt of Sybren?
Allebei helemaal niks,sorry.. (Maar goed,ik kom uit Brabant en snap dus helemaal niks van die Friese namen..op mij komen ze zo boers over) Succes met je keuze!
Fijn zoveel reacties! en dat van dat gal enzo...tja daar hadden wij nog niet over nagedacht. Misschien omdat Gjalt echt Fries is ook qua klank en Sybren ondanks wel Fries nog overal voorkomt en wat commercieler is? Het blijft moeilijk hoor...
Gjalt! Ik neem aan dat je de G op zijn fries uitspreekt en niet als een harde G... Als je het op zijn fries uitspreekt dan klinkt het niet als gal... maar meer als kjalt... (lastig om het uit te leggen).
Ja dat klopt, maar nu twijfel ik of dat wel goed gaat met niet friezen . Wij vinden gelukkig beide namen erg mooi, dus er is geen slechte keuze, alleen een moeilijke. Mijn vriend vindt dat jullie heel erg goed helpen!