Wat vinden jullie ervan? Dit is de enige naam die we allebei wel leuk vinden. Ti's niet de meest geweldige naam, maar verder hebben we eigenlijk geen opties..
Job, waarom? ik vind het mooier staan dan met een P. Ik vind het zelf een leuke naam hoor. Mijn zoon heeft een tweeling in de klas waarvan er 1 Job heet. Dus ik ben al heel erg gewend aan de naam
Met Job zit ik een beetje met de Engelse vertaling dus vandaar is de p ook een overweging! Vind hem zelf niet sullig, maar ook niet super hip inderdaad
Geen opties? Volgens mij zijn er heeel veel jongensnamen en nog heel wat weken om te kiezen. Lijkt me dat je uiteindelijke wel de geweldige naam wilt toch? Ik vind Job leuker
Job.. Maar waarom over nadenken als je hem niet geweldig vindt?? Er zijn zoveel namen dat dé naam voor jullie ook echt wel bestaat
Tja, voor de mooie betekenis hoef je deze naam niet te kiezen. Jop betekent:`De bedrieger/de vervolgde. Nou betekend Job het zelfde in het Hebreeuws dus dat schiet ook niet op. Kiezen tussen de Engelse vertaling of de friet sauce...
Leuk hoor Ik vind Job mooier staan maar bedacht laatst dat dat 'baan' betekent in het Engels. Maar als ik Jop typ ziet dat er ook weer zo gek uit, beetje meer als een ding (misschien door woorden als mop, dop, pop?) duuus ik ga toch voor Job. Maar als dit 't nog niet helemaal is, misschien nog wat verder zoeken? Ideetjes nog naar aanleiding van de naam Job/Jop: Bas Bob Bor, Borre Bram Daan Don Flip Fons Giel Gijs Huub Ion Jef Jim, Jem Jip Joas / Joaz Joep Jon, Joon Jonne Joos, Joes Joost Jorn Jorre, Jor Jort Josse, Jos Koen Len / Lenn Mart Max Noah, Noam, Noak Nol Pim Roan, Roar Rob Roel Rolf Ron Seb / Sepp Sem, Sam Sil Stijn Tijs / Thijs Tom / Thom Ton Ward
ik vind Job heel leuk!! betekenis is wel jammer inderdaad. Ik ken een job, nooit gedacht aan de Engelse betekenis, heeft ie zelf ook geen last van ofzo. leuke, vrolijke naam, helemaal niet suffig!
Job is een prima naam, wel zo gespeld. (originele spelling) Ook in het Engels is het een normale naam omdat het een naam uit de Bijbel is, daar wordt het ook vaak zo gespeld.
Ik vind Jop superleuk!! Bij ons ook de grote kanshebber tot nu toe. Wij zouden het wel als Jop schrijven, vanwege de Engelse vertaling van job, (mijn man heeft een internationale baan). Succes met jullie keuze. Als jullie er niet helemaal achter staan, dan zou ik nog even verder zoeken hoor.