We zijn zwanger van ons tweede meisje en ik heb 0.0 inspiratie voor een naam. Er zijn wel namen die ik opzich wel leuk vind, maar de wow-factor zit er nog niet tussen. Onze 1e dochter heet Noelle en eigenlijk wil ik niet iets wat hier dan superveel op lijkt qua klank. Namen met een a of o op het eind zijn uitgesloten. Net als ke's of que's (lieke, marieke, dominique, frederique) Wat ik leuk vind aan Noelle is dat het een naam is die nu goed kan, maar ook als ze volwassen is. Een beetje chique zou ik het bijna noemen. Tijdloos ook. Namen die ik leuk vind die ik niet kan nemen omdat familie/vriendinnen of kinderen van familie/vriendinnen zo heetten zijn Jasmijn Sanne Merel Robin Esmee Een kanshebber is Fabièn en gister hoorde ik de naam Amelle (spreek uit Amel) en die vind ik ook leuk, maar die lijkt toch weer zoveel op Noelle Dagenlang naar namenlijsten op internet turen schiet ook niet echt op. Iets met bomen en bos. HELP!
Ja mooi heh amelle, ik hoorde hm ook. Lijkt wel op noelle Aimee, sienna, amber. Fabien vind ik ook leuk!
Aimee zo heet een dochter van een vriendin van me ook. Tweede naam weliswaar, maar dan nog.. Sienna eindigt op een a Amber vind ik wel aardig maar mijn vriend niet...
Fabiënne zou ik dan zo schrijven, vind ik een leuke naam. In plaats van Amelle: Amélie? Het doet mij nog altijd erg aan de film denken, maar ik hoor 'm ook voor baby's. Andere suggesties: Elise Juliët Brigitte Renée (omdat Esmée niet kan, vergelijkbare klank)
Al na de eerste regels gelezen te hebben, dacht ik aan Fabiënne. Maar dat blijot dus al een optie te zijn Andere suggesties Pascalle Alixe Dionne Milou Romée Maxine Luciënne
Goede suggesties allemaal maar ze hebben allemaal een maar Romee / Romy - zo heet de dochter van mijn collega en de dochter van mijn vriends collega. De vriendin van een vriend heet Romeny. Brigitte is een goede vriendin van mijn kant van de familie, die ik ook vaak zie. Pascalle vind mijn vriend niet leuk. Rene zo heet mijn broer en ik wil niet vernoemen. Ookal doe je het dan niet met de gedachte om te vernoemen, ze gaan toch wel denken dat je dat doet. Lucienne zo heet een vriendin van mijn beste vriendin Juliette / Julia / Giuli - dochter van een andere collega heet zo. Net als Elise, twee collega's met een dochter die Elise heet. (ja blijkbaar maken ze alleen meisjes op mijn werk ) Maar al deze bovenstaande vind ik superleuk, maar kan&wil ik om genoemde redenen niet gebruiken. De andere namen (Milou etc) vind ik niks. Lastig he..
Oké leuk om te horen dat ik in de goede richting zat! Hier nog wat ideeën die ik mooi vind passen: Madelief Madelon Manon Rosanne (i.p.v. Sanne, vind ik toch weer heel anders en ook drie lettergrepen net als de naam van je oudste) Suzanne Karlijn Jade
Nou hier een lijstje met een beetje chique franse namen, ter inspiratie. Niet allemaal Frans van oorsprong maar volgens mij passen ze wel een beetje bij de naam van de oudste. Adelaide / Adél / Adelice Alexanne / Alixane Alodie / Elodie Amaris Alexanne / Alixane Amèl / Amele Amèlie Aoife ''Éffie'' Ariadne Aurélia / Aurelie / Aureliane Aurora Avalon Axelle Aylis Bebèl Bibiche / Bibiene Blix Briseïs Cécile / Ceciliane / Cecilia Celest / Célestine Célia Cer Ceylon Cézanne Chezmay Chlóe Christabelle Circé Clover Coralie / Coralise Cosima Cressida Edèn Eliora / Eliorah Eliv / Eliva / Éliva / Elivah / Elivia Ellora Élodie / Elody Eloisa Elora Elouisa Elowyn Elys Elysian Emelia / Emiliana Emaline Evolay / Evolet / Evoleth Fabièn / Fabiënn / Fabiene Fayé / Feye Fleuralie / Fleurélie Floralie Flynthe Georgette / Georgia / Georgine / Georgie Gisel / Giselaine /Gisele / Gisèle / Gisèlle / Giselene Hadewig / Hadewijch Harlow Harper Imogen Irès Isabeau Isolde Jessamine Jillian / Jill Jools / Juuls Kae Karlie Kayle /Kyle Koralie Lauralie Lev Lexane / Lexie Lilias / Lillias Lindy / Lindi / Linde Liv / Livaine Lívia / Liviana Lizon Lyze / Lise Maisyn Mélize Mirabeau Moïs Parel Paxton Penelope / Penélope Peyton Philein / Philijne / Phyleine Philene / Philène / Phylène Philien / Philiene / Philine Philomène Philou Pilar Querin / Querine Rebel Róan Robienne / Róbin Romijne Ròna Rosalinde Rovan / Roviënne Rowyn / Rowynn Roxann Ryn Ryonah Sallie Salomee Samijn Saoirse ''Sjersie'' Selah Selene / Selène / Selina Seraphina / Séraphine Siëna / Siènna Silvie Sinéad ''Sjen-nay'' Siobhan ''Sjo-veen'' Sion ''Sjon'' Solaina / Solaine Sophie / Sofie Teagan Thaïs / Thaise Thirze / Thyrsa / Thyrza / Tira Tamsin / Tamzin Trix Valèrie / Vàlery Valesca Vesper Vivienne / Vivian Yvaine Yvi Zoë Zosia / Zosja
Chloe(klowee) Danae Fleur Florine Robine Veerle Vivienne Davide Babette Sophine Aimee Julotte Lily Olivia Flora
Fabièn, voor een meisje? Dat klinkt / staat wel erg mannelijk (Fabien is een Franse jongensnaam)... Ik zou dan eerder voor Fabiënne kiezen. Hieronder namen, veelal Frans, maar niet allemaal, die niet eindigen op en A of O of op EL of ELLE en die niet beginnen met een N. En zoveel mogelijk namen weggehaald die al genoemd zijn vanwege het bos Blijft wel een lange lijst dus deel 'm in delen. Hoop dat er wat tussen zit voor je Adeline Amée Alexis Alice Aline Amandine Amarante Anaïs Angeline Anne Anouk Ariane, Arianne Aurore Carice, Carise Carine, Carline Carlise / Carlize Caroline Catherine Céline Cerise Charline Charlotte Chloë Claire Claudine Cloé Dagmar Delphine Demi
Edith Eliane Eloïse Emeline Emilie, Emilienne Eveline Félicie Felize / Felise Floor, Flore Floriane, Florianne Geneviève Hélène Héloïse Ilse Inès Iris Isaure Jasmine Jeanine Joanne Joceline, Josseline Joséphine Josiane Judith
De namen die ik leuk vind zijn echt allemaal al door een ander in gebruik of lijken te veel ergens op. Jasmine lijkt heel veel op Jasmijn en zo heet mijn nichtje. Demi vind ik leuk maar lijkt weer veel op de naam van de dochter van mijn schoonzus (1 letter verschil) Ik heb geen probleem met jongensachtige namen zoals Rene, Robin, Pascal etc. Ik vind Fabièn dan ook geen typische jongensnaam.
Laurine, Lauranne Léonie Léonne Lilian, Liliane, Lilianne Linde Lisette Loïse Lucinde Magalie Malou Manouk Marilou Marise Marlène Marthe Mathilde Maureen Maylis, Maëlys Méline Mélisande Merle Mireille Mirthe / Myrthe Mylène nog een deeltje
En de laatste. Olivie Ophélie Oriane, Orianne Osanne Philippine Régine Romaine Roos, Rosalie Roxanne Rozemarijn Ruth Ryanne Sabine Salomé Sandrine Sévérine Sharon Simone Solange Solène Stéphanie Sylviane, Sylvianne Thérèse Valentine Valériane Valérie Vérène Victorine Vienne Violette Viviane, Vivianne Zoé