Hoi Allen! Wij hebben 2 namen op het oog... Alleen zitten we met een probleem.. De ene naam is Alice en de andere is Louise... Bij Louise is het het probleem, dat een nicht van me verleden jaar is bevallen van een zoontje Louis. En het huisdier van mijn beste vriendin noemt Eloïse. Zou ik dit dan durven nemen? Nu zelf zie ik mijn nicht niet veel. Misschien 1x/jaar, aangezien we een héél grote familie hebben. Voor de naam Alice, die we ook al langer had. Is dan weer een andere kennis ons voorgeweest... Ook haar zien we zo goed als nooit... Zouden jullie dit durven doen? Of toch een andere naam zoeken? Loïs vinden we ook wel een leuke naam...
Ik zou daar denk ik niet eens bij stilstaan. Ik kies een naam die ik mooi vind en of mijn nicht/buurvrouw/vriendin haar hond zo heet zou mij niet uitmaken. Je moet voor jezelf gewoon bekijken of jou dat uitmaakt. Het is namelijk (in mijn ogen) niet zo dat een naam maar aan één persoon toebehoort. Je stelt je een persoon voor bij de naam en dan zou je nooit twijfelen of het over je nicht of over je dochter gaat toch? Daarnaast, bedenk je niet wat anderen er van zouden denken wat jullie je kind voor naam geven, maar bedenk je of deze naam bij jullie en jullie kindje past. Voorbeeldje, wij noemen onze dochter Dominiek (dus met iek ipv que). Veel mensen verwachten dit niet voor een meisje, maar het past bij ons dus wij kiezen voor die schrijfwijze. Het interesseert me niks wat anderen daarover zouden denken, ze wennen er vanzelf aan en anders maar niet Ik zou het dus gewoon doen als jullie deze naam gewoon mooi vinden!
Ik zou ervoor gaan! Die kennis zou ik me niets van aantrekken, dan zou je wel heel erg gelimiteerd worden als je alle namen die ergens in je verre kennissenkring voorkomen niet meer kunt gebruiken. Over familie kun je nog twijfelen, maar als het om een achterneefje gaat die je vrijwel nooit ziet, zou ik dat mijn keuze niet laten beïnvloeden.
Aangezien je ze nooit ziet zou ik daar echt niet over na denken en gewoon gaan voor naam die jullie mooi vinden. Zelf zou ik dan voor Alice gaan.
In jullie schoenen is het natuurlijk moeilijker dan vanaf de zijlijn.. Vanaf de zijlijn gesproken zou ik zeggen dat ik er voor zou gaan. Volg jullie hart.. Stel het was het kindje van je zus geweest, dan was het weer anders.. Maar een nicht die je bijna niet ziet en vrienden die je niet vaak ziet.. Ik zou me daar niet druk om maken (vanaf de zijlijn gesproken) Mijn broer had vroeger twee vriendjes in zijn klas die allebei dezelfde naam hadden. Liepen ze dan als vriendjes met z'n drieën. Ze vonden het geweldig! Daarmee wil ik zeggen, je kunt nog zo je best doen om een naam te kiezen die nog niet 'vergeven' is, maar uiteindelijk weet je niet wie zijn of haar vrienden worden. Dan zou ik kiezen voor de naam die ik het mooiste vindt.
Als je die nicht echt zo weinig ziet zou ik het gewoon doen. En vanwege het huisdier zou ik het al helemaal niet laten. Ik vind Louise een hele mooie naam, Alice ook maar Louise net iets mooier. Mijn zus had hetzelfde. Zij had al jaren de naam Luca voor een jongen toen onze nicht (die we ook weinig zien) haar dochter Loeka noemde. Mijn zus heeft haar zoontje toch Luca genoemd en ik heb er nooit iemand iets over horen zeggen. Gewoon doen dus!