Per 1 mei heb ik een andere baan. Ik zal dus mijn huidige contract opzeggen. Hoe zit het met vakantieuren? Hoe kan ik uitrekenen op hoeveel vakantieuren ik nog recht heb? Ik werk in de zorg. Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
Je vakantieuren en eventuele advuren waar je op jaarbasis recht op hebt vermenigvuldig je met 1/3 en daar trek je de uren die je al hebt opgenomen vanaf. En wellicht heb je nog uren overgenomen vanuit 2016 en nog niet opgenomen.
Van vorig jaar heb ik nog 44 uur over. Maakt het nog verschil of het bovenwettelijk verlof of wettelijk verlof is? Dit jaar heb ik op jaarbasis recht op 79 uur. Hoe vermenigvuldig ik dat met 1/3? Sorry ben heel slecht in rekenen Ik heb dit jaar 26,5 uur opgenomen.
Je hebt recht op 4 maanden je verlofuren. Dus als je er in totaal 24 zou hebben, heb je recht op 24/12x4. Oftewel 24/3
Wettelijk of bovenwettelijk maakt geen verschil zolang de bovenwettelijke uren niet vervallen zijn. 44 (uit 2016) + 79*0.333 - 26.5 (opgenomen uren) = 43,83 vakantie uren die je over hebt.
Dank je wel. Nu weet ik in ieder geval waar ik recht op heb. Heb donderdag gesprek met mijn leidinggevende om mijn ontslag in te dienen.