kan je buikgriep 2 keer achter elkaar krijgen?

Discussion in 'De lounge' started by Shaylen, Feb 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben allemaal die vervelende buikgriep gehad 3 weken geleden, ik dacht dat je daar antistoffen voor terugkreeg maar schijnbaar werkt dat met buikgriep niet zo? dat kan je gewoon weer krijgen 2 weken later?
    mijn meisje is nu alweer ziek namelijk, net als 3 weken geleden, overgeven, geen honger en dorst en diarree.
    en ik wordt ook weer een beetje raar in de darmen :( we hebben niet hetzelfde gegeten dus dat is het niet.

kan iemand me vertellen of het dan misschien anders werkt met buikgriep? krijg je daar geen antistoffen voor als je het gehad hebt?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee daar krijg je geen anti stoffen voor. het is een virus en dat kanje overal oppikken. stel: je hebt buikgriep, pakt met je besmette hand de deurklink en later pak je die deurklink weer en steekje daarna je vinger in mond dan kan je het weer oppikken. daraom is het bij buikgriep heel belangrijk dat je dingen goed schoon houdt zoals. toilet deurklinken etc. oh daarbij wil ik niet zeggen dat jij dit niet natuurlijk doet maar zo werkt het een beetje. de bacterieen kunnen bv ook aan het winkelwagentje zitten ofzo he.

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ah ok, duidelijk, bedankt! nou dan denk ik dat ze het weer op het KDV heeft opgelopen, arm kind! hoop niet dat ik het opnieuw krijg, hoe leg ik dat op het werk uit, weer buikgriep......

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja een kdv is inderdaad oo zon bron van besmetting. en als bv de leidsters dr handen niet goed wassen of de sanitaire voorzieningen worden niet goed schoongemaakt heb je dat helaas zo weer te pakken. misschien kun je het aangeven bij het kdv dat ze er weer last van heeft en dat ze een keer extra de handen willen wassen en een keer extra chloor in de toilet doen of dettol ofzo. of wat ook kan helpen de handjes van je kindje gewoo wat vaker afdoen .veel beterschap ermee allemaal!

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Er zijn heel veel verschillende soorten virussen. Het virus wat je dochter eerder heeft gehad is ws weer net een andere variant dan die ze nu heeft.

En het heerst ook heel erg volgens mij, mn dochtertje heeft het ook gehad.

Sterkte en beterschap!

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt allebei! :)

ik zal het idd maar even aangeven op het KDV, maar of het veel zin heeft, als een ander kindje het toevallig heeft dan doe je er ook niks aan.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    buikgriep is een virus dus kun je wel 10 keer krijgen. en kdv is een dankbare bron voor een heeeeeeeeleboel bacterieén en virussen. je zult er dus nog wel vaker mee te maken gaan krijgen. of met met verkoudheden luizen enz enz enz

sterkte en beterschap!

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    wij hebben het ook alledrie gehad en mijn meisje is zeker wel 2 weken aan de diaree geweest!:(

Ik hoop dat het snel weer overis,want bij ons was het echt niet tof alledrie tegelijk!;)

9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Sinds mijn zoon naar het KDV gaat heb ik heel vaak een buikgriep gehad ;) Had het vroeger nooit maar dit haal ik nu allemaal weer in... en idd soms 3 weken er tussen. Heb er vroeger volgens mij nooit antistoffen voor gekweekt omdat ik het nooit had en nu heb ik de 1 naar de andere buikgriep. En het begint altijd 's nachts hier... niks aan.

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

als ik dat zo lees kan ik me maar beter schrap zetten...
    3 weken geleden hadden we het ook met het hele gezin tegelijk! wat voel je je dan beroerd zeg en dan kan je niet in bed gaan liggen omdat je kindje je ook nodig heeft.

ik heb echt 10 keer liever een flinke verkoudheid met koorts en de hele rambam dan buikgriep. ik vind overgeven zoiets ergs he?

11. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Idd overgeven kost je zoveel energie en idd je moet ook voor de kleine zorgen... De laatste keer hebben mijn ouders mijn kleine opgehaald zodat ik bij kon komen. En na het overgeven heb je altijd nog 2 dagen last van je buikspieren, nek spieren en rug spieren van het zetten... Nee laat mij dan ook maar flink verkouden zijn ofzo ;)

Share This Page