Nog maar 2 weken op de teller en nog steeds niet zeker van de naam.. We verwachten een zoon. Jip viel eerder af omdat we Pip zo graag wilden bewaren voor een meisje. Dat hebben we nu uit ons hoofd gezet want wie zegt dat er ooit nog een meisje komt of überhaupt een derde kindje.. Onze dochter heet Pom. Voor een jongen twijfelen we nu over Moos of Jip.
Ik vind Jip leuker dan Moos. En nog 1 ding, als je het over je inderen hebt zal je vaker de oudste eerst noemen. Dan vind ik Pom en Moos niet zo lekker klinken achter elkaar.
Jip! Van Pom en Moos maakt mijn hoofd pompelmoes. Pip zou ik sowieso niet doen, met Pom en Pip samen is het alsof je een cartoongezin hebt
Jip...en mocht er nog een derde komen zou ik wel gaan oppassen voor het kwik kwek en kwak effect, zou Pip dus ook loslaten
Jip vind ik leuker! Ik vind dat 'kwik kwek kwak' wel een lastig issue hoor; Wij hebben een Pip en verwachten een tweede wondertje. Ik vind Pam (uitspraak Pem) zó leuk maar twijfel wel over de combi.. Op dit forum zei echt iedereen; niet doen! Geen mooie combi! Maar ja.. Andere kant; wanneer zeg/schrijf je ze nou naast elkaar op? En ook dan; grappig toch? Zo'n perfect passend setje ☺️ Heb jij trouwens nog meer ideeen voor een jongensnaam? Volgens mij hebben wij wel redelijk de zelfde 'smaak'
Absoluut Moos. Ik vind Jip erg kinderachtig en deuzig. Niets voor een volwassen man, of het nou een bouwvakker of een leidinggevende op kantoor wordt.
Jip vind ik leuker! En Pom en Pip vind ik echt teveel van het goede, dus zou Pip niet zo nodig hoeven bewaren...
Pip Pam Pet.... ik zou het niet doen. Volgens mij noem je kindernamen trouwens heel vaak naast elkaar? Mijn broertje en ik werden iig altijd in één adem genoemd en mijn neefjes en nichtjes per gezin ook Inderdaad op volgorde van geboorte. Als je er vijf hebt misschien niet meer, maar met twee wel. OT: Ik zou voor Jip gaan. Niet echt een volwassen naam nee, maar Moos ook niet dus daar zou ik het niet om laten. En dat is blijkbaar toch niet jullie smaak. Maar Pom en Moos vind ik ook niet lekker klinken samen, teveel dezelfde klanken in beide namen.
Pom en Pip vind ik sowieso niet mooi samen. Te Veel van hetzelfde. Pom, pip en Jip klinkt als een nieuw strip. Ik had voor Morris gegaan dan.
Voor een meisje was dit ons lijstje: Billie Lou Kae (Kee) Pim Pip Mae Voor een jongen hadden we nog deze namen: Rijk Puk Jef Sef Beer