In een ander topic noemde ik het al even. Ik vind namen waarop je makkelijk kunt rijmen een beetje lastig. (Joep Poep, Jens heeft een dikke pens...) Mijn man vindt de naam Jens erg mooi. Ik twijfel over die naam. Door alle (vervelende) manieren waarop je op Jens kunt rijmen, krijgt de naam voor mij een negatieve klank. Stel ik me aan? Wie heeft dit ook?
Ja vind je wel een beetje aanstellen hoor Jens,pens,mens niet verkeerd toch haha Als je creatief bent kan je op (bijna) alle namen rijmen. Jens mooie naam trouwens!
Oh daar maak ik me niet druk om. Hier niet echt rijmnamen maar we zegen wel vaak Eva de peva en Lisa de pisa, juist zodat ze het niet erg vinden als kinderen hun daarmee zouden pesten . Ik zeg ook wel eens Lies pies
ik zou zelf alleen rekening houden met namen die "vies" gemaakt kunnen worden. zoals nathalie-natte alie. niet beledigend bedoeld naar de personen hier die zo heten.. verder moet je vind ik gewoon de naam kiezen die jullie het mooiste vinden. ik vind jens idd ook wel een leuke naam
Haha ik heb er zeker wel op gelet. Maargoed vriend wilde ook niet dat er iets op te rijmen viel. Dus nee ik vind je niet aanstellen.
Nee, wij hebben daar totaal geen rekening mee gehouden. Als kinderen willen plagen of zelfs pesten doen ze dat toch wel en dan maakt een naam niet uit. Op de naam van de middelste zo piese kunnen rijmen.. Tja, vind ik niet zo erg of pestgevoelig. Geldt ook voor Jens: pens, mens, lens, wens, hens. Ja, zijn rijmwoorden, maar ik zou er een naam die wij mooi vinden niet om laten schieten. Op elke naam valt wel iets te rijmen, verzinnen. En Nat(h)alie: natte alie? Jeetje, zo kun je echt op werkelijk alle namen wel iets bedenken. Ken ook meerdere Nathalie's maar hoor (lees) het nu voor het eerst
Ik denk er wel over na en kies het liefst voor een naam waarbij dat niet mogelijk is maar dat is best lastig Eigenlijk moet je gewoon vooral voor een naam gaan die je heel erg mooi vindt.
Ik begrijp je wel. Zo hadden wij dat met de naam Ties. Erg leuk, maar het is hem niet geworden. Met Jens zou ik er overigens geen moeite mee hebben. De woorden die rijmen zijn niet heel erg ofzo. Er rijmt idd op namen bijna altijd wel wat.
Ik hou er wel rekening mee.Zo zou ik nooit voor Ruth kiezen. Jens vind ik echter geen probleem, de rijmwoorden vind ik niet vervelend.
Ze zeggen wel eens dat Kevin de enige naam is, waar niets op te rijmen valt (althans geen bestaand woord, wel fanatsiewoorden natuurlijk) Ik zou er geen rekening mee houden. Ik ken mensen met de namen die hier genoemd worden als pestgevoelig maar ik heb nooit van hen gehoord, dat ze er daadwerkelijk mee gepest worden. Kennissen hebben pas een zoontje Jis gekregen. Zij hebben er duidelijk ook geen rekening mee gehouden
Ik vind het een erg leuke naam! Je kan om bijna elke naam wel rijmen. Zo lang de woorden die er op rijmen niet te erg zijn zou ik het gewoon doen. In jouw geval dus niet over twijfelen!
Kinderen kunnen overal wel wat op bedenken, dus ik zou het wat meer loslaten. Al is Jens nie mijn smaak..!
Ik ben wel echt gepest om mijn voornaam. Erg makkelijk op te rijmen! Maar weet je wat het is...wat misa ook zegt....kinderen verzinnen ze toch wel wat. Al is het woord wat er op rijmt niet eens een woord dan kun je een kwetsbaar kind er tóch wel makkelijk mee kwetsen. Ik denk dat het belangrijker is om 'm veel zelf vertrouwen te geven én een leuke naam waar je 100% achter staat.
ik heet gewoon Ellen maar mijn naam is al irritant als ik iets wil bestellen whaha. Ik hoor het mezelf zeggen als ik aan de telefoon ben : 'Hallo met Ellen ik wil graag iets bestellen '. whaha
wij hebben hier ook rekening mee gehouden.. Jens gaat bog vind ik maar Joep poep, Liz pis enz.. zou ik zeker niet doen..