hoi allemaal, hoewel allemaal nog erg pril, zijn we toch maar gelijk op zoek naar een naam voor ons 2e kindje. Met name de vernoeming . Word het een meisje dan zal dat Eline zijn. Maar wordt het een jongen? We willen dit keer graag de moeders vernoemen, ineke en lenie - voor een meisje was dat dus gemakkelijk en zijn er zelfs nog 2 opties (Linde en Lenthe) , maar voor een jongen? Ik kon alleen Niels en Lenn verzinnen, maar dat is niet onze smaak (niels vooral omdat een neefje ook al zo heet) . Hebben jullie nog ideeen?
Lenis Er staat ook dat ineke een verkorting is van meisjesnamen die eindigen op ine of ineke. Dus daar kun je wel alle kanten mee op... Je kunt ook de letters van de naam Ineke gebruiken om een jongensnaam te maken: Nik Niek Lenthe is trouwens erg leuk! Je kunt ook een combi van de 2 namen pakken, dan krijg je bijvoorbeeld Lieke. Succes!!
grappig, Lenis had ik vanacht ook in elkaar gepuzzeld,maar deed me toch te veel denken aan Lenin.. Nik en Niek vind ik dan weer niets. Nika schoot ook al door m'n hoofd, maar dat is dan weer een meisjesnaam... -- Elia Elias Eliah Leon Ennis Neil Noel M'n man opperde toevallig Noel als jongensnaam -maar ik heb het niet zo op unisex namen en ik denk eerder aan een meisje, dan aan een jongen . De elia varianten vind ik ook altijd wat vrouwelijk aandoen. Leon --> m'n dochter is vernoemd naar m'n vader: Leo ; Leonora dus dat gaat niet. Neil schoot ook wel door m'n hoofd, maar dat is het dus net niet. pff tis echt moeilijk.
Onze achternaam begint met een L -dat wordt dan een beetje rottig.. Van noelle weet ik - maar Danielle wordt vaak ook Daniel genoemd in de wandelgang. Dus vandaar dat het toch als meisjesnaam voelt ook zonder het le gedeelte
Colin vind ik mooi , moet nog even bedenken of het dichtbij genoeg is voor de vernoeming hihi, het gaat natuurlijk om de 2e naam, maar die ga ik zéker onthouden! oh.. hoewel het wel weer die dubbele L heeft.. maar oke..
dank je wel ik vind Kian trouwens érg mooi, maar het wordt wat vergezocht om de namen nog terug te herkennen. Maarja, het blijven moeilijke namen voor een meisje. Leo, moest indertijd een meisjesnaam worden en dat was een stúk makkelijker , dat werd uiteindelijk leonora.
ow wauw! Dat lijkt er een stuk meer op! Die komt bovenaan te staan -hopelijk vind mannetje het ook wat ! ---> omg... Kilian betekend 'oorlog' ... *zucht* edit: ow... zie toch ook diverse andere sites andere betekenissen -gelukkig.. want dat telt toch wel mee!
Misschien Kelvin ook nog? Ik moet zeggen dat ik Colin, Kian, Kilian en Kelvin erg leuke opties vind! Succes en geniet van je zwangerschap!