Naam...

Discussie in 'Babynamen' gestart door mexico, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik ben met de laatste dingen bezig en hoop daarna dat die kleine dan heel snel mag komen :) . Maar nu zit ik met 1 probleem wij hadden heel snel een meisjes naam, maar bij de 16 weken hebben we een geslachtbepalende echo gehad en we krijgen een zoontje. En nu komt het we komen maar niet uit de naam. Ik vind het zo erg we hebben dus eigenlijk nog GEEN naam voor ons kleintje. We hebben nu 2 namen en willen dan bij de geboorte kijken wat we bij 't ventje vinden passen. Maar begin er nu steeds meer over te stressen dat het gewoon niet vast staat. Mijn vriend zegt ach komt goed net als dat ik niet kan kiezen bij uit eten klap ik het boek dicht en zeg ik gewoon iets. Maar ja dit is ons zoontje...Wie heeft er ook nog geen naam of meerdere en kijken bij de geboorte?

    xxx
     
  2. Niet meer actief

    uhm rafeal, micheal , justin, ronaldo, pff er zijn zoveel:D
     
  3. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Doen heel veel mensen hoor pas kiezen bij de geboorte, gewoon kijken wat jullie het beste vidnen passen, dan hebben jullie ook nog maximaal 3 dagen om te kijken! Relaxxx!
     
  4. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja we hebben nu 2 namen en 1 van die 2 zal het waarschijnlijk worden, ik zelf vind meerdere namen mooi maar mijn vriend niet helaas. Dus is het nogal apart dat we deze 2 namen hebben. Alleen 1 vinden we eigenlijk de mooiste maar weten niet of het wel door andere geacepteerd word het is zeg maar geen standaard naam, zoals lieve, vlinder, bink dat zijn ook namen maar met een dubbele betekenis.

    En krijg je 3 dagen om de naam te kiezen ja?
     
  5. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Inderdaad, geen paniek.

    Misschien ook wel leuker om pas na de geboorte een naam te verzinnen.... eigenlijk niet eens zo onlogisch ook. Wij hebben - is niet hetzelfde natuurlijk - bij onze katten ook goed naar het uiterlijk en de karaktertrekjes gekeken. :D
     
  6. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Nahja, je moet binnen 3 dagen aangifte doen bij het gemeentehuis dus je kunt er nog even over nadenken.
     
  7. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ow zo tja ik denk dat je toch een keer moet beslissen en als die kleine geboren is wil ik ook dat iedereen laten weten en natuurlijk ook de naam. Dus denk ik dat we of nu of dan moeten beslissen, wel moeilijk hoor het is wel iets blijvends.
     
  8. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volg gewoon je gevoel, als je die ene naam het mooiste vindt, kies je daarvoor. Jullie zijn de ouders, jullie mogen kiezen (tenzij je echt denkt dat je kind ermee gepest wordt door andere kinderen ofzo, dan is het minder slim)

    Anders geef je hem toch beide namen? Als de ene te gewaagd is, geef je de andere als (1e) roepnaam en de "gewaagde" naam als 2e naam.
     
  9. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    het komt vanzelf wel goed hoor. ;)
    gewoon doen wat het beste bij jullie past,
    ook al ben je 'bang' dat andere 'm minder leuk kunnen gaan vinden...
    hak die knoop door, en gewoon doen!

    (hahaha, das even makkelijk gezegt vanaf deze kant van de pc!)
     
  10. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    als onse derde 3 dagen eerder geboren was, dan had hij nu een andere naam :) en als hij nog later gekomen was, wie weet hoe die dan had geheten. Volgens mij hebben we de naam wel 15 keer veranderd... Dus het komt heus wel goed en zoals reeds gezegd... je hebt 3 dagen de tijd om erover na te denken na de geboorte...
     
  11. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik snap helemaal wat je bedoeld, wij weten de meisjesnaam en weten dat het een meid wordt maar...
    Zitten ook te stressen over een jongensnaam "voor de zekerheid"

    Als je toch de naam niet meteen op hoeft te geven kan je idd dan nog bepalen als je toch al 2 namen in gedachten hebt.
    Om te voorkomen dat je zomaar iets roept kan je met je vriend afspreken dat je als je een naam gekozen hebt je er eerst nog bijv 2 uur over nadenkt en het tegen hem zegt voor je de naam "vastlegt" door het tegen anderen te vertellen.
     
  12. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    Wat zijn de namen die je hebt? of ben je daar toch ook niet blij mee? anders kan je een poll opzetten hier en kijken welke wij het leukste vinden hihihi is maar een ideetje hoor. om je te helpen.
     
  13. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja het maakt hier inderdaad niet echt uit om de namen te zeggen niemand kent me hier toch. De naan die we eigenlijk willen is DIEZEL en de andere is KAIN. Moet ik hier even een poll van maken...
     
  14. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

  15. Guinevere

    Guinevere Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    kain is gaaf!
     
  16. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    dat zei ik dus ook, de betekenis is ook erg mooi ;)
     
  17. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Wat is de betekenis er dan van heb me daar eigenlijk niet eens in verdiept. :oops:

    xxx
     
  18. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    van de naam Kian bedoel je?

    Heb dit gevonden:
    wat de naam Kian betreft is het van oorsprong een jongensnaam.. komt voor in de ierse mythologie maar ook in de perzische geschiedenis waar hij "generaties" en "koning" betekent Ci'an daarentegen is een chinese keizerin geweest maar beide combinatie's Kian of Cian worden voor zowel meisje als jongen gebruikt
     
  19. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    ik las weer eens verkeerd! :oops:
     
  20. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ? ? ? ?
     

Deel Deze Pagina