Wij houden van klassieke namen met een vleugje chique erdoor. Zoon 1 heeft blijkbaar een hockey naam en voor zoon 2 zouden we ook graag soortgelijke naam willen. Wij zijn totaal niet elitair dus moet niet té zijn. Geen Roderick-Jan. Wel mooi: Olivier bijvoorbeeld. Het moet wel een beetje vlot zijn; de kraag van zijn polo blijft gewoon omlaag haha Wie heeft een leuke suggestie?
Wij hadden dezelfde wensen en onze zoons heten Hugo, Pepijn en Joris. Jasper, Kasper, Wouter en Koen vonden we ook nog goede opties.
Lennart Alexander Bastiaan Diederik Boris Duco Floris Florian James Jurriaan Mees Pieter Sebastiaan Valentijn Zeger Joris Julian Kylian Hidde Christian Jaco Gilles Livius
Op onze lijstjes stonden oa Alex(ander) Arthur Casper Olivier Oscar Victor Wij zijn ook geen hockey types. Het is blijkbaar gewoon mijn smaak. De naam die ik voor onze tweede zoon gekozen heb is achteraf toch wel een beetje te elitair, maar die naam had ik op mijn 15e al in mijn hoofd.
Jurriaan Rutger Maurits Laurens Marijn Jochem Floretijn Marnix Mourik Rogier Jurgen Floris Michiel Guido Gideon Simon Philip Marcus Valentijn Thijmen Reinout Jasper Reinier Bastijn Clement Boudewijn
Alexander Anthonie Axel Alex of Alix Boris Cas Christiaan Charles Charlie Derek Duco Ewout Felix Floris Gilles George Hidde Henry Hugo Jasper Jonathan Jonas Jurre Karl Karsten Kasper Laurens Lucas Luc Mats Marius Marnix Mels Nathan Noud Olaf Onno Pepijn Philip(pe) Quentin Quinn Rogier Roderick Simon Thomas Tristan Viggo Victor Wessel Wiebe Wijnand Xander Yves
Valentijn Thomas Pepijn Maurits Hugo Frederick Christiaan Florian Mathias Robert William Bastiaan Werner Laurens Diederik Rutger Harmen
Dieder/Diemer Julius Roemer Willem Carel Laurens Maxim Felix Hugo Marius Valentijn Pepijn Otto Sebas(tiaan)
Oh hier staan zoveel namen die ik ook mooi vind. Blijkbaar ook ' hockey ' dan haha. Ik heb al een Julian en en Benjamin (tweede naam Tobias). Voor jongens namen voor deze nr 3 heb ik al een heel lijstje: Hugo, Olivier, Otis en de werktitel is nu James (wat ik overigens ook een topnaam vindt, maar deze is afgeleid van James Hatchfield zanger van Metallica want na concert verwekt hihi). Is trouwens wel mijn overweging als tweede naam voor deze. Zijn er ook ideeën voor meisjesnamen ?? Want als het een meisje blijkt te zijn dan hebben we (wederom) werkelijk geen idee! Gelukkig hoefden we daar bij de andere twee nooit over na te denken.
J.ames is prachtig! Genoeg ideeen voor meisjes , wij hadden in eerste instantie een internationale namen lijst klaar voor een meisje (man is Brits) dus ivm had dat de voorkeur - we hebben uiteindelijk E.va gekozen - de naam past dan voor ons gevoel perfect bij haar. (maar er zijn ook mensen die vinden het een te hoog oudbollig of ‘kakker’ gehalte hebben) Wil je een eigen topic openen , of privé ontvangen zodat we niet dit topic in verwarring brengen
Moest meteen denken aan Pepijn en Roderick Verder: Florian Wessel Quinten / Quintijn Junior Marijn / Merijn Richard Tobias Thijmen Diederik Gido Gideon Hugo Julius Julian