wie kent er de betekenis van de namen Rune, Lana, Romi en Tibo? weet je ook uit welk land ze afkomstig zijn? Ik was dit aan het opzoeken, maar ik krijg telkens andere betekenissen.
ik heb in ieder geval dit gevonden: Rune is een Scandinavische meisjesnaam. De betekenis van de naam is `geheim geloof Lana is een Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `aantrekkelijk Romy is een Duitse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `Bittere roos tibo kon ik niet vinden.
In 'Het liefste babynamenboek' staat het volgende: Rune (jongensnaam) runen, letters, wetenschap, toverformule Lana (meisjesnaam) aantrekkelijk Romi (meisjesnaam) rozemarijn Tibo staat er niet in, maar wel een naam die erop lijkt waarvan ik vermoed dat het wel eens hetzelfde zou kunnen betekenen. Tibo zou weleens van die naam afgeleid kunnen zijn. Tibbolt, Tibbout (jongensnaam) de moedige onder het volk, door zijn moed opvallend onder het volk Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Misschien kan het Prisma Voornamenboek je ook verder helpen. Ik heb het zelf (oa ivm dat wij honden fokken), maar het zit diep verstopt in de verhuisdozen.
Heb inmiddels via de bieb het Prisma Voornamenboek erbij: Tibo -> (Friesland, Ost-Friesland) komt van Tabe Tabe= Friese naam, tweestammige verkortng van Germaanse namen met als eerste lid Diet-; Thiad-: Thid- "volk", waarvan het tweede lid met een b- begon, bijv -bert, vgl Diebrecht en zie diet-. Romi -> Romy = Duitse vleivorm van Rosemarie. Oa bekend geworden door Romy Schneider. Als je dan verder zoekt kom je uiteindelijk ook uit op rozemarijn