Wat zal ik doen ?

Discussion in 'De lounge' started by NikkiF, Sep 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Als je zwangerschapsverlof hebt ... en al 4 weekjes thuis bent ... ga je nadenken over bepaalde zaken. Ik dus ook en we over mijn hobby: zingen. :D

In het verleden heb ik twee jaar zangles gehad op het conservatorium in Maastricht, in combinatie met voortgezet onderwijs. Door allergieën en door het feit niet te willen kiezen voor een onzeker bestaan qua inkomen heb ik besloten daar niet mijn beroep van te maken. :)

Een hele tijd heb ik niet meer gezongen. Sinds twee jaar heb ik nu weer les, en ik vind het heerlijk om weer te zingen. Ik ben sopraan (hoge stem) en zing eigenlijk verschillende geners, van klassiek tot balads uit de top 40. Mijn lerares organiseert vaker concerten waarbij ik dan ook solo mag zingen en de positieve reacties van mensen zijn zo geweldig dat me dat enorm motiveert om door te gaan met zingen. :D

Alleen les nemen is niet echt leuk, dus ik ging ook opzoek naar een koor om het geleerde uit te proberen. Ik deed auditie bij een koor in Maastricht en werd toegelaten. Het is een koor dat "opera comique" zingt, de voorloper van de musical, maar dan klassiek getint. :p

De sfeer bij het koor is echter niet wat het zijn moet. Het koor is in het verleden opgericht door medicijnen-studenten en de meeste leden horen dan ook bij de "sjiek van Maastricht". Er zijn ook heel aardige mensen bij hoor, maar het merendeel doet nieteens moeite om iets tegen je te zeggen. :confused: Heel vervelend. Langzaamaan leerde ik toch meer mensen kennen en werd het steeds gezelliger met ons groepje. Toen ik bekend maakte dat ik zwanger was waren er wel maar weinig mensen die mij feliciteerden ... :rolleyes:

Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik te maken met zware hooikoorts aanvallen, zo erg dat ik op momenten bijna geen lucht meer kreeg. :cry: Zingen is dan al helemaal geen optie en ik liet weten bij het koor tijdig niet te komen omdat mijn gezondheid dat niet toeliet. Slechts 4 mensen mailden mij om beterschap te wensen, de rest liet niets horen. :cry:

De laatste tijd krijgen we steeds meer mailtjes van mensen die gaan stoppen bij het koor. Met name veel mensen uit het groepje waar ik veel mee om ga. Heel jammer, voornamelijk de jongere mensen besluiten te stoppen met het koor ... :confused:

Mijn lerares zingt bij een solistenensemble. Ze zingen geweldig en om daarbij te mogen moet je dus ook als solist kunnen optreden en auditie doen. Zij heeft mij gevraagd of ik na de bevalling als ik weer helemaal de oude ben auditie te doen en ik vind dat een grote eer en zie het echt wel zitten. Vooral ook omdat ik het ook belangrijk vind om een avondje in de week even niet alleen mamma en juf te zijn, maar even iets voor mezelf heb. ;)

Beide koren repeteren op hetzelfde moment, dus ik moet dan echt kiezen. Als ik wordt toegelaten is deze keuze duidelijk, maar als dat niet het geval is voor mij nog niet :(: ... moet ik mij het andere koor blijven ? Moet ik energie steken in iets waar mensen zijn die me niets zeggen, die doen alsof ik lucht ben (zo doen ze overigens niet alleen tegen mijn ... ze zijn erg omhoog gevallen ...) Qua zingen mag ik wel zeggen dat ik beter ben dan hun, maar dat heb ik nooit zo laten blijken, dat is niet mijn aard. Zij voelen zich wel verheven boven "normale" mensen, en ja ... juf ... wat stelt dat nou voor ... ;)

Wie heeft nog meer ervaring met dit soort mensen ? Hoe pak je zoeits aan ? Mensen zeggen hun lidmaatschap op via de mail ... moet ik dan ook iets aangeven over deze gevoelens bij het koor bij mijn reden van afmelden ? Mijn gevoel zegt van wel, mijn verstand zegt: laat ze stikken.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik ben benieuwd naar de meningen van anderen hierover. Wie heeft advies voor mij ? Alvast bedankt ! :D

Groetjes,
    Nikki F

2. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pfoeh, daar vraag je me wat.

Misschien is dit een iets te nuchter antwoord, maar als je je niet lekker voelt bij de groep, zou ik er mee stoppen.

Aan de andere kant, als zingen je passie is......
    Ik neem aan dat je het voor je plezier doet, en als dat plezier je wordt ontnomen door de groep. Tsja.

Is dit het enige koor bij jou in de omgeving? Wellicht een idee om eens goed rond te kijken.

Of anders met de meiden waar het wel gezellig mee is een nieuw koor oprichten. Of is dat niet zo makkelijk. Ben er niet echt in thuis :oops:

Als ik dit teruglees is het misschien een beetje vaag, maar hopelijk heb je er wat aan.

Laat een ding duidelijk zijn: volg je hart en gevoel. Het is tenslotte voor je plezier en ontspanning.

Liefs
    Heel

3. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Volgens mij geef je het zelf eigenlijk al aan. Je wilt er volgens mij niet meer mee door gaan, omdat je het helemaal niet meer naar je zin hebt daar.
    Je gevoel volgen lijkt mij het beste. Gewoon stoppen en zeggen dat je het er niet meer naar je zin hebt daar. Daar is niks ergs aan. Eerlijk zeggen, geeft voor jezelf ook een prettiger gevoel lijkt mij.
    Succes met wat je doet.

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties !

Ik wacht af hoe zij regeageren op de geboorte van ons kleintje ( ... als die tenminste ooit geboren wil worden, want het schijnt veel te leuk te zijn in mijn buik :( ) en beslis aan de hand daarvan.

Het is een moeilijke keuze. Het is een apart koor, treden op in theater en zo, dus voor groter publiek. Dat maakt het speciaal ... maar op deze manier ga ik geen tijd die ik ook met het toekomstige gezin kan doorbrengen "weggooien".

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page