naamkeuze > spijt?

Discussie in 'Babynamen' gestart door zonnetjes, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Het is nu ook wel erg normaal om je kinderen een naam te geven die je mooi vindt. Hoewel ik nog steeds mensen tegen kom die hun kinderen vernoemen. Een vriendin had haar naam veranderd (heette Truus). Pas geleden was er een jongetje geboren: Cor, naar zijn papa. Tja, getuigt niet echt van originaliteit. Ben dus ook geen voorstander van top 20 namen, dan zit je dadelijk bij nog 3 Danen in de klas of 2 Sanne's. Hoe leuk de namen op zich ook zijn hoor!

Van spijt over een naam heb ik nog nooit gehoord.

Groetjes, Ellen
    mama van : Madelon Karlijn (noemen haar Lonneke), Jelmer Koen en Marjolein Sarah

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Spijt hebben we absoluut niet, maar de initialen van Leo zijn L. J.

Als-ie nu later maar niet bij een studentencorps gaat en zich LJ (Eljee) laat noemen. Vind ik een beetje kak klinken.

Groet van Kiki

3. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik kan me enige spijt bij ouders toch wel voorstellen.

Ik kende een ontzettend leuk jongentje vroeger die zich als Dick voorstelde. Hij bleek eigenlijk Dickie te heten en zo noemde zijn ouders hem dus ook.

De arme jongen werd ontzettend gepest met zijn naam omdat hij een beetje mollig ventje was. Kinderen kunnen soms heel gemeen zijn.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kan ook met M.J. ("EmJee") of D.J. ("DeeJee") of andere combi's.

Meestal gebeurt dat bij streepjesnamen zoals Dirk-Jan enzo. Zou me geen zorgen maken dus....

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Citaat:

"Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat veel ouders tevreden zijn met de naam die ze hun kind hebben gegeven. In het enkele geval dat men achteraf spijt heeft, is dat omdat de naam inmiddels te populair is gebleken, omdat vrienden of familie de naam niet mooi vonden of omdat de naam uiteindelijk te uitzonderlijk bleek te zijn, bijvoorbeeld door een lastige spelling."

Uit het boek: "Over voornamen" van Gerrit Bloothooft, Emma van Nifterick en Doreen Gerritzen.

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vond vroeger de naam Laura helemaal geweldig en ik wist zeker dat ik mijn dochter zo zou noemen(toen dacht ik nog niet aan of ik wel/geen kids kon krijgen) en ik werd ouder en Laura verdween toch van het lijstje, ik begon aparte namen leuk te vinden, zoals Silke maar dat hoor je steeds vaker of Britt maar dat vind hubbie niet mooi.

Toen kwam ik de naam Amanthis tegen en was op slag verkocht, ik heb die naam opgeschreven en zo heet mijn dochter dus: Voluit heet ze Amanthis Marylsa en ik vind het nog steeds de mooiste naam die ik ken.

Kan eigenlijk ook niet voorstellen dat ik hem ooit niet mooi meer vind.

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ooooooooooooooook :) ! En nu zou ik een dochter die naam dus niet meer geven, gek he?! Ik vind het nog steeds best een oké naam, maar ik zou mijn kind zo nu niet meer noemen, maar toen wist ik het heel zeker ;)

8. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ik heb geen spijt van de naam van onze dochter, al heb ik wel een poosje moeten "wennen".
    Bij onze zoon voelde zijn naam gelijk vertrouwd....

Monique

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik heb voor een meisje aan de naam Charlotte gedacht, maar mijn hubbie vindt dit echt een naam voor een klein meisje en dus niks voor als ze ouder is. Deze naam wordt het dus sowieso niet :idea:

Deel Deze Pagina