Droge huid tepels

Discussion in 'Zwangerschap' started by AutumnGirl, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

Apr 9, 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Ik heb al een tijdje last van droge huid op mijn tepels. Ik heb er tot nu toe niets op gesmeerd omdat ik overal las dat dat beter is van niet, en omdat ik ook bv wil gaan geven na de bevalling. Echter, het begint nu wel een beetje vervelend te worden. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Als je nog niet bevallen bent is het toch niet erg om iets op je tepels te smeren? Volgens mij moet je dit alleen niet doen na de bevalling, als je bv wil geven.
    Ik smeer elke dag mijn buik en borsten in met huidolie.

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Ik had het ook heel erg rond 15 weken ongeveer. Schilferig en het jeukte heel erg. Wat bij mij hielp, en ik voelde me echt net een koe, was uierzalf...
    Maar geen idee of dat schadelijk is voor borstvoeding. Lijkt mij dat het op deze termijn nog wel kan. Maar dat je het niet moet smeren vlak voor het echt borstvoeding geven...

4. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

Apr 9, 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Ik las in een oude topic op dit forum ook over diverse zalfjes en borstencremes maar daar stond specifiek op dat je het niet op je tepels mocht smeren. Ik ben ook bang dat ik dan de droge huid weer terug krijg zodra ik er mee stop. Als ik al BV zou geven is de oplossing vrij simpel, gewoon insmeren met je eigen melk, maar voor nu weet ik dus even niet wat ik er het beste mee kan doen.

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Iets zonder parfum en alcohol? Ik gebruik mijn dagcrème af en toe. Die is reukloos, geurloos en heel saai voor als je lekker wil ruiken ;) Ik denk dat dat niet zoveel kwaad kan eigenlijk. Parfum kan irriteren en alcohol droogt uit.

6. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Op de borstencreme die ik heb (Zwitsal), en op de flesjes bio oil en Zwangerschapsolie van Weleda staat, dat wanneer je borstvoeding geeft, je je tepels eerst schoon moet maken. Maar dat lijkt me vrij logisch.

7. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik zou een natuurlijke olie gebruiken, dat is altijd goed en werkt (bij mij) het beste. Ik gebruik nu ook vaak weleda babyolie of weleda zwangerschapsolie. Je kan ook gewoon olijfolie gebruiken! Is gewoon een natuurlijk hydraterende, vette olie die je altijd kan smeren.

Share This Page