zoontje ziek, wat heerst er?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fantasy, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik had vorige week al een topic geopend over zijn ontstoken ogen, daar is hij nog steeds niet van af. Zijn oogjes zijn nu bijna twee weken ontstoken. We hebben vorige week een creme gekregen van de huisarts om in zijn ogen te doen. Liam heeft niet alleen last van zijn ogen, maar ook van verkoudheid en hoesten. De huisarts heeft vorige week naar zijn longen geluisterd, maar het was niet ernstig, hij hoestte ook voornamelijk 's avonds en 's nachts. Sinds dit weekend is het hoesten verergerd en hoest hij de hele dag. Ook moet hij door het hoesten overgeven. En sinds gisteren is er ook koorts bijgekomen.
    Ik heb voor morgenochtend weer een afspraak staan bij de huisarts, maar vroeg me af of er hier moeders zijn die de symptomen bekend voor komen. Maak me natuurlijk zorgen en helemaal omdat ik ook een baby van 5 maanden thuis heb.

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ontsteking holtes, RS-virus heerst ook. Of misschien nog hooikoorts, kan ook bij jonge kinderen. Dichte, ontstoken ogen en heel verkouden.

3. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Bedankt voor je reactie!
    Inmiddels zijn we bij de huisarts geweest en het blijkt bronchitus te zijn. Echt heel sneu, hij heeft steeds hoestbuien waardoor hij ook moet overgeven. We hebben antibiotica gekregen, dus we hopen dat het gauw overgaat. Gelukkig is hij sinds vandaag wel koortsvrij en zijn ogen zijn aan de beterende hand.

4. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Ik zie dat je al bij de ha bent geweest, maar die dingen die je omschrijft heeft onze oudste dochter ook.
    Alleen niet overgeven van het hoesten.
    Wel de rest, ook de ontstoken ogen, maandag zalfje gekregen, maar het helpt niet, word alleen slimmer, het doet haar ook pijn.

Vorige week was ze ook al ziek, ook met koorts en hoesten met slijm, toen heeft ze een of ander drankje meegekregen wat helpt tegen astma en bronchitus.

5. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ja, het deed Liam ook erg zeer, zijn ogen. Wij zijn vorige week donderdag begonnen met de zalf in zijn ogen te doen en pas gisteren stond Liam voor het eerst op met niet dichtzittende ogen. Het duurde dus even eer de zalf aansloeg. We moeten nog wel even doorgaan met de zalf.
    Ik hoop dat het hoesten snel mag minderen. Vanavond met naar bed brengen moest hij ook weer erg hoesten en overgeven. :(
    Wat had je voor een drankje meegekregen tegen bronchitus? Was het ook antobiotica? Hoe lang duurde het voor het ging werken?
    Tjonge, wat een vragen... :D

6. Tese

Tese Niet meer actief

Precies hetzelfde heeft mn zoontje ook. Hij heeft alleen geen koorts maar daar wel weer weinig eetlust bij.

7. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Moet hij ook zo overgeven van het hoesten? De koorts is vandaag gelukkig gezakt bij Liam.
    De eetlust is hier ook ver te zoeken... hij eet weinig voor zijn doen, maar drinken wil Liam wel veel.

Deel Deze Pagina