Mijn dochtertje krijgt sinds ze 9 maanden oud is een onderhoudsdosis anti biotica (2x per dag 2 ml) Ze is nu 14 maanden oud, ze heeft het dus al 5 maanden. Vandaag had ze weer controle bij de ka, en afgesproken is dat ze voorlopig nog niet mag stoppen. Over 2 maanden is nu de volgende controle weer dus ze moet het in ieder geval tot die tijd blijven gebruiken. De reden is dat ze een laag gewicht heeft en vaak ziek is. Sinds ze ab heeft, heeft ze 1 keer een infectie gehad en dat was toen we de ab aan het afbouwen waren. Ik sta er zelf achter dat ze het krijgt maar tegelijk vind ik het ook niet niks. Zoveel ab voor zo'n jong kind.. het voelt wel dubbel. Wat ik me afvraag is of er meer moeders zijn wiens kind dit gehad heeft. Hoe lang moesten ze de ab gebruiken? En wat gebeurde er toen ze ermee stopten? Nu moet ze sowieso tot oktober door. Dan gaan we de herfst in en dat lijkt me ook geen gunstige tijd om te stoppen. Maar tegelijk kan ze dit ook niet eeuwig gebruiken. bij een kuur worden niet alleen de slechte bacteriën gedood maar ook de goede. Nu is dit wel een lage dosis maar toch..
Het is door een kinderarts aan mij voorgesteld toen mijn dochter een jaar en 10 maanden was. Mijn dochter was vaak ziek (voornamelijk luchtweginfecties). Ook zat ze op de -1 lijn in de groeicurve maar dit was niet gek omdat ze heel klein was bij haar geboorte. Ik heb dit afgewezen. Ik wilde geen antibiotica voor langere tijd als er niet eerst andere dingen geprobeerd zijn. Uiteindelijk is haar neusamandel verwijderd en sindsdien is ze echt heel veel minder ziek. Ook geef ik haar sinds die tijd dagelijks Echina Force. Dit doet haar zo goed dat ze inmiddels net iets boven het gemiddelde op de groeicurve zit. Misschien heb je iets aan deze info. Het is geen ervaring maar wie weet geeft het je ideeën.
Mijn zoon heeft het drie maand bijna non-stop gehad wegens oorontstekingen. Ik vond het maar niets, en mijn ka en nko vonden dat ook niet ideaal. Dus heeft hij buisjes gekregen vorige week. Valt er niets anders aan te doen? Ik zou er toch ook niet om staan springen...
Mijn dochter heeft heel veel antibiotica kuren gehad. Telkens als ze stopte kreeg ze weer een nierbekkenontsteking dus uiteindelijk heeft ze ook een aantal maanden een onderhoudskuur gehad en daarna bleef het gelukkig weg. Het is wel funest geweest voor haar melkgebit. Één volwassen tand is met vlekjes doorgekomen (is verder wel gezond) en dat komt volgens de tandarts ook van de antibiotica.
Mijn zoontje heeft al vanaf zijn geboorte een onderhoudsantibiotica ivm een nierafwijking, nu 3.5 maand en voorlopig zal stoppen er niet inzitten. Eigenlijk merk ik (gelukkig) helemaal niks van bijwerkingen. Hij zit lekker in zijn vel. Zijn poep ruikt een beetje zuur, dat kan natuurlijk wel van de Ab zijn, maar ik weet niet hoe dat was geweest als hij geen Ab had. Natuurlijk had ik het liever niet gegeven, maar in ons geval zijn er momenteel even geen andere opties. Niet hetzelfde verhaal als dat van jou, maar misschien heb je er toch wat aan.
de -1 lijn zou heel fijn zijn maar zit er (voorlopig) niet in voor onze dochter. Ze heeft een tijdje helemaal buiten de curve gezeten. Na 3 weken ziekenhuis en een poosje sonde voeding thuis zit ze nu op de onderste lijn. Ze krijgt nog wel speciale dieetvoeding om te blijven groeien. In de weken in het ziekenhuis is ze op alles onderzocht maar er is geen duidelijke reden voor de infecties. Waarschijnlijk een combinatie van ondergewicht en minder weerstand. Is ze ziek dan eet ze minder, en door haar lage gewicht wordt ze sneller ziek en zo blijven we in een cirkeltje rond draaien. Ze heeft niet erg veel last van bijwerkingen. Ze heeft pas 2 tandjes en ik hoop dat ze er niet veel schade van krijgt aan haar tanden. Buisjes is wel over gesproken maar omdat ze nog zo jong en zwak was durfde de kno dat nog niet aan. Nu heeft ze al een tijdje geen oorontsteking meer gehad, dus dan is het ook niet nodig. Ik ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.
Ik heb als baby tijdens hersenvliesontsteking en nog maanden erna ab gehad.vDit omdat de bacterie ook een infectie in bot veroorzaakte. Aan de hersenvliesontsteking heb ik wel wat overgehouden, niet aan de antibiotica.
Onze dochter was ook altijd ziek en mager. We hebben er 4.5 jaar mee lopen tobben. Ik heb geen ervaring met langere tijd antibiotica overigens. Jullie zullen vast alles al onderzocht en overwogen hebben, maar deel toch even dit verhaal. Met 4,5 jaar keel en neusamandel laten verwijderen en tevens buisjes laten plaatsen. Van iedere week koorts, iedere week spugen, hoesten, elke middag slapen, naar NOOIT MEER ZIEK. Kind bloeide volledig op, kwam kilo's aan, kreeg kleur op dr wangen. We hadden dit veel eerder moeten doen. Nu weet ik niet wat jullie kindje heeft, maar neem dit in ieder geval mee. En verder: echina force hielp bij ons niet, ze was gewoon altijd ziek.
Mijn oudste heeft een jaar of 1,5 non stop antibiotica gehad na vele losse kuren. en de jongste ook verschillende kuren per jaar en nu van november tot mei. En zojuist weer gestart. Bij mijn kinderen is wel alles gedaan van neusamandelen en buisjes etc etc. Hier heeft de jongste vanaf oktober tot december non stop oorontsteking gehad, tussendoor geopereerd (opnieuw) en het bleef bezig dus dubbele kuur. Ellende maar wat moet je doen, als niks anders werkt? Oudste is nu 7 en er redelijk overheen. Na het stoppen ging het minder, maar niet meer zoals voorheen. Jongste 5 en zit er nog volop in, hij heeft het wel heel erg (oorontsteking). Net een lopende kraan