Verharen hondje..

Discussie in 'De lounge' gestart door firefly, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik zoek de gouden tip tegen het verharen van ons hondje..
    We hebben haar sinds 4 weekjes en zijn super gek op haar, nu weet ik dat een hond verhaart (we hebben er nog 1), maar die verhaart lang zo veel niet als zij !
    Als je haar aanhaalt vliegen de haren in het rond. Ze is een kortharige boeren fox. Wit.. Ook fijn voor de zwarte broek :p

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden vroeger ook een boerenfox :)
    De tip is: borstelen borstelen borstelen. Zo met een zachte rubberen voor kortharigen.
    Tegen dat die van ons volwassen was deden we het één keer per week, iets meer als ze in de rui was en als ze aan het groeien was.

Succes!

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik heb z'n speciale borstel voor de beestjes.. Maar helaas ik borstel haar elke dag. Ook dat wil niet helpen. Sta er elke keer weer van de kijken dat ze nog haar heeft haha !

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je hebt een borstel de heet furmenator( als ik het goed schrijf). Die haalt die onderharen eruit. Kijk maar eens naar filmpjes op YouTube.

5. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ Jada, dat is de borstel die ik heb... Althans hetzelfde concept..

6. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik word ook helemaal gek thuis van de haren... wij hebben een mopshondje en die blijft ook maar verharen het is gewoon niet te geloven hoeveel haar dat beestje kan verliezen in een uur! Net wat je zegt je zou onderhand verwachten dat hij na 2 dagen kaal zou moeten zijn

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Borstelen met furminator en niet te vaak borstelen. Het beste is steeds 2 weken ertussen, als je teveel borstelt, stimuleer je de haargroei en blijf je het probleem houden.

Onze hond (labrador) gaat twee keer per jaar in de ruiperiode naar de trimsalon om goed te wassen en borstelen.

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hoevaker je haar borsteld hoe meer ze gaat verharen, een kort harige hond moet je op dat gebied verwaarlozen, 1 keer per maand is meer dan genoeg, afentoe een zeemleren lapje erover is meer dan genoeg.

ff flink wassen(of ff naar de trimmer brengen, voor goede ontwol beurt)
    furminator is niet geschikt voor elke vacht, het wil namelijk ook snijden in de vacht.

ff googelen er zijn de laatste tijd vaak topic over geweest

9. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Wat hier goed helpt is twee keer in de week een beetje schapenvet door het eten doen.

10. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    scheutje maiskiemolie door de brokken
    en wassen met babyshampoo

11. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Hoe meer je borstelt, hoe meer haar de hond zal verliezen. Je stimuleert dan de haargroei.

Je zou ander eten kunnen proberen, als de hond brokken krijgt is het misschien een idee om vers voer te gaan geven.

Deel Deze Pagina