welke fietskar

Discussie in 'Verzorging' gestart door sheep82, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben mij aan het oriënteren voor een fietskar.
    Ik wil graag de maxi cosi erin vervoeren (bij welk merk kan deze vrij simpel bevestigd worden?). En de fietskar moet makkelijk en snel van de fiets af te halen zijn. Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik heb mijn oog laten vallen op Instep Basic, is dat wat?
    Groetjes

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben de kidcar comfort sl via marktplaats aangeschaft. Hier kan dan een babyschaal in. Of de maxi cosi en makkelijk in kan moet ik nog even uitproberen.

Waarom deze:
    -degelijk: volledige kunstof kuip(verharde bodem)
    - Snel van en aan de fiets
    - 5 puntsgordel voor dochter
    - Ruimte voor boodschappen achterin
    - Makkelijk te gebruiken als buggy

Een heerlijk ding nu met mijn dochter en straks met onze 2e telg er bij in.

3. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik zit misschien toch over zo'n schelp na te denken. Ik hou niet zo van gedoe met een maxi cosi erin en eruit halen. Ik zal eens kijken naar een kidcar.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Succes met zoeken. Ik heb er nu al veel plezier van.

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hebben een Croozer 535 (voor twee kindjes) met een babyschaal voor de baby straks. Deze fietskar is makkelijk als buggy te gebruiken en makkelijk aan en af te koppelen.
    Hij rijdt ook megasoepel.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een maxi cosi is niet bedoelt voor een fietskar en deze goed bevestigen is erg lastig.

Wij hebben een croozer for 2 en deze bevalt prima.
    2 kindjes erin, jongste in een hangmat (ideaal!)
    Kan als 'buggy', fietskar en met jog-wiel.
    Achterin veel ruimte voor boodschappen.
    Heeft ook een 5-puntsgordel en is makkelijk aan te koppelen.

Bedenk wel dat een fietskar zwaarder fiets dan zonder (je hebt al snel 20/40kg extra aan je fiets) en in combinatie met een mama-fiets schijn je je rot te trappen ;)

7. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Dank je nog voor je reactie.
    Hier in de buurt verkopen ze alleen croozers dus wie weet.

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij hebben een croozer voor 1 kindje. en we hebben er een maxi cosi in vast gemaakt. (weet niet precies hoe mijn man dat heeft gedaan) maar de maxi cosi blijft in de kar zitten (zit er vast in) en we halen hem er niet uit.het lukt wel om deze erin te bevestigen, maar is niet handig om te doen als je hem er ook telkens uit wil halen om ook voor andere doeleinden te gebruiken. we hebben een 2de maxi cosi die we gebruiken op de kinderwagen en voor in de auto enz.. wij hebben het idee dat onze dochter steviger zit in de fietskar in een maxi cosi dan in een babyschaal. en we gebruiken de kar met boodschappen doen,naar de oppas brengen en gewoon om te gaan fietsen. ook las buggy ideaal in gebruik. wij hebben er veel plezier van.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb ook een croozer voor twee, met een babyschelp. Ideaal, en ik zou hem niet met een maxicosi doen. Je kan de croozer heel makkelijk als buggy gebruiken, en ik gebruik voor kleine stukjes een draagzak.

Deel Deze Pagina