Mijn meisje weigert uit een flesje te drinken. We zijn met ongeveer 6 weken begonnen met het oefenen uit de fles en hebben echt al van alles geprobeerd maar het lukt maar niet om haar ertoe te bewegen te eten uit iets anders dan mijn borst. Volgende week moet ik weer gaan werken en ik ben niet in staat om naar het KDV te gaan om haar daar te voeden. Heeft een van jullie DE truc om haar aan de fles te krijgen? Tot nu toe geprobeerd: - verschillende spenen - verschillende temperaturen - door iemand anders of juist door mij laten geven - in een stoeltje zetten - speen 'opwarmen' in BH - half in slaap proberen te voeden Het enige wat overblijft is haar echt uit laten hongeren net zolang totdat ze de fles pakt, maar ik vind dat echt heel erg naar om te doen.
Hoi trillian, Heb je ook de breastflow fles al geprobeerd? En in uiterste geval fingerfeeding of cupfeeding? En heb je de lactatiedeskundige hier op het forum al om advies gevraagd? Zij reageert vrij snel en is erg deskundig. Het geeft een heleboel stress, dikke knuffel voor jou!
En oh ja: Als troost, mijn meisje wilde ook écht niet... En toen ineens had ze het door en gaf het geen problemen meer. Dus het kán ineens opgelost zijn.
Je hebt ook van Medela een speciale speen: de Calma. Werkte hier totaal niet, maar misschien bij jou wel? Ik vind uithongeren ook geen optie hoor! Mijn nichtje was ook een flesweigeraar, maar wonderbaarlijk genoeg drinkt ze wél uit een flesje op de opvang. Dan is dr moeder natuurlijk echt weg en sommige kindjes snappen dat? Je hebt ook kindjes die óók op de opvang de fles weigeren, maar dan 's avonds bij mama live gaan "inhalen". Heb je ook wendagen op de opvang? Zo kun je even kijken hoe je meisje het daar doet. Als ze echt blijft weigeren, kun je misschien met je werkgever afspreken dat je 's ochtends later naar werk gaat en 's middags eerder weg, zodat je de tijd tussen de borstvoedingen zoveel mogelijk kan proberen te beperken... Helaas niet DE tip voor je...
Wat ik deed om te laten wennen; Wanneer je bijna klaar bent met zelf voeden iedere keer nog een flesje aanbieden, ze is dan rustig en niet hongerig. Wel aanleggen maar wanneer ze drinkt de speen in de mond doen. Op je vinger laten sabbelen en dan de speen in de mond doen. Over de wangetjes aaien/vingers erop leggen en dan de speen in de mond doen. Voeden in de vertrouwde houding. Uithongeren lijkt mij absoluut geen optie, hier snapte ze wanneer ze echt honger had echt niet meer hoe de fles werkte.
Hier net zo, nu blijkt dat ze verse melk véél sneller pakt als vriesmelk uit de fles. En inderdaad goed warm + speen warm. IK heb een breastflow fles, en tijdens het voeden en ze wil niet, laat ik haar op haar speentje zuigen om haar weer rustig te krijgen, en dan voorzichtig aan het puntje van de breastflow laten zabbelen. Daarnaast werkt het hier absoluut niet om in een andere omgeving te voeden, dan thuis. Mijn kleine meid werkt zich ook gigantisch overstuur... terwijl ze vanaf wk6 al af en toe fles krijgt. Ook in moet volgende week weer werken, dus dan zal ze tóch aan de fles moeten! Ze weet heel geod hoe het moet, maar weet gewoon dat de borst lekkerder is!
Hoi meiden Bedankt voor alle tips en steun!! Mijn meidje is idd net als die van Bertha. Ze wordt ontzettend boos (gillen en overstrekken) omdat ze zo'n vies plastic ding in dr mond krijgt lijkt wel. Ze weet namelijk best hoe ze uit een flesje moet drinken. Dit is wat nu een lijkt te werken: Eerst de borst geven zodat de druk van "je MOET uit de fles drinken" er een beetje vanaf is. Daarna zetten we dr in het wipstoeltje en geven we haar als een soort spelletje nog de fles om mee te spelen. Een hoop gesabbel dus, maar zo af en toe drinkt ze er nu wel uit....
hoe komt het dat je niet tussendoor kunt gaan voeden? werk je ver weg? want je hebt er wel recht op! mijn meisje was ook flesweigeraar (ze is nu 1,5 en weigert nog steeds) en ja ook wij hebben van alles geprobeerd. ook de breastflow en andere flessen die zeggen dat ze de borst nabootsen. maar dat hielp allemaal niet, ze werd er alleen maar bozer van. gelukkig kon ik wel op en neer fietsen van mijn werk naar huis en van mijn werk naar de opvang als ze daar was. nu nog steeds (als ze 's avonds naar bed gaat om half 8, moet ik naar huis om te voeden) ik kende ook een kind wat bij haar op de opvang zat en geen fles wilde. dat kindje dronk dan de hele dag niets omdat het alles weigerde en als hij werd opgehaald haalde hij de schade weer in. tja als je baby doorslaapt, drinkt het ook een hele tijd niet en daar kunnen ze ook tegen. de baby past zijn drinkgedrag gewoon aan op het nieuwe ritme van mama. nadeel was wel dat de moeder snachts vaker moest voeden. overdags ging de baby meer slapen.