Baby en water drinken

Discussion in 'Voeding' started by T86, May 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. T86

T86 Actief lid

May 4, 2014
    157
    20
    18
    Wie herkent dit of kan mij tips geven.

Mijn dochter is 15 weken oud. Omdat het gisteren zo warm was en ze mee moest in een warme auto heb ik haar een klein beetje water extra gegeven naast haar flesvoeding. Ze had hier echt zin in. Haalde tussendoor de fles eruit en begon echt te mopperen. Daarna haar weer wat gegeven en ze was tevreden.

Maar ze heeft beide varianten van reflux (krijgt hier medicatie voor) en spuugde al het water weer uit. Gevolg dat zij onder zat , haar kleding en alles rook ook nog zuur.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Zo'n kleintje hoeft echt geen extra water als die de flessen netjes opdrinkt. Ook niet met warm weer.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Als het warm is, is het fijn om te drinken ook al zit je eigenlijk vol. Wij stoppen dan, maar een baby niet natuurlijk :). En dus komt het er weer uit.
    Misschien volgende keer een nat washandje geven om op te sabbelen? Dan krijgt ze niet te veel water binnen maar voelt het toch prettig voor haar.
    Al is het voor het vocht waarschijnlijk niet nodig maar Is het gewoon lekker.

4. T86

T86 Actief lid

May 4, 2014
    157
    20
    18
    Ze heeft niet eens zo heel veel gehad. Nog geen 50cc. Dat was rond 16:30. Haar melkfles had ze om 13:30. Echt vol kon ze niet zitten. En honger had ze ook niet. Ze heeft de volgende melkfles op 17:30 gekregen.

Heb al eens eerder overlegt met CB over het geven van water ivm reflux. Vooral als het maagzuur omhoog komt en ze moet spugen. Dat was echter geen probleem en ga jezelf eens na als het maagzuur omhoog komt hoe vies dat is.

Maar betreft de extra water geven de 1 zegt is niet nodig en de ander wel.

Ik had het idee dat ze daar behoefte aan had. Ze drinkt overigens ook maar 4 flessen op een dag, 3 van 150+5 en 1 van 180+6. Hier doet ze het super goed op. Heb een tevreden baby, groeit goed en ontwikkeling gaat als een speer.

Mijn vraag is meer welke moeder met een baby met reflux herkent het spugen van vloeistoffen. Heb gelezen dat je namelijk alles moet indikken met jbml.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Het spugen zou ik me geen zorgen over maken, tenzij ze er zelf ook last van heeft. Mijn zoontje heeft gespuugd tot hij ongeveer 1 jaar was, maar had zelf geen last van het spugen. Het was alleen lastig qua extra was.

Ik zou eerst de leefregels van reflux opvolgend ipv jbpm toevoegen .

6. T86

T86 Actief lid

May 4, 2014
    157
    20
    18
    Ze heeft dus wel last van het spugen. Heb haar al meerdere kokhalzend op aankleedkussen gehad. Voor haar gevoel stikte ze erin. Nou das behoorlijk schrikken hoor. Als je dat ziet gebeuren. Ze gebruikt mede daardoor en het opkomen van maagzuur medicatie.

De standaard simpele dingen zoals leefregels en voeding hebben we ook geprobeerd maar dit hielp niet. Heb toen donderdag einde van de middag medicatie opgehaald, daarna gegeven en merkte de volgende dag al gelijk verschil.

Heb inmiddels begrepen van een voedingsdeskundige dat ik water kan indikken met jbml.

7. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Indikken met JBPM is een erg achterhaald advies. Het zorgt er voor dat de voeding langer in de maag blijft maar niet omhoog kan doordat het ingedikt is en het kindje dus meer last en meer pijn kan hebben. Het spuugt alleen net, waardoor mensen denken dat de reflux geen klachten meer geeft. Wat dus niet zo is. Jammer dat het nog steeds geadviseerd wordt.
    Daarbij is het gewoon bijvoeding wat je voor zo`n kleintje gewoon nog niet wilt.

8. T86

T86 Actief lid

May 4, 2014
    157
    20
    18
    Wat wel of niet doen qua reflux moet iedereen zelf weten. Ik kan alleen voor mezelf zeggen dat ik de juiste keuzes heb gemaakt en ik al het andere heb geprobeerd. Ik doe dat gene waar ik me goed bij voel en waar de kleine zich goed bij voelt.

Heb geen zin om discussies hierover te voeren!
    Ik wilde alleen weten wat andere gedaan hebben mbt tot water. Heb daarop nu mijn antwoord.

Share This Page